Tíz óra az időeltolódás Magyarország és Melbourne között – lassan ennyi idő telik el azóta, hogy a McLaren bejelentette, egyik dolgozója koronavírus-fertőzése miatt nem fog rajthoz állni az év első versenyén. Azóta várjuk az FIA és az F1 hivatalos állásfoglalását arról, lesz-e egyáltalán verseny, ám ők lassan tíz órája hallgatnak.
Ez idő alatt ellentmondásos hírek érkeztek a helyszínről. Előbb a brit Sky Sports televízió számolt be arról, hogy tudomása szerint az F1 ás csapatai a McLaren nélkül is készen állnak a versenyzésre, aztán a BBC írta meg ennek ellenkezőjét. Később számos forrás megerősítette, küszöbön a futam törlése, ám hivatalos állásfoglalás azóta sem érkezett.
Peregtek az órák, a nap már péntekre virradt Melbourne-ben, és a világhálóra fölkerült egy üzenet, amit a szervezők a pályabíróknak küldtek: arra kérték őket, hogy a megszokottak szerint készítsék elő a terepet a versenyzéshez. Reggel 7 óra után a helyszínen beindították az egykori Minardi-főnök kétüléses F1-es autóját is, a sportbírók a helyszínre érkeztek, és már arról kezdtek beszélni, hogy a programban semmi sem fog változni.
Az F1-et évtizedeken át irányító Bernie Ecclestone a brazíliai birtokáról figyeli az eseményeket, és az F1 Insidernek azt nyilatkozta, hogy a hallgatás semmi esetre sem jó jel, de megvan az alapos oka. „Ez konkrétan arról szól, hogy ki mondja le végül. Aki megteszi, annak kell vállalnia a felelősséget, és az anyagiakat is. És ezt pillanatnyilag a jelek szerint senki sem vállalja” – magyarázta.
Az őt faggató blog szerint emellett az is gondot jelenthet, hogy az F1 ugyan rendelkezik arról, milyen vészhelyzetekben lehet lefújni egy nagydíjat, de a vírusfertőzés nem szerepel az okok között.
Ecclestone szavaival egybevágott a Motorsport Week és a Racefans munkatársainak beszámolója arról, hogy péntek reggel a helyi politikusok és egészségügyi szervek is összeültek megvitatni a helyzetet. Ebből úgy tűnt, az F1 csak azért nem döntött, mert meg akarta várni, hogy helyette a helyi illetékesek tegyék ezt meg. Eredmény még nincs.
A helyszínen lévő médiamunkások közül többen nem, vagy csak alig aludtak a történések miatt, volt, aki tanácstalanul tette föl a kérdést a reggeli órákban, hogy egyáltalán útnak kell-e indulnia a pályára. De hasonló tanácstalanság mutatkozott egyes résztvevőkön is. Az Alpha Tauri szerelői azt mondták, tudomásuk szerint a boxutca és a garázs szétszerelésére kell készülniük, de valójában ők sem tudnak biztosat. Mások más résztvevőktől meg úgy hallották, hogy a pénteki egy teljesen megszokott nap, így is kell készülniük rá.
Az FIA a kíváncsiskodókat eközben azzal hajtotta el, hogy amíg nem adnak ezzel ellentétes információt, nem indokolt azt feltételezni, hogy bármiben is eltérnek az eredeti tervektől. A helyzetet egyébként nem kívánták kommentálni.
Itt tartunk most, négy órával az első szabadedzés rajta előtt. Bármi is lesz végül, ezek után nehéz elképzelni, hogy a Forma–1 még képes lesz jól kijönni ebből a helyzetből…