Jól megnyomta a Red Bull az utolsó napokat a gyárleállás előtt

Noha már a brit székhelyű F1-es csapatok is beszüntették a munkát, a versengést így sem szorították háttérbe. A Red Bull jól „megnyomta” az utolsó napokat, hogy minél jobb helyzetből várja a majdani szezonrajtot.

A Red Bull Milton Keynes-i gyára (Fotó: Red Bull)
A megszokott nyári szünettől eltérően a Forma–1 csapatainak idén márciusban és áprilisban, a két hét helyett 21 napig kell kötelezően bezárniuk a gyárukat. Hogy mikor kezdik meg az FIA-val való megállapodás értelmében előrébb hozott szünetüket, azt papíron mind maguk dönthették el, ám a gyakorlatban országaik intézkedései és korlátozásai is meghatározták az időpontot. Az Olaszországban működő Ferrari például már a leállásról szóló megállapodás előtt két nappal bezárta gyárát, miután a válsághelyzetben akadozni kezdett a beszállítói rendszere. A vörösök alakulata a karosszériáját az olasz Dallarával fejlesztő Haasszal, valamint a sok olaszt is foglalkoztató, de Svájcban működő Alfa Romeóval már bejelentést követő első napon megkezdte a 21 napját.

Hozzájuk ezen a héten aztán több brit istálló is csatlakozott. Többük az eredeti tervéhez képest előrébb is hozta a leállását, köszönhetően annak, hogy a brit kormány elrendelte a nem létfontosságú üzemek bezárását. Többek között a Red Bull és a Racing Point is szerdán kezdte meg a háromhetes kényszerpihenőjét.

A tevékenységük befagyasztása ugyanakkor nem jelenti azt, hogy a versengést is félretették egy időre. „A brit kormány iránymutatásának megfelelően szerda este bezártuk a gyárunk kapuját legalább három hétre” – erősítette meg Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke. „A dolgok jelenlegi állása szerint – és fontos hangsúlyozni, hogy a helyzet folyamatosan változik – április 16-án fogunk újra munkába állni. De az utóbbi pár hétben is rendkívül keményen dolgoztunk, és biztosítottuk, hogy aki csak tehette a dolgozóink közül, be tudjon rendelkezni az otthoni munkavégzésre.”

Az amerikai kiemelte, a legészszerűbb döntésnek tartja az F1 részéről, hogy egy évvel elhalasztották a nagy szabályváltozásokat, egyúttal viszont jelezte, a kialakult helyzet sem jogosítja fel őket arra, hogy hátradőlve várják a járvány végét. „Természetesen nem tehetjük meg, hogy könnyelművé válunk, amikor majd visszatérünk a munkába. Ha majd ténylegesen újra pályára léphetünk, jó helyzetből kell versenybe indulnunk, bármilyen szabályok mellett. Szóval nagy munka vár ránk, és készen állunk megbirkózni az előttünk álló akadályokkal.”

Otmar Szafnauer (Fotó: XPB)



A Red Bull-os Helmut Marko eközben azt is egyértelművé tette, hogy ők a 2020-as idényüket sem adják föl, ezért ameddig lehetett, gőzerővel dolgoztak az új autójukon, és próbálták kihasználni, hogy több ellenfelük már nem teheti ugyanezt. „A Red Bullnál az utóbbi hetekben is folyamatosan dolgoztunk. Angliában csak később jöttek a korlátozások. Keddig még teljes kapacitáson működött a Milton Keynes-i gyárunk” – erősítette meg, hozzátéve, minden betervezett munkát el tudtak végezni, jóllehet e nyilatkozatát még az eredetileg péntekre tervezett leállásuk előrehozatala előtt tette.

Miközben tehát az élet sosem állhat meg egy F1-es csapatnál, Szafnauer a szurkolóknak üzenve azért hangsúlyozta, most fontos, hogy a járvány terjedésének lassítása érdekében mindenki visszavonulót fújjon egy időre. „A csapat nevében szeretnék köszönetet mondani a szurkolóinknak a nehéz időkben, és szeretném hangsúlyozni a partnereink elkötelezettségét is. Amint biztonságos lesz, vissza fogunk térni a versenyzéshez. Addig pedig itt vannak az F1 e-sportos kezdeményezései, melyekben a mi versenyzőink is érintettek lesznek a következő hetekben. Végül szeretném hangsúlyozni, amit a kormányunk is kér: maradjunk otthon, viselkedjünk felelősségtudóan, mert minél jobban tartjuk magunkat az irányelvekhez, annál hamarabb újra versenyezhetünk! Fontos egységesnek maradni ezekben a szokatlan időkben” – üzente.