×

Portugália felkészült egy biztonságos zárt kapus F1-es futamra

Bejelentkezett a Forma–1-nél a portugáliai Portimao. Az FIA legmagasabb fokozatú minősítését megkapó pályájukon akár már 2020-ban is készek lennének zárt kapus futamot rendezni.

A portugáliai Algarve-versenypályja (Fotó: XPB)
Nemrég hivatalossá vált, hogy az Algarve International Circuit megkapta az FIA 1-es fokozatú minősítését, így elméletben lehetővé vált a portugál pálya számára, hogy akár Forma–1-es versenyeknek is otthont adjon. A némi átalakítással elnyert új besorolás önmagában még nem jelenti azt, hogy a 2008-ban átadott létesítmény felkerül az F1 radarjára, ám annak üzemeltetője most félreérthetetlen üzenettel jelezte, hogy ez lenne a tervük.

Helyzetüket most akár a koronavírus miatt kialakult nehézségek is javíthatják, hiszen mivel a különböző futamrendező országokban különböző mértékű problémát jelent a járvány, és várhatóan több helyszínnek is le kell mondania emiatt a 2020-as nagydíjáról (Franciaország már megtette a héten), a portugálok alternatívát kínálhatnak.

És kínálnak is. Imolához hasonlóan ők is jelezték, akár már idén zárt kapus versenyt rendeznének, ha az F1-nek szüksége lenne a segítségükre. „Egyeztettünk az FOM-mel Ecclestone úr időszakában, és a Liberty érkezése óta is. Szeretnénk Forma–1-es versenyt, és a mostani világjárvány időszakában szerintem a legjobb helyzetben vagyunk Európában egy verseny megrendezéséhez, mivel sok hotelünk elérhető” – nyilatkozta a Portimao melletti pálya ügyvezető igazgatója, Paulo Pinheiro. „Rendelkezésre áll egy elképesztő pálya, melynek számos variációja van. A létesítményeink akkorák, hogy szervezés szempontjából nem okozna gondot mindenkit összehozni.”

A versenypálya várhatóan már májusban újranyitja kapuit, és több jelentős nemzetközi eseményt fogad majd, zárt kapuk mögött. Pinheiro azt is elmondta, hogy pályájuk már felkészült a nézők nélküli események lebonyolítására, van egy kész tervük arra, hogyan rendezhetnek futamot a legbiztonságosabb módon. „Éppen azt megelőzően, hogy kihirdették a veszélyhelyzetet, a pályán volt egy nemzetközi gyártók számára megrendezett eseményünk, melynél nagyon szigorú és részletes tervet alkottunk meg arra, hogyan tudnánk teljesen elkülöníteni egymástól az ügyfeleket a szervezőktől és a mi belső csapatunktól. Elkülönítve az emberek a pályán, a sportbírók, a mentősök, a versenyirányításban dolgozók, az orvosi központban lévők. Sok időt fordítottunk erre, és már hetekkel ezelőtt e szabályok szerint működtünk, tisztán elkülönítve a cég és az ügyfelek különböző csoportjait. Ezért is van az, hogy az utóbbi hetekben már hat különböző nemzetközi esemény foglalta le a pályánkat” – ajánlotta magukat ezzel az F1-nek is.

Algarve (Fotó: XPB)



Pinheiro tagja egy Algarve régióban működő, civilek védelméért felelős, egészségügyi és biztonsági kérdésekkel foglalkozó szervezetnek is, így átlátja a járványhelyzetet. Elmondása szerint a régiójukban egészen enyhe a koronavírus elterjedtsége, mivel 200 fertőzöttet tartanak számon, és csupán hárman vannak intenzív osztályon. „Aggodalomra most nem az egészségügyi probléma, hanem a gazdasági probléma ad okot, ezért készen állunk arra, hogy már június első hetében versenyt rendezzünk” – jelentette ki.

Hozzátette, az F1-en kívül más sorozatoknak is állnak a rendelkezésére, a Forma–E-vel például már egyeztettek is.

Kérdés, az F1-nek van-e szüksége „külsős” pályákra a 2020-as bajnokságának lebonyolításához. A német sajtó már Hockenheimet is emlegette potenciális beugróként, ám az eddig kiszivárgott tervek alapján úgy fest, a Liberty Media elsősorban az eredeti helyszíneken rendezett több versennyel tervezi növelni az éves futamszámot.