Egy éve ilyenkor az egész F1-es paddock arról beszélt, hogy a barcelonai teszteken szárnyaló Ferrari a bajnokság legnagyobb esélyese. Az összképet akkor csak a csapatot hátráltató megbízhatósági hibák rontották, melyek a második teszthéten léptek föl. A vörösök akkor motorhibával zárták le az egész felkészülésüket. Hogy a Mercedes idén hasonló pályaívet jár-e be, mint aztán ezek után a maranellóiak a 2019-es bajnokságban, azt egyelőre nehéz elképzelni, a mostani helyzetük között azonban van egyfajta párhuzam: idén a Mercedes uralta a teszteket, őket tartják a legjobbnak, de hajszál a levesben a gyártó motorjainak sorozatos meghibásodása.
Lewis Hamilton csütörtökön mindössze 14 kört tudott teljesíteni, majd az olajnyomás csökkenése miatt lekapcsolt a motorja. A Mercedesnek a két hét alatt ez a második erőforrással kapcsolatos problémája volt, mellette pedig a Williamsszel is jegyeztek két esetet. Ezek után a hatszoros világbajnok a péntek délelőtti műszakja után elismerte, nem nyugodt.
„Hogy aggódom-e? Igen, mindenképpen. Normál esetben magabiztosan zárjuk a teszteket a megbízhatóság szempontjából, szóval most nem alakult tökéletesen számunkra. Nem egy egyszerű vagy higgadt helyzet ez. De megbízom a gyárban dolgozó fiúkban, akik ki fogják elemezni a történteket a következő két hétben, és biztosítani fogják, hogy jó formában legyünk” – fogalmazott Hamilton.
A feltételezés szerint a motorok törékenysége annak eredménye, hogy a Ferrari által tavaly rájuk gyakorolt nyomás miatt a Mercedes brixworth-i motorrészlege a télen mindent megtett a minél nagyobb teljesítményjavulásért. Andy Cowell, a motorrészlegük vezetője a szünetben elismerte, nem alakult problémamentesen ez a projektjük. Másfelől a hírek szerint a Mercedes-motorok alaposan megerősödtek, így ha sikerül őket megbízhatóvá tenni, aligha lesz velük gond.
Hamilton egyelőre nem tudja, mire számítson az idénynyitó előtt. „Tavaly nehéz tél volt mögöttünk, és szerintem idén is így volt. Volt egy időszak a V6-os korszakban, amikor csak javultunk javultunk és javultunk. Egy idő után eljön az a pont, amikor csökken a fejlődés mértéke. Hogy mennyit tudunk még kihozni a V6-os turbónkból? Most ott vagyunk valahol a végsebesség környékén. De hiszem, hogy most keményen fognak dolgozni a gyárban, és bármi is a gond, megoldják.”
A brit versenyző záró napján 89 kört teljesített a W11-essel, legjobb ideje a délelőtti 7. helyet eredményezte. A pletykák szerint a korábbi motorhibák után visszatekert erőforrással futott. A csütörtökön elmaradt dolgokat elmondása szerint részben sikerült pótolniuk, így összességében nem lehet komoly hiányérzete.
„Jól alakultak a téli tesztek. Nem voltak tökéletesek, ráleltünk pár problémára, amiket most próbálunk megoldani. nem tudom, hogy meddig fog tartani, de az sosem rossz, amikor a teszteken találsz hibákat. Ettől eltekintve a teljesítményünk jó volt, sok kört teljesítettünk, sokat tanultunk. Sikerült megértenem az autót, magabiztosnak érzem benne magam, és Melbourne-ben tudni fogom, hogy támadhatok vele, kihozhatom belőle a legtöbbet. De hogy ez elegendő lesz-e ahhoz, hogy legyőzzük a többieket, az majd ott derül ki” – tekintett előre.