Binotto reméli, az új Ferrari már Vettelnek is fekszik

A Ferrrari csapatfőnöke bízik benne, hogy a 2019-essel ellentétben az idei Ferrari jól illik majd Sebastian vettel vezetési stílusához is.

Sebastian Vettel és Riccardo Adami (Fotó: Ferrari)
Szenvedősre sikeredett Sebastian Vettel előző idénye, több egyéni hibát és egy Charles Leclerc-rel szembeni kellemetlen vereséget hozott. Miközben emiatt sokan már el is temették őt, korábbi mentora és főnöke, Helmut Marko lát esélyt a 2020-as visszavágására. Szerinte amellett, hogy éreznie kell a Ferrari bizalmát, a legfontosabb ehhez a stílusához illő autó lesz. „Mindenekelőtt az autóban kell jól éreznie magát. Van egy bizonyos vezetési stílusa, és ahhoz, hogy hozni tudja az optimális teljesítményt, szüksége van egy bizonyos típusú vezethetőségre” – magyarázta az osztrák.

Vettel előző évi hibáinak és bizonytalanságának is ennek hiánya állt a hátterében. Az SF90-es autó sajátos első szárnya miatt kevés leszorítóerővel rendelkezett elöl, a megfelelő egyensúlyt pedig a hátsó rész gyengítésével tudta csak megteremteni a csapat. Ez viszont éppen olyanná tette az autót, amilyennek Vettel nem szereti. „Az egyensúly terén a múlt évben voltak problémáink. A hátulja túlságosan instabil volt. És ez elég korán világossá vált” – ismerte el Vettel. „Sok mindennel próbálkoztunk, de nem tudtunk zöld ágra vergődni vele. Ez volt a fő szempont. A gyenge pontunkat a kanyarok jelentették, főleg a lassú kanyarok. Idén erre fókuszáltunk.”

Binotto már a bemutatójuk alkalmával kiemelte, tervezőik egyik fő célja az volt, hogy tágítsák az SF1000-es beállítási tartományát, rugalmasságot biztosítsanak e téren a mérnököknek és a versenyzőknek. A tavalyi sajátosságokkal jobban boldoguló Charles Leclerc az első tesztjei után úgy ítélte meg, ez sikerült is, szerinte az új autójuk az előzőhöz képest jobban fog tudni alkalmazkodni a különböző pályákhoz, körülményekhez, és jobban egyénre szabható versenyzői szempontból.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)



Binotto reméli, ez megteremti Vettelnek a stabil alapot arra, hogy idén kiegyensúlyozottabban és magabiztosabban teljesítsen a pályán. „A célunk az volt, hogy az autó mindkét versenyzőnek feküdjön” – jelentette ki. „Olyanná próbáltuk alakítani, hogy mindketten jól érezzék magukat benne, tehát Seb is.”

Vettel az első tesztje után úgy érezte, sikerült előrelépniük, főleg a kulcsot jelentő leszorítóerő terén. Ezt Binotto is megerősítette. „Ha az előző évi autó teljesítményéhez viszonyítunk, egyértelműen gyorsabbak vagyunk a kanyarokban, de lassabbak az egyenesekben. Szóval igen, nagyobb a leszorítóerőnk” – állapította meg, azt azért elismerve, a piros autó egyelőre nem olyan versenyképes, mint a Mercedes és a Red Bull.

A jó teljesítményt persze azzal lehet megalapozni, hogy magabiztossá teszik a versenyzőt. Ha ez megvan, az autó gyorsítása a következő lépés. A Ferrari reméli, meredek lesz a fejlődés görbéje. „Most visszatérünk a gyárba, kielemzünk minden információt és adatot, összevetjük a korábbi szimulációkkal és szimulátorunk adataival. A következő héten kezdünk el foglalkozni a teljesítménnyel, a beállításokkal, hagyományos időmérős és versenyszimulációt futunk, hogy felkészüljünk Ausztráliára” – bocsátotta előre Binotto.