A költségcsökkentéssel kapcsolatos ötletelés során Horner fölvetette, ha szükség mutatkozik rá, az F1 úgy is segítheti a kisebb csapatok dolgát, hogy áldását adja az ügyfélautók futtatására, vagyis engedélyezi, hogy átvegyék a nagyok korábbi – értelemszerűen egy szezonnal korábbi – versenygépeit, és azokkal induljanak a futamokon.
A brit szerint ez komoly segítség lenne a kisebb csapatoknak, hiszen nem kellene a kutatásra és a fejlesztésre költeniük, csak a versenyistálló működtetésére. Pluszban kiemelte, a különböző partnerségeket látva annyira nem is lenne eltérő a helyzet a jelenlegitől.
Horner elképzelése most meglepő helyről kapott kritikát: a Ferrarival szorosan együttműködő Haas csapatvezetője, Günther Steiner jelezte, nem támogatja azt, hiszen ezzel nem lesz szorosabb a mezőny, nem tűnik el a szakadék az élmezőny és a követők között, ami pedig fontos célkitűzés lenne a királykategória számára.
„Így tényleg ügyfélcsapatokká válnánk, és a nagyok manipulálhatnák a teljesítményünket” – nyilatkozta a Ziggo Sportnak. „Ha az előző évi autókat kapnánk meg, akkor folyamatosan mögöttük maradnánk. A költségvetési limittel ugyan nem leszünk ugyanazon a szinten, mint a nagyok, de legalább közelebb kerülhetünk hozzájuk” – tette hozzá.
Ami a felső határt illeti, a csapatok és az F1 vezetői továbbra is egyeztetnek annak csökkentéséről. Azt hogy a 175 millió dolláros összeget lejjebb is tornászhatják, jóformán a teljes mezőny támogatja, abban viszont nem volt egyetértés, hol húzzák meg az új határt. A kisebb csapatok egészen 100-120 millióig mennének, a nagyobbak viszont 150 körül állnának meg. Legutóbb fölmerült, a kompromisszum 145 millió lehet, ami 2022-ben tovább csökken majd.