Musorujsag
Élő Eredmények

Akár még a Ferrarit is megtréfálhatja a Racing Point?

Akár még a Ferrarit is megtréfálhatja a Racing Point?

Sky Sports
Ismét magára irányította a figyelmet a Racing Point. A Ferrarit közelítő versenytempójuk többeket is meglepett. A vörösök csapatfőnöke szerint veszélyt jelenthetnek rájuk év elején.

Nagy vitát generált a Racing Point azzal, hogy a múlt héten egy rózsaszínre festett „tavalyi Mercedesszel” hajtott ki a garázsából Barcelonában. Nem titkolták, lemásolták a múlt év bajnoki autóját, és ezzel meg is osztották a közvéleményt. Ám mondjanak bármit az ellenfelek, az F1-ben elsődlegesen az eredmény számít, az pedig eddig a silverstone-i csapat mellett szól. Az RP20-as ütőképesnek mutatkozik, eddig mindegyik tesztnapot a legjobb ötben zárta, és versenyképességét csütörtökön is megerősítette.

Pierre Gasly a nap végi 5-ös gumin futott körével ugyan egy hellyel hátrébb taszította, Lance Stroll így is a 3. helyet jegyezte, mindössze 0,277 másodperccel lemaradva Sebastian Vetteltől, aki kettővel puhább gumin teljesítette gyorskörét, mint ő. A kanadai 3-as típuson futott 1:17,118 másodperces eredménye már önmagában jónak tűnt, ám délután erre is sikerült ráerősítenie a versenyszimulációjával.

Azt többek között Vettellel párhuzamosan futotta, és noha az etapok hosszában és a gumik sorrendjében eleinte volt némi eltérés, a harmadik etapjával ismét sikerült a Racing Pointra irányítania a figyelmet. A 2-es gumin teljesített körei nagyjából azonos szinten álltak a Ferrariéval, és a két versenyző átlagideje között sem volt 0,2 másodpercnél nagyobb a különbség. A nap végén, Mattia Binotto el is ismerte, év elején talán oda kell majd figyelniük a rózsaszín autókra is… „Az biztos, hogy nagyon közel vannak. De ez nem meglepő, ha megnézzük az autójuk formáját… Fenyegetést jelentenek, de meggyőződésünk, hogy a Ferrari csapatként van elég erős ahhoz, hogy jól fejlessze az autóját, és ezzel a jövőben elég erőssé váljon ahhoz, hogy ne jelentsenek rá fenyegetést” – fogalmazott a Scuderia csapatfőnöke.

Mattia Binotto (Fotó: XPB)

Racing Point-os kollégája, Otmar Szafnauer ennyire azért nem érzi magukat erősnek. „Ezt nehéz elhinni” – reagált Binotto kijelentésére. „A Ferrari nagyon versenyképes volt tavaly, nyert versenyeket, amelyeken mi egészen távol voltunk tőlük. Szerintem ez tehát csak álmodozás. Ha negyedikek lennénk, akkor már azt mondhatjuk, hogy jól dolgoztunk a télen.”

A csapatot 2014 óta erősítő Sergio Pérez már szerdán lelkesen nyilatkozott új autójukról, nemes egyszerűséggel az általa vezetett eddig legerősebbnek nevezve azt. „Ez lehet a legjobb csomag, amit év elején valaha is kaptam a pályafutásom során. Remélem, Melbourne bizonyítja az igazamat. Pillanatnyilag remekül működik az autó, van sok jó oldala, jó előjelek. De még sok munkánk lesz Melbourne-ig, és remélem, megfelelően fel tudunk készülni” – fogalmazott a korábban a Saubernél és a McLarennél is megfordult mexikói, aki szintén kételkedik abban, hogy akár a három élcsapat életét is megkeseríthetik majd.

 

Felkészültebbek, mint valaha

Pérez szerint a legnagyobb különbség a korábbi évekhez képest, hogy ezúttal nem csak próbálják utolérni önmagukat a (gyakran anyagi nehézségek miatti) téli lemaradásuk után. „Sosem voltunk korában ennyire jól felkészültek. Mindig az év második felében szoktunk igazán lendületbe jönni, szóval most először fordulhat elő, hogy már a szezon elején erősek leszünk.”

Ebben bízik főnöke is, de közben óvatosságra is int. „Eddig jól alakult a teszt, de mint a neve is mondja, ez még csak előszezon. Nehéz meghatározni, mit csinálnak a többiek, vagy hogy mire képesek hozzánk viszonyítva. Mi csak arra tudunk hagyatkozni, amit tavaly megtanultunk, és úgy vélem, az autónk sokkal jobb, mint akkor volt.”

Sergio Pérez (Fotó: XPB)

Pérez sem írná még le a középmezőny többi tagját, a McLaren és a Renault is jó formát mutat, ráadásul talán nagyobb fejlesztési tempót is diktálhatnak erősebb hátterüknek köszönhetően. „Komoly a versengés a középmezőnyben, és a szezon előrehaladtával mindenki csak erősödik. És nem az fog számítani, hogy hogy kezdesz Melbourne-ben, hanem az, hol érsz célba Abu-Dzabiban” – hangsúlyozta. Stroll szerint a barcelonai pálya is lehet félrevezető. „Mindenki azt mondja, hogy jobb lett az autója idén, jobban tapad. Mi is így vagyunk ezzel, de az csak Melbourne-ben fog kiderülni, hogy hogy állunk a többiekhez képest. A vezethetőség jobb lett, jó munkát végeztünk a télen a fejlesztéssel, erős csomagot állítottunk össze.”

 

Reális dobogós esélyek?

A Ferrariét közelítő versenytempó azért ad okot nekik a bizakodásra, és Szafnauer reméli, az első versenyen is hasonlóra lesznek képesek. „Úgy véljük, a versenytempónk erős, de nehéz megmondani, mit csinálnak a többiek. Szerintem jók lehetünk Ausztráliában, és ismét megcélozhatjuk a negyedik helyet, amit a múltban megszereztünk. Egy kis szerencsével ez elérhetővé válhat.”

Ehhez a versenyzői is hozzátehetik a magukét. „Ez a hólabda-effektus szerint működik: egy kicsit jobb autó kerül a versenyző alá, a versenyző egy kicsit jobban kezdi nyomni a gázt, az autó egy kicsit jobb lesz. Mindenki izgatott. Kijavítottunk pár dolgot a múlt évi autón, ez magabiztosabbá tette a versenyzőket, és jobban merik nyomni.”

2020-as céljaik kapcsán a szakember megismételte, amit a bemutatójukon. „A célunk az, hogy negyedikek legyünk a konstruktőri bajnokságban. Ehhez esélyesnek kell lennünk arra, hogy mindkét versenyzőnk valamennyi futamon pontszerző legyen. Ha erre képesek leszünk, akkor benne lehet egy-két dobogós helyezés is, legjobb esetben mindkét versenyzőnknek egy. Azokban az években, amelyeket negyedikként zártunk, dobogón is álltunk. Szerintem van esélyünk ennek megismétlésére, főleg a negyedik hely megszerzésére.”

Borítókép: Lance Stroll (Fotó: XPB)

További tartalmak