×

Az exfőnök levezette, miért köthet ki mégis Hamilton a Ferrarinál

A koronavírus miatti váltás átrendezheti az F1-es térképet a csapatok szintjén, és a korábbi csapatfőnök, Eddie Jordan szerint ez lehetőséget kínálhat Lewis Hamilton Ferrarihoz szerződésére is.

Sebastian Vettel és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
A múlt tél egyik F1-es slágertémája volt Lewis Hamilton esetleges csapatváltása. Volt szó titkos tárgyalásokról, de még arról is, hogy a címvédő Toto Wolff-fal együtt szerződik át a Mercedestől a Ferrarihoz. Utóbbi elméletet Eddie Jordan jegyezte, aki most egy újabb teóriával állt elő. Az F1 Insidernek meggyőződéssel állította, a brit annak ellenére a Ferrarihoz kerülhet, hogy ez az utóbbi hónapok történései és nyilatkozatai alapján egyre kevésbé tűnik valószínűnek.

Elmélete egyik részét az adja, hogy szerinte Sebastian Vettel mögött kezd bezáródni a Ferrari ajtaja. „Vettelt nem ismerem olyan jól mint Lewist, de szerintem nincs más választása, vagy visszavonul, vagy a McLarenhez megy. A Ferrari hajója már rég elment számára” – állapította meg az ír.

Ez megnyitná az utat Hamilton előtt Maranello felé. „Lewis a Ferrarihoz fog menni. Csak az olaszok lesznek képesek megfizetni őt, és tudják, meg is éri az árát. Verstappen a Red Bullnál fog maradni, és ott próbálja majd meg legyőzni Lewist. Ez viszont nehéz lesz.”

Noha Jordan híressé vált arról, hogy elsőként jósolta meg Michael Schumacher 2010-es visszatérését, előrejelzéseinek többségével jellemzően inkább megy mellé. Tekintve, hogy Hamilton határozottan állítja, meg sem próbálja elhagyni a Mercedest, és a Ferrarinál is nyilvánvalónak tűnik, hogy Charles Leclerc-rel tervezik a jövőt, így nem feltétlenül ragaszkodnak még egy „első számú” – és főleg költséges – versenyzőhöz, Jordan tippje most is inkább figyelemfelkeltő hasra ütésnek tűnik, mintsem megbízható forrásokból szerzett sejtésnek.

Eddie Jordan (Fotó: xpbimages.com)



Az ír további okfejtése, mely közvetve kapcsolódik a versenyzőkérdéshez, mindenesetre elgondolkodtató. Jordan úgy véli, a koronavírus miatti gazdasági nehézségek hosszabb távon is érinthetik a Forma–1-et. Például azzal, hogy a megszorításokra kényszerülő autógyártókat a királykategóriás programjuk újragondolására kényszerítsék. Emiatt szerinte nincs garancia például a Mercedes hosszú távú maradására sem, és ez már lehet motiváció arra, hogy Hamilton átgondolja a saját távlati terveit.

„A világ nemcsak a koronavírus miatt változik majd meg jelentősen, az emberek értékrendje is átalakul. A környezettudatosság a lista elejére kerül, és ez a konszernek főnökeit is elgondolkodásra ösztökéli. Meggyőződésem, hogy az olyan gyártók, mint a Mercedes, a Honda és talán a Renault, is befejezhetik a Forma–1-es szerepvállalásukat a következő két évben” – vélekedett.

Jordan szerint ezek alapján nem csoda, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is egyre inkább az Aston Martin felé kacsingat. Ő logikusnak tartaná, ha a csillagosok hátrébb lépnének az F1-ben. „A Mercedes vezetősége nem is dönthet másképp: mindent elértek, mindent megnyertek, a további sikereiket ilyen körülmények mellett már nem fogják tudni eladni. El fogják adni a csapatukat, talán éppen Lawrence Strollnak, akinek célja, hogy a fiát és az Aston Martint bajnokká tegye. A Racing Pointtal ez nehéz lesz neki” – hangzott Jordan másik jóslata.

Fotó: XPB



Hozzátette, a Mercedest motorgyártóként továbbra is el tudja képzelni az F1-ben, akár a McLarennel való régi partnerség megújításával együtt. A gyári csapat fenntartása szerinte viszont gondot okozhat. „Az olajárak a padlón vannak, az olajvállalatok emiatt nem engedhetik meg maguknak, hogy évi több tízmilliót fizessenek. A Petronas emiatt szintén kiszállhat. Márpedig a támogatásuk nagy hiányt okozhat a költségvetésben” – utalt a Mercedes főtámogatójára.

Versenyzői szemszögből ilyen értelemben szerinte a Ferrari vagy a McLaren biztosíthat nagyobb stabilitást. „A Ferrari másképp működik. Nekik a Forma–1 folyik a vérükben is, ezért az F1-es szereplésük nem válhat kérdésessé. A jövően a Ferrari, a Red Bull, talán a McLaren-Mercedes válhat ismét az F1 tartópillérjévé.”