Bár a döntésről egyelőre nincs hivatalos megerősítés, a hírek szerint azt még a mai napon bejelentheti a csapat.
Vettel jelenleg hároméves szerződését tölti a Ferrarival, mely az év végén jár le. A meghosszabbításról régóta próbálnak megegyezni, de korábban olyan hírek érkeztek, hogy a Ferrari csupán egyéves szerződést kínált a németnek, amit az nevetségesnek tartott. Pláne annak tudatában, hogy ifjú csapattársát, Charles Leclerc-t 2024-ig magához láncolta a Scuderia. Emellett komoly fizetéscsökkentést is szeretne kiharcolni a Ferrari, ami ugyancsak nincs ínyére a németnek.
Sebastian Vettel 6 éve a Ferrari tagja és ezalatt 14 győzelmet szerzett a csapattal. Amikor 2015-ben átszerződött a Red Bulltól, azzal a céllal tette, hogy megvalósítsa gyerekkori álmát, és világbajnok legyen a Ferrarival is. Esélye ugyan volt erre 2017-ben és 2018-ban is, ám egyik esetben sem jutott kellően közel a megvalósításhoz, részben saját, részben a csapata hibái miatt.
Hogy merre tovább? A hírek szerint Vettelt több középcsapat is megkereste. Olasz források állítják, a Renault már ajánlatot is tett neki, de a McLaren is potenciális célállomás lehet számára.Kérdés, a jelenlegi helyzetben hajlandó-e egy négyszeres bajnokra költeni az amúgy a költségvetési plafon drasztikusabb csökkentése mellett kardoskodó két gárda. Emellett ott van még Vettel pár hete tett nyilatkozata, amelyben arról beszélt, hogy a csapatváltás nem opció számára. Akár a Renault-t, akár a McLarent választaná, egy hosszabb és bizonytalan kimenetelű építkezési folyamat várna rá, amit 32 esztendősen nem biztos, hogy vállal.
Nehéz elképzelni, hogy egy négyszeres világbajnok a mezőny közepébe szürkül, bár voltak már nagy bajnokok, akiket az útjuk nem a csúcs felé vitték egy-egy átigazolás után. Vettel számára mindazonáltal bizonyosan fontos lenne, hogy négyszeres világelsőként ne azon kelljen gondolkodnia, hogy a csapat új kedvencét kell esetleg kiszolgálnia, hanem olyan helyen hajthasson, ahol nagy örömmel fogadják és a csapat támogatását élvezve mindent kihozhat magából.
Ki jöhet a helyére? A találgatások szerint leginkább a két említett csapattól érkezhet az „utánpótlás”. Daniel Ricciardo és Carlos Sainz szerződése Vetteléhez hasonlóan 2020 végén jár le. Előbbi versenyző korábban elismerte, hogy egyeztetett már a Ferrarival, igaz, sosem fordult igazán komolyra a dolog. Sainz eközben a McLaren felé való elköteleződését hangoztatja.
Rajtuk kívül szóba jöhetnek még a Ferrari saját nevelésű versenyzői. Közülük az Alfa Romeó-s Antonio Giovinazzi előléptetésére lehet a legnagyobb esély, miután Mick Schumachernek és a többi fiatalnak még bizonyítania kell, és nehezen elképzelhető, hogy F1-es debütálásukra egyből a Ferrarinál kerüljön sor. Habár Giovinazzi nevét kevesebbet emlegetik, az alkalmazása nem tűnik irreálisnak: Leclerc személyében a Ferrarinak már megvan a vezére, a versenyzői között hagyományosan rangsort felállító csapat dinamikája szempontjából pedig nem lenne hátrány, ha a monacói egy nagy rivális helyett egy segítőt kapna.