×

Döntő megbeszélés: a Ferrari az F1-es megújulás halasztása mellett

Kulcsfontosságú ülést tart a Forma–1 a tíz csapatával: a 2021-es szabályváltozások egyéves halasztásáról dönthetnek. A Ferrari főnöke támogatja az ötletet.

A 2021-es F1-es autókoncepció (Fotó: F1)
Nemcsak az idei év programját írhatja teljesen újra a koronavírus miatti világjárvány. Ahogy arról már szerdán beszámoltunk, egyes Forma–1-es csapatok a szezonkezdés jelentős csúszására és annak gazdasági következményeire hivatkozva szeretnék elérni, hogy az F1-es vezetők 2022-re halasszák az új szabályok eredetileg 2021-re tervezett bevezetését, és tegyék lehetővé, hogy a következő naptári évet is az aktuális autókkal, azok továbbfejlesztett változataival teljesítsék.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Forma–1 hivatalos oldalának megerősítette, a tíz istálló és a sportág vezetői ezen a napon, azaz csütörtökön egyeztetnek videokonferencia formájában a kérdésről. A maranellóiak határozottan a halasztás mellett állnak. „Lesz egy konferenciabeszélgetésünk az összes csapattal, az F1-gyel és az FIA-val, melyen megvitatjuk a helyzetet. Ennek nemcsak erre a szezonra lesz hatása, hanem a következőre is. Körültekintően meg kell vizsgálnunk minden szempontot, és el kell döntenünk, hogy esetlegesen elhalasszuk-e a 2021-es új technikai szabályok bevezetését. Amennyiben így lesz, a Ferrari kész vállalni a felelősséget egy olyan döntésért, ami a sportág általános érdekét szolgálja. Ez most tényleg nem az önzőség és a taktikázás időszaka” – jelentette ki Binotto.

Sajtóértesülések szerint az alapgondolat az, hogy befagyasztják az idei autók számos részegységét, így a csapatoknak 2021 végéig meg kellene tartaniuk a jelenlegi vázukat, motorjukat, váltójukat és felfüggesztésüket, miközben csak aerodinamikai fejlesztéseket végezhetnek el. Ezzel azt is biztosítanák, hogy a tíz csapat nem építene teljesen új autókat 2021-re, az idei modellek továbbfejlesztett változataival versenyeznének tovább, jelentős pénzeket megspórolva ezzel.

Mattia Binotto (Fotó: XPB)



A költségvetési plafont eközben akár már jövőre bevezethetik, így a nagy megújulásra részben ennek hatálya alatt kellene tovább készülniük a résztvevőknek. 2022-ben aztán bemutatkozhatnának az F1 által megálmodott teljesen új gépek, a Pirelli új, 18 colos kerekekre tervezett gumiján.

Amennyiben a 2021-es reformokat valóban halasztják egy évvel, az F1-nek arra is lehetősége nyílhat, hogy az idén év elején elmaradó versenyeket kicsit lazább menetrend szerint építse a programba az év második felében, és egyes versenyeket akár jövő januárra ütemezzen át.