Musorujsag
Élő Eredmények
×

Verstappen véleményt formált a zandvoorti döntött kanyarokról

Verstappen véleményt formált a zandvoorti döntött kanyarokról

Sky Sports, Autosport
Előzni nehéz, vezetni élvezetes lesz az új zandvoorti pályán Max Verstappen szerint, aki a mezőnyből elsőként próbálhatta ki a döntött kanyaros holland helyszínt.

A hónapokig tartó felújítás után újra megnyitotta kapuit a jelentős átalakításon átesett zandvoorti versenypálya. A május első hétvégéjén 35 év szünet után újra Forma–1-es Holland Nagydíjat rendező ringen a jelenlegi mezőnyből elsőként a helyi hős, Max Verstappen teljesíthetett köröket: egy 2012-es Red Bull-lal háromszor száguldott végig az új aszfalton.

A felújítás a leghangsúlyosabban a harmadik és az utolsó kanyart érintette, melyeket a kivitelezők erőteljesen megdöntöttek, hogy ezzel javítsák az előzési lehetőségeket. Amikor bejelentették Zandvoort visszatérését, sokan egyből azt kifogásolták, hogy a szűk pálya kevés előzési lehetőséget kínál – az üzemeltetők ezen próbáltak segíteni.

Hogy sikerült-e, abban Verstappen egyelőre nem biztos – legalábbis szavaiból ez volt kivehető. „Nos, először is mindenképpen próbálok majd első lenni az időmérő edzésen. Ha ez nem jön össze, akkor muszáj lesz megtalálni az előzés módját…” – adott kitérő választ a kérdésre, nyíltak-e jó előzési lehetőségek.

Max Verstappen Zandvoortban ()Fotó: Red Bull) Max Verstappen Zandvoortban ()Fotó: Red Bull)

A főszervezők részéről a korábbi F1-es versenyző, Jan Lammers úgy véli, a döntött kanyarok nagy tempójukkal és eltérő íveikkel segíthetik a pozíciócseréket. Verstappen abban egyetért, hogy a módosított kialakítás új lehetőségeket nyit előttük. „A pályán már korábban is élvezet volt vezetni, de a mostani változtatásokkal még különlegesebbé tették. Főleg a hármas és az utolsó kanyart a megdöntésükkel. A hármas kanyarnál a bejáratot szinte vakon vesszük, mivel van egy nagy lejtő, és az autóból nem lehet látni. De ez izgalmassá teszi, és biztosra veszem, hogy élvezni fogjuk a nagydíjat.”

„A döntött kanyarok mindenképpen új dimenziót adnak a pályának. Eltérő íveket fogunk bennük használni, és ez jó. És a gumik is meghatározóak lesznek. Az új gumikkal rövidebb íveket is vehetünk, a használtakkal ügyelni kell a jó kigyorsításra, szóval azokon magasabban maradhatunk az utolsó kanyarban.”

Max Verstappen Zandvoortban ()Fotó: Red Bull) Max Verstappen Zandvoortban ()Fotó: Red Bull)

Verstappen szerint az holland Indy 500-győztes egykori versenyzőről, Arie Luyendykről elnevezett, 18 fokban megdöntött utolsó kanyart padlógázzal tudják majd venni az új autókkal, ami a DRS-zónát is meghosszabbíthatja. „Ez egy igazán érdekes kanyar. Mindenki úgy gondolja, hogy mindenképpen padlógázas lesz, ezért egyszerű is, de a DRS-t is használnod kell, és számolni kell a döntöttség miatti ható erőkkel. Szóval ez egy komoly kihívást jelentő kanyar.”

Hogy milyen lesz az első verseny a megújult Zandvoortban, az május 3-án derül csak ki. Az ellenben már most biztosra vehető, hogy a Verstappen-őrület soha nem látott méreteket fog ölteni a lelátókon. „Én próbálok nem igazán belegondolni, hogy ez a hazai versenyem lesz. Nem szabad extra terhet raknod magadra. Próbálok laza maradni” – vetítette előre a hollandok kedvence, aki korábban jelezte, volt csapattársa, Daniel Ricciardo ausztráliai eseteiből is tanult, s ennek megfelelően igyekszik majd távol tartani magát a túl nagy felhajtástól.

Boxutca magazin – különkiadás (03. 07.) szombaton 15:15-kor az M4 Sporton)
Borítókép: Max Verstappen Zandvoortban ()Fotó: Red Bull)

További tartalmak