×

Egy hajszál hiányzott Verstappennek – Ausztráliában előzhet is?

Próbálkozott többször is, de egy hajszállal így is lemaradt a zárónapi elsőségről Max Verstappen. A Red Bull ettől függetlenül nagy reményekkel várhatja az idénynyitót.

Max Verstappen (Fotó: XPB)
A Mercedesszel és a Ferrarival ellentétben napi elsőség nélkül zárta a tesztidőszakot a Red Bull, ám a zárónapon nem sok hiányzott ahhoz, hogy ez ne így alakuljon. Max Verstappen a délutáni műszakja végén többször is próbálkozott Valtteri Bottas 1:16:196 másodperces körének megdöntésével, ám ott maradt közöttük 73 ezredmásodperc.

A különbséget árnyalja, hogy a holland a 4-es, a finn az 5-ös gumikeveréket használta, melyek között 0,4 másodperces különbség van a Pirelli szerint, utóbbi javára. Ám mielőtt azt kezdenénk számolgatni, a valóságban mennyivel ér többet Verstappen köre, azt sem árt megjegyezni, hogy a Mercedes Lewis Hamilton előző napi motorhibája miatt a hírek szerint jelentősen visszafojtotta motorját, amit az első szektorban elért kevésbé ütős részidőik igazoltak is.

Verstappen összességében nem bánkódott, hogy lecsúszott az első helyről, inkább örült annak, hogy zárásként végre kipróbálhatta, mit tud az RB16-os, ha kevesebb benzin van benne és puhább gumi. „Ezt a többiek már korábban megtették, ezek után mi is szerettünk volna menni pár gyorskört. Nagyon élvezetes ilyen körülmények között vezetni, főleg amikor egymást után mehetsz sok kört. Nem a legpuhább gumit használtam, de az egyensúly rendben volt” – értékelte menetét a nyolcszoros futamgyőztes. „A hat tesztnap során mindent kipróbáltunk, amit előre terveztünk és tesztelni akartunk, emiatt felkészültnek érzem magunkat a szezonkezdésre.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Verstappennek csütörtökön két megpördülése is volt, a pálya utolsó sikánjában a két hét során pedig vagy fél tucat. Helmut Marko tanácsadó az első hét után azt nyilatkozta, az RB16-osnak egy gyenge pontja van: kissé bizonytalanul működik a lassabb kanyarokban. A konstrukció gyakran tűnt ingatagnak, Verstappen hibái sok szakértő számára azt sugallták, hiába gyors, nehezen vezethető. A versenyző ezt nem erősítette meg. „Nem ők vezetik az autót, szóval ők nem tudhatják…” – felelte mosolyogva. „Egyáltalán nem aggódom emiatt. Semmi miatt sem aggódom, de ez nem jelenti azt, hogy már nem javulhatunk semmiben.”

Hogy a második hétben fejlesztésekkel felturbózott csomagjuk elég jó-e a Mercedes legyőzéséhez, azt csak remélni tudja. „Jól sikerült a felkészülés, ez a legfontosabb. Remélem, ez elegendő lesz ahhoz, hogy versenyképesek legyünk Melbourne-ben. Tudjuk jól, hogy a Mercedes gyors, mint mindig. De én nem ezzel foglalkozom, mert sosem tudhatod, mit csinálnak a többiek. Jobb hát a saját dolgodra koncentrálni.”

Christian Horner csapatfőnök a hibridéra legerősebb felkészülési időszakát emlegette – Verstappen erről sem akart beszélni. „Nem igazán viszonyítok a múlt évhez, ilyenkor egyszerűen csak dolgozol az egyensúlyon. Az autó úgyis gyorsabb a tavalyinál, az egyensúlya nem rossz, szóval kiindulási pontnak jó.”

Alexander Albon (Fotó: XPB)



Miközben a holland majdnem az első helyen zárta a hetet, Alexander Albonnak be kellett érnie az utolsó pozícióval. Ezt leginkább annak köszönhette, hogy amikor végre autójára puhább (4-es) gumik kerültek, ő a kavicságyban kötött ki, és utána már nem is térhetett vissza a pályára. „Rendben volt. Sok fejlesztéssel kapcsolatos dolgot végeztem el. Volt egy megpördülésem – ez volt az utolsó köröm Melbourne előtt…” – állapította meg, ám nevetése elárulta, a hibája nem aggasztja túlzottan. „Magabiztos vagyok az autóban. A mai napom főleg az összevetésekről szólt, de találtunk bizonyos dolgokat a héten. Jók vagyunk.”

A thai versenyzőt arról is kérdezték, mennyire fogta vissza magát a Red Bull a tesztek során. „Van még tartalék, az biztos, hogy nem a lassabbak között vagyunk. Az autót jónak érzem. Meglátjuk. Az első naptól elégedettek vagyunk az autóval” – adott kitérő választ.

A Mercedes kapcsán hozzátette: „Gyorsnak tűnnek, még most is, hogy elég jelentősen visszatekerték a motorjukat. Meglátjuk, mindenesetre mindent beleadunk.”