Musorujsag
Élő Eredmények

A torokszorongatás mellett összefogásra is képes az F1

A torokszorongatás mellett összefogásra is képes az F1

Autosport, Sky Sports
Büszke Ross Brawn a Forma–1-re, amiért egymás ellen küzdő csapatai most a társadalmi hozzájárulás érdekében egymással összefogva, összehangoltak kapcsolódtak be a koronavírus elleni küzdelembe.

Talán nem születnek belőle trükkös megoldások, sem győzelmeket, bajnoki címeket és dicsőséget hozó fejlesztések, a Project Pitlane mégis a Forma–1 egyik legnagyszerűbb programja. Arról az kezdeményezésről van szó, melynek keretében a sportág Pat Symonds által vezetett technikusi csapata összefogja az F1-es gárdákat, akik a koronavírus elleni küzdelem jegyében különböző orvosi műszerek, eszközök gyártásában, fejlesztésében segédkeznek. Ebben a projektben az angliai székhelyű istállók vesznek részt, ám már más gárdák is jelezték, ahol tudnak, segítenek hazájuk egészségügyi szerveinek.

Az F1 sportigazgatója, Ross Brawn büszkén figyeli az eseményeket, és örömmel konstatálja, hogy az egymásnak általában minden módon keresztbe tenni próbáló gárdák ennyire egységesek tudnak lenni. „Nagyon büszke vagyok az emberekre, akik részt vesznek ebben a projektben. Nekünk Pat Symonds a fő mérnökünk. Nincs nagy mérnöki kapacitásunk az F1-nél, de Pat felállított bizonyos struktúrákat két-három másik személlyel, és a csapatok is elképesztőek voltak. A Mercedes motorrészlege külön gyárt légzést segítő készülékeket, és ezek nagyon-nagyon hasznosnak bizonyulnak a betegség elleni küzdelemben a betegek számára. Úgy tudom, már engedélyt kaptak, és úgy fest, egy új lélegeztetőgép tervét is elfogadhatják, így annak gyártása is megkezdődhet” – nyilatkozta a brit Sky Sportsnak.

Brawn külön kiemelte, a mostani helyzet újfent bizonyította, az F1-nek van egy olyan arca is, amit a versengés általában teljesen elfed, de amely a válsághelyzetekben mindig előjön. „Az F1 ilyen. Az életünk nagy részét azzal töltjük, hogy minden lehetséges módszerrel próbáljuk legyőzni a másikat a pályán. De az ilyen helyzetekben az F1 összetart, és ilyesmit kicsiben már számos alkalommal láttam a pályán. Egy csapat balesetet szenved, kifogy a tartalékalkatrészekből, és a többi csapat jön, és ad nekik alkatrészt, hogy folytatni tudják a versenyzést. Én ilyet már sokszor láttam” – mondta az F1-ben az 1980-as évektől 2013-ig különböző csapatoknál dolgozó szakember.

Ross Brawn (Fotó: XPB)

Saját példát is hozott fel: 2009-re a Honda váratlan kivonulása után a későbbi bajnok Brawn GP ki sem tudott volna állni a többi résztvevő segítsége nélkül. „Amikor mi a Brawn GP-vel bajba kerültünk, a Mercedes és a Ferrari is motort ajánlott nekünk. Egymás torkát szorongatjuk a pályán, de valójában nagyon szoros bajtársiasság köt össze minket. És én rendkívül büszke vagyok arra, hogy a tetteinkkel most kicsit magunk is hozzájárulhatunk a válsághelyzet megoldásához.”

A McLaren ügyvezetője, Zak Brown egyetértett az F1-es vezetővel. „Ez az egész lenyűgöző. Nálunk száz ember vesz részt a projektben, és a McLarenen belül sokan önkéntesen jönnek segíteni, akár helyi szinten, akár a versenycsapaton belül, de a szomszédok és családok is. Az efféle helyzetek mindenkit csak erősebbé tesznek, együtt dolgozunk, új kötelékek alakulnak ki. És ezt nagyszerű látni” – dicsérte az összefogást az amerikai.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak