Musorujsag
Élő Eredmények

Monza törlése „álhír”, Hockenheim egyelőre nem készül beugrani

Monza törlése „álhír”, Hockenheim egyelőre nem készül beugrani

Speedweek, Motorsport-Total
Az olasz szövetség vezetője álhírnek nevezte a monzai F1-es verseny törléséről szóló pletykát; a német Hockenheimring pedig tisztázta, meddig is jutottak valójában a sportág vezetőivel az esetleges beugrófutamuk kapcsán.

Egyre biztosabbnak ítélik az Osztrák Nagydíj megrendezését, kezd körvonalazódni a 2020-as F1-es menetrend is, ám azok után, hogy a Forma–1 elnöke hétfőn ismertetett pár részletet az aktuális terveikből, egyre több a találgatás is arról, hol és mikor rendezhetnek futamot a Forma–1-ben. Kedden két német lap dobott be új „információkat”. A Frankfurter Allgemeine Zeitung arról számolt be, hogy a Liberty Media érdeklődött az eredeti naptárban nem szereplő Hockenheimring vezetőinél egy esetleges futam megrendezésének lehetőségéről, míg a Bild már a saját információmorzsáira alapozva egy lehetséges naptártervezetet is közzétett, melyben két Magyar Nagydíj szerepel, de kimaradt a belga, a holland és az olasz hétvége is.

 

Az olaszok szerint álhír a monzai futam lefújása

Noha Monza eredetileg szeptember elejére tervezett versenye körül nagy a bizonytalanság, hiszen Észak-Olaszország Európa járvány által legsúlyosabban érintett régiója, egyelőre nincs hivatalos döntés arról, hogy megtartják-e az ottani versenyt, és a BBC szerint a Ferrari, de az olasz Sky tévé is aktívan lobbizik a rendezés mellett.

Az Olasz Automobilklub elnöke, Angelo Sticchi Damiani utóbbi csatornának felháborodottan kommentálta a futamuk törléséről terjedő pletykát, és leszögezte, az csupán álhír. „Nem tudom, hogy ezeket az álhíreket ki terjeszti az Olasz Nagydíj lefújásáról. Továbbra is hisszük, hogy a versenyünket megrendezhetjük, magától értetődően nézők nélkül” – jelentette ki.

Elmondása szerint kizárólag az üres lelátók előtt megtartandó futam jöhet szóba Monza esetében. „Természetesen nincs kristálygömbünk, senki sem láthatja előre, hogy mi lesz Olaszországban szeptember elején, de bízunk benne, hogy ennek a válságnak valamikor vége lesz. Addig is azon dolgozunk, hogy előkészítsük a terepet egy nézők nélküli versenynek.”

Dr. Angelo Sticchi Damiani (Fotó: xpbimages.com)

„Sok a kiszámíthatatlan tényező. Az F1 vezetőinek terve az, hogy júliusban, augusztusban és szeptember elején Európában rendez versenyeket. Normál körülmények között a nézők létfontosságúak a fennmaradáshoz egy szervezőnek, mivel ők garantálják a bevételt, amire a jogdíjak megfizetéséhez szükségünk van. Most viszont csak a túlélés a cél. Létfontosságú a rendszer egészének működése szempontjából, hogy egy állomását adjuk a bajnokságnak, és így a csapatok a tévés bevételekből pénzhez jussanak.”

Ez utóbbi ugyanakkor áldozatot is szükségessé tesz az F1 részéről: Monza elvárja, hogy segítsék őket anyagilag a rendezésben. Damiani elismeri, a helyzet még nagyon képlékeny Olaszországban és Lombardiában, ezért tervezni nehéz, az óvatosság szükségszerű.

A kérdésre, meddig van idejük dönteni a futamuk megrendezéséről, elmondta: „Az ideális az lenne, ha három hónappal előre tudnánk, mi a helyzet. De szükség esetén ez az idő hatvan napra csökkenthető.”

 

Hockenheim beszélt az F1-gyel, de…

Hogy Olaszország ilyen feltételek mellett a naptárban tud-e maradni, az tehát továbbra is kérdéses. További kieső helyszínek szinte biztosan lesznek még, pótlásukra pedig az egyik lehetőséget a biztonságosabb országok esetleges új helyszíneinek bevonása jelentheti. Így került képbe Németország és a Hockenheimring is.

A pálya vezetője a német Motorsport-Totalnak megerősítette, valóban történtek egyeztetések köztük és a Liberty Media között, ám nyilatkozatából kiderül, a Frankfurter Allgemeine Zeitung kicsit talán elferdítette a valóságot. „Egy halom kérdést kapok most a médiától. Annyit megerősíthetek, hogy volt közöttünk párbeszéd. Viszont időről időre kapcsolatba lépünk a Forma–1-es kollégákkal, hiszen ennyi év partnerség után természetes, hogy folyamatosan érdeklődünk arról, kivel mi a helyzet éppen” – relativizálta e párbeszéd jelentőségét a hockenheimi ügyvezető igazgató, Jorn Teske.

A hockenheimi díjátadó (Fotó: XPB)

Szerinte komoly egyeztetésekről nem lehet beszélni, és konkrét tervek sem születtek. „Eszmét cserélünk, és beszéltünk arról is, mennyire bizonytalan most a Forma–1 versenynaptára. Szóba kerül, hogy ilyesmit (tudniillik a futamrendezést beugróként – a szerk.) el lehet-e képzelni, hogy megvalósítható lenne-e. Hogy el lehet-e képzelni? Elképzelni sok mindent lehet! Lazábban beszélgettünk erről, de időpontokról, feltételekről és hasonlókról nem esett szó. Márpedig ezek kellenének ahhoz, hogy komolyan megvizsgálhassuk a lehetőséget. Idáig nem jutottunk.”

Ahogy Monza, úgy Hockenheim esetében is sarkalatos kérdés lenne, ki állná a költségeket. Nézők nélküli Német Nagydíjat nehéz lenne az F1 segítsége nélkül elképzelni egy olyan helyszínen, amely már eleve azért került ki a naptárból, mert garanciákat akart a veszteségesség elkerülésére. „Mindig is hangsúlyoztuk, csak akkor lehet nálunk F1, ha nincs kiszámíthatatlan kockázat a rendezésben. Az elmúlt években ehhez tartottuk magunkat, és sikerült is ennek megfelelően megvalósítani a versenyt. Sok mindent el tudunk képzelni, amennyiben az elvárásainknak eleget tudnak tenni. Itt elsősorban a jogi követelményekre, az óvintézkedésekre gondolok, melyekre most mindenképp szükség van. Ha a hatóságok biztosítani tudják ezt, és gazdasági szempontból is észszerű, akkor a Hockenheimring nem zárkózik el ettől a gondolattól. De konkrétumokról még nem volt szó” – tette egyértelművé Teske.

Végül kiemelte, egyelőre a politikával sem egyeztetett arról, ők támogatnák-e egy olyan esemény megrendezését, amire július elején az osztrákok készülnek az F1-gyel. Erről csak akkor fog érdeklődni, ha lesz is miért, vagyis ha az F1 megkeresi őket egy konkrétabb ajánlattal a futamrendezéssel kapcsolatban.

Borítókép: A monzai verseny rajtja (Fotó: XPB)

További tartalmak