Noha voltak műszaki gubancok már korábban is, a csapatok büszkék voltak arra, hogy fennakadás nélkül tudták abszolválni a barcelonai teszt első két napját. A körözést csupán egyszer, csütörtökön szakították félbe, akkor is negyed órával a nap vége előtt. Kimi Räikkönen azért állt félre, mert Alfa Romeójából kifogyott az üzemanyag. Csapata ezzel csak azt tesztelte, adott mennyiségű benzinnel meddig tud eljutni a C39-es.
Az első igazi, műszaki probléma miatt történő piros zászlóra egészen a harmadik tesztnap második órájáig kellett várni. Az a Ferrari miatt lendült. Sebastian Vettel 10:34-kor állította le az SF1000-est a 11-es kanyar előtt. Gépe a hátsó egyenes végén veszített hirtelen az erejéből, és már nem tudta visszavinni a boxutcába.
A csapat később jelezte, motort kell cserélni az autóban, így Vettel a délelőtt folyamán már nem tér vissza a pályára.
RED FLAG
Sebastian Vettel is out of his Ferrari SF1000 after it comes to a halt in Barcelona #F1 #F1Testing pic.twitter.com/3BcTidphpf
— Formula 1 (@F1) February 21, 2020
A gyakorlás jó húsz percig állt, majd miután a Ferrari visszatért a garázsába, újra zöldre váltottak a lámpák.
A leállásig egyébként éppen Vettel volt a legszorgalmasabb, 40 kört abszolvált másfél óra alatt, miközben például a Red Bull és a Williams 19, illetve 14 kör után hosszabb időbe a garázsban rekedt feltételezhető műszaki gonddal.