×

Újjáéled a kicsik nagy éve: az 1999-es Európa Nagydíj az M4 Sporton!

A Dávidok sikere a Góliátokkal szemben mindig izgalmas téma a sportban, de sokszor csak az álom szintjén marad. A Forma–1 1999-es szezonja viszont nagyon is valóságos volt, és az M4 Sport ezen a hétvégén annak egyik legjelképesebb és legizgalmasabb versenyét tűzi képernyőre: a nürburgringi őrült Európa Nagydíjat!

1999 Europa GP ajanlokep
Ez volt az az év, amely Mika Häkkinen és Michael Schumacher, valamint a McLaren és a Ferrari heroikus 1998-as bajnoki küzdelmét követően a visszavágás lehetőségét kínálta, ám amely már az első versenyein más mederbe terelődött, mint előzetesen várhattuk. Az esélyesek kiesései és balszerencséje az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon, a Bajnokok Fala Kanadában, vagy az eső és műszaki gondok miatt döcögős Francia Nagydíj után Häkkinen és Schumacher a botlásokkal versenyben tartotta az előzetesen „kívülállóknak” gondolt résztvevőket is, és ez a teljes bajnokságot megváltoztatta aztán.

Schumacher ebben az évben törte el a lábát Silverstone-ban, s dőlt ki hat futamra, melynek következtében a bajnoki küzdelem terhe hasonló hirtelenséggel szakadt rá Eddie Irvine-ra, mint 1994-ben Damon Hillre az Ayrton Sennát elveszítő Williamsnél. Az ír tette, amit tudott, és a várthoz képest másfajta nyomás alá került McLaren, Häkkinen páros hibáival gondoskodott arról, hogy a hajráig versenyben legyen.

Michael Schumacher silverstone-i balesete (Fotó: XPB)



Ez a szezon ugyanakkor nemcsak a váratlan párharcról maradt emlékezetes, hanem a privát csapatok, a kicsik, az „esélytelenek” esélyéről és ragyogásáról is. A Jordannél valósággal szárnyalni kezdett az élcsapatnál kibontakozni képtelen Heinz-Harald Frentzen, ihletett formája, valamint meglepően ütőképes autója pedig lehetővé tette, hogy két futamgyőzelem után mindössze 10 pontos hátrányból, valós bajnokesélyesként vágjon neki az év utolsó három versenyének.

De nem csak nekik osztott lapot ez az év. 1999 a gyári csapatok térnyerése előtti utolsó szezon volt, amely a kisebb privát gárdák "utolsó" nagy durranását hozta el a saját és a sportág egészének teljes átrendeződése előtt. A pályán hasított a Jordan mellett a gyári hátterét ideiglenesen elvesztő Williams, a Renault által egyre inkább „cserben hagyott” Benetton, a Prost, a Minardi, ekkor mutatkozott be a siralmas évet záró BAR, és az 1997-ben az alsóbb kategóriákból feljebb lépő, egészen ütőképes, dobogókat is szerző, de eléggé megbízhatatlan Stewart-csapat is a mezőnyt erősítette.

Ők mind a morzsákra és lepattanókra vadásztak, Dávidként a döcögősen előre haladó, kicsit összezavarodott Góliátok ellen, és sikerült is emlékezetessé tenniük a 90-es évek zárását.

Heinz-Harald Frentzen váratlan győzelmet aratott az esős Francia Nagydíjon (Fotó: XPB)



Szokásos időutazásunk alkalmával ezen a hétvégén visszatekintünk 1999 mélységeire és magaslataira, középpontban a nagyok megingásaival és a kicsik megvillanásaival, cikkeinkkel felidézzük a korszakot és annak érdekes sztorijait.

A csúcspontot viszont természetesen az Európa Nagydíj jelenti majd, melyet vasárnap 14 óra 5 perctől közvetít az M4 Sport.

De csatornánk emellett más F1-es programokat is kínál erre a hétvégére. Halálának 26. évfordulóján megemlékezünk Ayrton Sennáról, vasárnap este pedig már újra a jelené, jövőé a főszerep, hiszen a fiatalok ismét szimulátorba pattannak, és virtuális birkózásba kezdenek, ezúttal a Vietnámi Nagydíj cím alatt, de a szurkolók szavazatainak köszönhetően Interlagos versenypályáján.