Újabb motorhiba a Mercedesnél: Hamilton 14 kör után befejezte

Idő előtt csomagolni kényszerült a Mercedes csapata a csütörtöki tesztnapon: Lewis Hamilton motorhibával állt meg a pályán. Kezdhet aggódni a gyártó?

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
Bármennyire is mesésnek tűnt eddig a címvédő Mercedes felkészülése, az ötödik tesztnapon kellemetlen problémával szembesültek. Délután Lewis Hamilton vette át a volánt a délelőttöt a korai vizes pálya miatt csak 47 körrel záró Valtteri Bottastól, ám a hatszoros világbajnok munkanapja korán véget ért. Mindössze másfél órája volt munkában és csak a 14. körét teljesítette, amikor megállt alatta a W11-es. A 6-os kanyarnál parkolta le azt, mert egy kanyarral korábban egyszerűen lekapcsolt a motorja.

A körözést piros zászlóval kellett félbeszakítani az autó visszaszállítása miatt, a brit ezzel többek versenyszimulációját is félbeszakította, a saját menete mellett.

Akkor még nem volt egyértelmű, lesz-e lehetősége további köröket teljesíteni, ám a Mercedes az utolsó órába lépve jelezte, a napjuk véget ért. Azt is megerősítették, hogy motorprobléma lépett fel. „Eltérést észleltünk az olajnyomás értékeiben, ami miatt a motor elővigyázatosságból lekapcsolta magát. Ki fogjuk vizsgálni a problémát. Sajnos ez azt is jelenti, hogy a mai menetünk véget ért” – közölte az istálló szóvivője.

A Mercedes nem lehet nyugodt a mostani hiba után. Amellett, hogy az ötödik napon csak 61 körrel gyarapították eddigi termésüket, két napon belül már két motorral kapcsolatos hibát kellett elkönyvelniük. Szerdán Nicholas Latifi alatt állt meg kísértetiesen hasonló módon a Williams, ugyancsak motorhiba miatt. A grove-i csapat helyettes főnöke, Claire Williams meg is jegyezte, Mercedes-motorjukkal kapcsolatos gond a tesztidényben már másodszor kényszerítette őket motorcserére, s most már a harmadik erőforrásukat használják, ami hat nap alatt nem éppen biztató mutató.

Latifi két esetéről a Mercedes azt mondta, eltérő problémákról volt szó. Ugyanakkor a kanadainál is volt gond az olajrendszerrel. A múlt héten emellett Valtteri Bottasnak is volt motorral kapcsolatos fennakadása, a második napot egy órával hamarabb zárta le, amely után az ő csapatának is ki kellett cserélnie a hajtóegységet. Hamilton leállásával a címvédő csapat utoléri a Williamst: a pénteki zárónapot nekik is egy harmadik motorral kell megkezdeniük.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



A Mercedes már a téli szünetben beszélt arról, hogy a teljesítményjavulás érdekében alaposan újragondolja erőforrását 2020-ra, így reagálva a Ferrari tavalyi egyeduralkodására az egyenesekben. A bemutatón nagy előrelépést emlegetett a csapat, ám Andy Cowell, a motorrészlegük vezetője korábban azt is elismerte, hogy agresszív fejlesztésük nem alakult zökkenőmentesen.

A Williams másik versenyzője, George Russell szerint az agresszív szemléletmódnak köszönhető, hogy az új motor egyelőre törékeny. „A Mercedes nagyon igyekszik motorfronton. Feszegeti a határokat jelenleg. Ez teszt, az ilyesmik megtörténnek, de tudod, hogy a motorbeszállítód úrrá lesz a helyzeten” – fogalmazott a brit tehetség.

Lehet, hogy kiderült, van egy gyenge pontja a csillagosoknak 2020-ban? A vészharangot egyelőre talán korai kongatni, ám egy nappal az előszezon vége előtt, valamint bő két héttel a szezonnyitó hétvégét megelőzően össze kell kapnia magát a gyártónak, ha elejét akarja venni az újabb hibáknak.

Kapcsolódó tartalom