Musorujsag
Élő Eredmények

Korszakok találkozása: modern F1-essel a rettegett „Zöld pokolban”

Korszakok találkozása: modern F1-essel a rettegett „Zöld pokolban”

Beyond the Grid
Tizenhárom éve Nick Heidfeld a Forma–1.es BMW-jébe pattant, és teljesített pár kört a régi Nürburgringen, a Nordschleifén. A német felidézte az általa legelképesztőbb pályán szerzett élményt.

Az F1-es szurkolók gyakran játszanak el a gondolattal, milyen lenne, ha modern királykategóriás autók még ma is a hőskort idéző pályákon száguldoznának. A BMW csapata 2007-ben maga is elmélázott ezen, majd fogta magát, és április 28-ára egy hosszútávú verseny amolyan betéteseményeként megszervezett egy bemutatómenetet Nick Heidfelddel és a korábbi F1-es modelljükkel, a BMW Sauber F1.06-ossal.

Az élmény talán nem volt ugyanolyan, mint amit évtizedekkel korábban Niki Laudáék, Jackie Stewarték vagy Juan Manuel Fangióék élesben átéltek, annyira mégis volt emlékezetes, hogy Heidfelből még 13 év távlatából is előcsalja a lelkesedést. „Fantasztikus volt! Egy hihetetlen élmény. Noha sok évig versenyeztem a Forma–1-ben, számomra ez volt a legkiemelkedőbb pillanat a pályafutásomban” – állította túlzás nélkül a 13-szoros dobogós a Beyond the Grid podcastnak.

Nick Heidfeld (Fotó: XPB)

„Korábban azt gondoltam, hogy a Nordschleife nem Forma–1-es autónak való, de ez nem volt igaz. Valójában a pálya tökéletesen passzolt az autóhoz! Az egyetlen szakasz, ami miatt egy kicsit aggódtam, az a rész volt, ahol a GT-autók néha ugratnak. Az F1-es autó végsebessége háromszáz kilométer/óra fölött van, és hiába a nagy leszorítóerő, ott még elemelkedhetsz a talajtól. Előtte féltem ettől, mert nem akartam a fák között landolni, és nem visszatérni a boxba. De minden más szakaszon megnyomtam egy kicsit.”

A német csak azt sajnálta, hogy ebben a kötelezően használt demógumik hátráltatták. „Sajnos nem a valódi versenygumikkal mentem, hanem a bemutatókkal. De így is hihetetlen volt. A kanyarokat nem is számoltam, de ez a legnehezebb pálya, amit csak ismerek! A Playstation GT-játékából jól ismerem, sokat játszottam rajta. Versenyzőként természetesen vagy annyira becsvágyó, hogy a legjobb köridőt hajszolod, és előfordult (ti. a játékban), hogy fél kör után letértem az ívről, ezért kezdhettem elölről. A pálya utolsó szakaszát emiatt nem ismertem annyira jól… Aztán egy Forma–BMW-vel a valóságban is mehettem pár kört rajta, de az sokat nem használt, mivel az az autó csak száznegyven lóerős volt.”

Nick Heidfeld (Fotó: XPB)

„A csapat előzetesen azt gondolta, remek ötlet ez a kezdeményezés, klassz marketingszempontból, és szórakoztató. De ahogyan közelítettünk az időpontjához, Mario Theissen (a BMW sportigazgatója – a szerk.) úgy kezdett egyre gyakrabban hívogatni telefonon. Két-három héttel előtte már minden második nap hívott, a végén pedig naponta! Folyamatosan győzködött, hogy semmi őrültséget ne csináljak, és ne törjem össze az autót” – nevetett.

A ma már 42 éves versenyző épségben haza is hozta a BMW-t, az óvatossága ellenére pedig az élmény a mai napig megmaradt benne. Az F1-es menete elmondása szerint viszont nem jelentett extra motivációt számára ahhoz, hogy élesben is versenyezzen a 22 kilométeres „Zöld pokolban”, sőt! „Nem, noha előtte nagyon akartam” – ismerte el.

Videó Heidfeld körözéséről a Nordschleifén:

Képgaléria:

Array
(
    [replacement] => 
		
		

    [shortcode] => 
		
		

    [title] => Nick Heidfeld a Nordschleifén (Fotó: XPB)
    [image] => //cdn.cms.mtv.hu/wp-content/uploads/sites/10/2020/04/XPB_178457_1200px-1024x684.jpg
    [alignment] => aligncenter
)
Borítókép: Nick Heidfeld a Nordschleifén (Fotó: XPB)

További tartalmak