Verstappent a Mercedes kormánya és formája sem nyugtalanítja

Sem a Mercedes kormánymegoldása, sem a jó formája nem aggasztja Max Verstappent, aki úgy érzi, a Red Bull sínen van új autójával.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
Nem értek el olyan kiugró eredményeket, mint a háromból két napot is kettős elsőséggel záró Mercedes, nem kerültek a figyelem középpontjába innovatív megoldásokkal, de nem is voltak olyan haloványak, mint az egyelőre saját bevallása szerint is hátrányban lévő Ferrari. A Red Bull az első barcelonai teszthéten 471 kört teljesített, és ezzel a második lett a Mercedes mögött, mindössze 23 fordulóval elmaradva. Legjobb köridejével Max Verstappen a 9., Alexander Albon a 12. volt a rangsorban, ám mindketten a többieknél keményebb gumin érték azt el.

A csapat első számú versenyzője szerint nem lehet okuk a panaszra eddig. „Az első teszthéten a figyelmünk középpontjában az állt, hogy a lehető legtöbb kört gyűjtsük és ellenőrizzük az autó minden részletét. A köridő egyszer sem volt fontos. Szerettük volna biztosítani, hogy megbízható a csomagunk” – nyilatkozta péntek délelőtti utolsó műszakja után a holland. „Ha sikeres akarsz lenni az F1-ben, muszáj értened az autódat, és ez csak akkor van meg, ha sokat körözöl vele. Eddig elégedettek vagyunk a munkával. Az első napom meseszerűen alakult a százhatvannyolc körrel, minden feladatot teljesítettünk, minden simán ment. Remélem, így folytatódik.”

Az új RB16-os sokszor idegesnek tűnt a pályán, ám összességében jó benyomást tett, versenyképesnek mutatkozott. Verstappen szerint egyértelmű előrelépést tettek a télen. „Úgy érzem, az autó egyszerűen jobban tapad az úthoz, jobb a vezethetősége. Éppen ezt akartuk elérni. Már a tavalyi második félévben is ezen dolgoztunk, és most 2020-ra is kipróbáltunk pár dolgot. Amikor Silverstone-ban teljesítettük a filmes napot és először ültem az autóba, már akkor éreztem ezt, és ennél csak jobb lesz később. A vezethetőség jó, de semmi sem lepett meg, mivel már a szimulátorban is érzékeltem ezt, és előre készülhettem rá.”

A nyolcszoros futamgyőztes elismerte, vannak még hiányosságaik is, ám szerinte a programjuk ismeretében ez természetes. „Mindig minden területen javítani akarsz, egész évben ezzel foglalkozol. Ezen a héten még nem az ideális beállításokat kerestük, és nem is a jó időkre mentünk rá. Ez csak alapozás volt, és az ilyesmi akkor megy a legjobban, ha nem változtatsz a beállításokon.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Egyelőre a Honda új erőforrásának valós teljesítményét sem ismerhettük meg. A japánok nagy javulást és erős időmérős „partimódot” ígértek az új szezonra – Verstappen hiszi, hogy meg is kapják. „Eddig nem használtuk maximális teljesítményen, szóval nehéz felelni a kérdésre. A motorunk megbízható volt, ennél többet nem kérhetsz az előszezonban. A Hondában az nyűgözött le minket a leginkább, hogy valamennyiszer előrelépést ígértek nekünk, azt teljesítették is, pontosan akkora javulás jött, amekkorát mondtak. Úgy vélem, idén is így lesz. A Honda teljes gőzzel dolgozik.”

Szerinte reális célkitűzés, hogy idén három erőforrással teljesítsék az évet, vagyis elkerüljék a hátrasorolásos büntetéseket. „Nem aggódom, mivel tavaly sem a meghibásodások miatt cseréltünk, hanem mert a Honda új fejlesztéseket akart bevetni, hogy javuljon a teljesítmény. Idén szeretnénk motorcsere nélkül teljesíteni az évet, és egyelőre minden jól alakul.”

Verstappen péntek délelőtt egy versenyszimulációt futott, vagyis felmérhette, mire képes az autója hosszú távon. „Jó volt, még ha nyilván a barcelonai nagydíjhétvégén mások lesznek a körülmények, mint most. Ez már tavaly is így volt. A gumikopás nem gond, pillanatnyilag rendben van minden” – értékelte menetét.

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Arról is kérdezték, mit szól a Mercedes innovatív kormánymegoldásához, amitől hangos a boxutca mostanság. Nem érzi úgy, hogy csapatával valami fontosról maradtak volna le. „Nem érdekel. Én versenyzőként azért vagyok itt, hogy a lehető leggyorsabban érjek körbe a pályán. A mérnökök feladata eldönteni, mi kerüljön az autónkra, valamint hogy mi szabályos és mi nem. Nem számítottam ilyesmire, de amikor láttuk a videót, világossá vált, hogy mivel próbálkozik a Mercedes.”

Hasonló közönnyel viszonyul a Mercedes által elért köridőkhöz és saját bajnoki kilátásaikhoz is. „Se nem bizakodom, se nem aggódom. Azért mondom ezt, mert pillanatnyilag nem is érdekes ez. Csak arra összpontosítok, hogy összhangba hozzuk a motorunk és az autónk által jelentett csomagot, valamint a gumikat. Erre van ráhatásom, másra nincs. Hogy ez elég lesz-e a többiek ellen, az majd Melbourne-ben kiderül.”