Musorujsag
Élő Eredmények

Leoltották a Ferrarit az ellenfelek a múlt heti megbeszélésen?

Leoltották a Ferrarit az ellenfelek a múlt heti megbeszélésen?

Daily Mail, Motorsport-Total
Noha a Forma–1 és a csapatok teljes egyetértést emlegettek, a hírek szerint így sem volt konfliktusoktól mentes a 2021-es szabályváltoztatások halasztásáról szóló egyeztetés…

Két fontos videókonferenciás egyeztetést is tartott a Forma–1, az FIA és a 10 F1-es istálló a múlt hét folyamán. Ezeken a kötelező nyári szünet előrehozataláról, a 2020-as naptár újraszervezéséről, valamint a 2021-re tervezett szabályváltozások 2022-re halasztásáról határoztak. Az ennek kapcsán kiadott közleményekben azt írták, a tíz csapat teljes egyetértésben támogatta a sportági vezetők intézkedéseit, ugyanakkor egyes források arról számoltak be, hogy így is sor került egy-két szóváltásra.

Miközben a gyárleállások március-áprilisra ütemezését állítólag a gyárát az olaszországi vírushelyzet miatt eleve bezáró Ferrari szorgalmazta, úgy tudni, a vörösök a nagy szabályreformok elhalasztását már nem támogatták ilyen határozottan. A Daily Mail azt írta, hogy Mattia Binotto csapatfőnök nem repesett az ötlet hallatán, hogy a következő évet lényegében a jelenlegi autókkal kelljen teljesíteni.

Vonakodása annak szólt, hogy befagyasztják a 2020-as vázak, váltók, erőforrások és felfüggesztések fejlesztését a jövő év végéig, vagyis minden résztvevőnek a ma rendelkezésre álló alapokra kell építkeznie az elkövetkező két bajnoki kiírásban. A Ferrarinak nem sikerült jól a téli felkészülése, a csapat bevallása szerint vannak problémák az autójukkal és a motorjukkal is, így érthető lenne, ha Binottót megijesztette volna a gondolat, hogy ezzel a technikai háttérrel nem egy, hanem mindjárt két idényt kell teljesíteniük. Emellett a feltételezések szerint azt is problémásnak ítélte a Scuderia vezetője, hogy a költségvetési plafont ettől függetlenül bevezetik 2021-ben, hiszen így nem lesz mód a korlátlan költekezésre a 2022-es új autó projektje kapcsán.

Mattia Binotto (Fotó: XPB)

A Daily Mail forrása szerint Binottót ezek után két istálló, a Red Bull és a McLaren főnöke hallgattatta el. Christian Horner és Zak Brown kemény hangnemben szólaltak fel az érvelése ellen, lesöpörve az asztalról a kifogásokat. „Komoly düh volt érzékelhető Binotto ellenállása miatt, amit a 2021-es szabályváltozások kérdésében tanúsított. Eléggé heves volt. Nem akarta föladni az előnyét a nagyobb jóért” – idézte a névtelen forrását a brit bulvárlap.

A tervek módosítására végül mind a 10 istálló rábólintott, a Ferrarit is beleértve, így most folyhat a teljes újratervezés. Az F1-nek a 2020-as és 2021-es versenyprogramot kell újraalkotnia, a csapatoknak a fejlesztési terveit, a Ferrarinak pedig azon is el kell gondolkodnia, hogyan tudná előnyére fordítani a nem várt év eleji kényszerszünetet, s jelentősen javítani az SF1000-esen, amíg nem jön a szezonrajt.

A maranellóiak gyárában egyelőre szünetel a munka: múlt csütörtökön megkezdték a 21 napos kötelező gyárleállást, mely náluk így április 8-áig tart.

Borítókép: Mattia Binotto és Christian Horner (Fotó: XPB)

További tartalmak