Verstappen elcsúszott egy tócsán – a Red Bull közelít a Mercedesre?

Egy tócsa ugyan kifogott a délelőtt a kavicságyban kikötő Max Verstappenen, a Red Bulljára került újítások a csapat reményei szerint a Mercedes szintjére emelhetik őket.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
A Ferrarihoz hasonlóan a Red Bull sem villogott eddig a köridőkkel Barcelonában, összességében mégis jobb benyomást tettek az öt nap során, mint a vörösök. A szakma az eddig látottak alapján az osztrákokat tartja a Mercedeshez legközelebb kerülő gárdának, ám még mindig hátrányban. Kérdés, hogy mekkorában és meddig.

Az ötödik tesztnapra az RB16-osra elkezdték fölszerelni a Helmut Marko által már a múlt héten megszellőztetett nagy újításokat. Az autóra új első szárny került, módosították az orr alatt, az oldaldobozok előtt lévő légterelő elemeket, valamint a padlólemezt. Max Verstappen a vizes pályán induló délelőttön e fejlesztésekről végzett el méréseket, mérőrácsokkal fölszerelt autójával egyszer sikerült is megpördülnie a rajta a teszten már számos alkalommal kifogó utolsó sikánban.

Verstappen később egy komolyabb hibát is elkövetett, immáron rácsok nélkül. A harmadik órában az 5-ös kanyarban pördült a kavicságyba, ahová sikerült beásnia magát. Lendült is miatta a piros zászló. Elmondása szerint egy víztócsa fogott ki rajta. „A megpördülésemnél a jobb kerekemet tettem a fehér vonalra, ami még nedves volt. Az autóból ezt nem vettem észre, csak a visszajátszásokból” – magyarázta.

A holland végül a 6. helyen zárta a napot, 1:17,738 másodperces körét viszont a 2-es gumikeveréken érte el. Innen nézve a Sebastian Vettellel szembeni 0,897 másodperces lemaradása csekélynek nevezhető.

„Sajnálatos, hogy nem mehettünk több kört, de ez mindenkit érintett. Az újításainkat ennek ellenére ki tudtuk értékelni, minden egyes körrel tanulunk valamit. Megértettük, hogyan működnek az új elemek” – értékelte napját a nyolcszoros futamgyőztes, aki cáfolta, hogy azért hibázik ennyit a teszteken, mert az RB16-os nagyon instabil a lassú kanyarokban. „Az autó vezethetősége kiszámítható. Az előző nap nagyon szeles volt, ma ugyanígy. Ez megnehezítette a dolgunkat. De mindenki másét is. Hogy hogyan állunk, az csak Ausztráliában derül ki. A saját munkákkal mindenesetre elégedettek lehetünk.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Ő ma 31, a délután autóba ülő Alexander Albon 61 kört teljesített csütörtökön. Ez messze elmarad az első hét jócskán 100 fölötti adagjaitól. Verstappen szerint azonban nem kell ebbe semmit belelátni. „Ez egyáltalán nem aggaszt. Sosem terveztük, hogy a második héten is ennyi kört teljesítünk. Az első három napon nagyon sokat tanultunk, most bizonyos dolgokat próbálunk ki, amikhez elegendőek a rövidebb menetek is. Ne felejtsük, mennyire bonyolultak ezek az autók, van, hogy az átalakítás tovább tart. Végső soron emiatt megyünk kevesebbet. De ez nem olyan rossz. Minden információval rendelkezünk, még ha szívesebben tesztelnék is többet.”

Noha az adatokból nem egyszerű olvasni, a Red Bull saját számításai alapján úgy véli, nincs messze az általa is az élre helyezett Mercedestől. Christian Horner csapatfőnök az Auto Motor und Sportnak azt nyilatkozta, hogy két tizedesre saccolták az eddigi lemaradásukat. „De a negyedik napon még ennél is közelebb voltunk hozzájuk” – tette hozzá.

A német lap szerint a mostani fejlesztéseiktől összességében 0,3 másodperces gyorsulást várnak. „Már csak az a kérdés, mekkora a Mercedes fejlesztése” – relativizálta e nyereségüket.

Miközben a Mercedest továbbra is az első számú ellenfelüknek tartják, a Ferrariról már bizonytalanabb véleményt formáltak. Szerintük a Scuderia egyszerűen rejtőzködik. „Úgy fest, a végéig bujkálni fognak. Tavaly nagy elvárásokat ébresztettek, majd orra buktak. Ezúttal a jelek szerint épp az ellenkezőjét csinálják” – mondta a vörösök taktikájáról Horner.

A brit végül előrebocsátotta, péntekig azért még ők is készülnek pár kevesebb üzemanyagos gyorskörrel. Az 5. napon ezt hiába vártuk tőlük, Albon csak a 10. helyen zárta a délutánt, 1,5 másodperces lemaradással, szintén a C2-es gumin. A puhább gumikon villantani már csak egy lehetőségük lesz, pénteken zárul az előszezon.