×

Ariane Frank: „A magyar verseny egyelőre nincs veszélyben!”

A Hungaroring alelnöke volt Ujvári Máté vendége A Pontokat Vasárnap Osztják című podcast legutóbbi adásában.

Továbbra is sok a kérdőjel az idei Forma-1-es szezon körül, hiszen a koronavírus miatt az idény el sem kezdődött, s egyelőre nem tudni, mikor bőghetnek fel újra a motorok

A Kanadai Nagydíjra én sem látok sok esélyt, főleg úgy, hogy a koronavírus egyik új gócpontja jelen pillanatban New York, ami már nincs annyira messze Kanadától – erről azt hallottam, hogy majd Húsvét környékén döntenek” – mondta Ariane Frank az A Pontokat Vasárnap Osztják című podcast legutóbbi adásában.

Beszéltem a Liberty Médiával a francia futamról, és dacára annak, hogy áll most ott a helyzet, Le Castellet pozitív a szervezést illetően, akárcsak egyébként az osztrákok is. Ettől függetlenül biztosan lesz még sok keverés-kavarás a naptárral kapcsolatban. Ami viszont fontos, hogy nem csak az számít, milyen a helyzet az adott versenyhelyszínen, hanem hogy mennyire vannak lezárva az országhatárok.

Ujvári Máté természetesen a Magyar Nagydíjról is megkérdezte Ariane Frankot.

A magyar versenyt egyelőre nem látjuk veszélyeztettnek, s bár még elég időnk van, napi kapcsolatban vagyunk a Liberty-vel, akik szintén ezt mondták. Azt sem gondolják, hogy azt bármilyen irányba el kéne tolni. Nincs konkrét dátum arra, hogy meddig kell dönteni esetleg arról, hogy vállaljuk-e a rendezést. Nekünk fix szerződésünk van az amerikaiakkal, vis maior esetében pedig azt néznénk, hogy tudnánk legjobban a sportnak megfelelni.
A Liberty nagyon pozitívan áll a dolgokhoz, és szeretnének 18 versenyt megrendezni ebben a szezonban. Ha ez így lesz, akkor nagyon gyorsan fogunk A-ból B-re menni…Szerintem egyébként ennyi nem fog összejönni, de vannak egyéb ötleteik, s ha van sportág, amely mindent meg tud oldani, az a Forma-1. Már előre tervezünk, úgyhogy az biztosan nem lesz, mint amit Ausztráliában láthattunk.

Ariane Frank mesélt arról is, hogy Ausztráliában három szereplő vitatkozott egymással: a Liberty, a promóter és a kormány. Ők ráadásul sokáig nem is tartózkodtak egy helyen, s a végén hiába tudták már, nem lesz verseny, senki nem akarta vállalni a felelősséget.

Bernie Ecclestone nem csak tulajdonos volt, hanem jogtulajdonos, egyemberként vitte ezt az egész sportágat” – mondta Ariane.
Aki jól jött ki vele, annak relatíve könnyű dolga volt, és szerencsére nekünk jó volt a kapcsolatunk vele. A Liberty Media az egy vég, egész más. Chase Carey-vel is abszolút jó a kapcsolat, de ő nem egyedül dönt, hiszen van vagy negyven-ötven ember, és így végső döntések sokkal tovább tartanak, mint régen.

Hogy milyen ember valójában Chase Carey, mi van nála állandóan és a paddockban, és mennyire könnyű együtt dolgozni vele, az kiderül a podcast legújabb adásából.