Musorujsag
Élő Eredmények

Még egy évvel elhalasztják az új szabályokat?

Még egy évvel elhalasztják az új szabályokat?

BBC
A Red Bull csapatvezetője, Christian Horner elárulta, az alakulatok és a Forma–1 vezetői között folytatott beszélgetések során fölmerült, hogy még egy évvel elhalasztják a sportág tervezett megújulását, vagyis az eredetileg 2021-re kiírt szabályok nagy része 2023-ban léphet életbe.

Miután több futamot is halasztottak a koronavírus-járvány miatt, és egyértelművé vált, a szezon rövidebb lesz, mint azt az F1 eredetileg tervezte, ezáltal pedig kevesebb pénz jut majd a résztvevőknek, a sportág vezetői elhatározták, a 2021-re tervezett megújulást is elnapolják, hogy a csapatok spóroljanak kiadásaikkal.

Az alakulatok abba is belementek, hogy számos fontos alkatrész fejlesztését befagyasztják, 2021 előtt tehát nem fognak radikális – és drága – módosításokat végezni autóikon. A cél természetesen ezzel is a költségek visszaszorítása.

Előfordulhat, hogy a hetekben újabb komoly döntést hoznak a költségcsökkentés végett: a Red Bull csapatvezetője elárulta, már szóba került, hogy az eredetileg 2021-re tervezett technikai szabályváltoztatásokat még egy évvel eltolják, az újgenerációs autók tehát (melyek fejlesztésén március 28 óta nem dolgozhatnak a csapatok) csak 2023-ban debütálnak majd.

Christian Horner (Fotó: XPB)

„Beszéltünk arról, hogy még egy évvel eltoljuk a szabályokat” – nyilatkozta a brit sportvezető a BBC-nek. „Szerintem felelőtlenség lenne az összes fejlesztési terhet 2021-ben a nyakunkba venni. Úgy látszik, ésszerű megállapodás születhet, az FIA-nak azonban még jóvá kell hagynia, hogy ezeket a terheket 2022-re szorítsuk, a szabályok bevezetését pedig 2023-ra toljuk” – folytatta.

„Most a stabilitás a legfontosabb. Erre van szükségünk. Egy dolgot végső soron biztosan tudunk, amikor új szabályok jönnek, a költségek is nőnek. Most a stabilitás, és a lehető legtöbb elem befagyasztása jelenti a felelősségteljes utat a költségek kordában tartásához” – hangsúlyozta.

Bár a technikai szabályokat halasztották, a költségvetési limitet már 2021-ben bevezetik. Ennek összege a tervek szerint 175 millió dollár lesz, a napokban azonban fölmerült, a vírushelyzet és annak gazdaságra gyakorolt hatásai, valamint a költségcsökkentés miatt ezt is visszább kell venni. Horner szerint erről „egészséges vita zajlott”, de egyelőre mindez másodlagos. „Ez a jéghegy csúcsa. A legfontosabb most, hogy csökkentsük a versenyzés költségeit. Tegyük fel, az alváz 60 százalékának a fejlesztését befagyasztják 18 hónapra: ez drámai hatással lesz a működési költségek csökkentésére. Legyen szó akár a Red Bullról, akár a Williamsről” – fogalmazott.

Borítókép: A most már 2022-es F1-es autókoncepció (Fotó: F1)

További tartalmak