Wurz: A ferraris versenyzők könnyen kiégnek a nyomás miatt

A versenyzők érdekvédelmi szervezetét vezető Alexander Wurz elképzelhetőnek tartja, hogy Sebastian Vettel más Ferrari-pilótákhoz hasonlóan kiégett az olasz alakulatnál, ahol a szokásosnál nagyobb a nyomás az alkalmazottakon.

Sebastian Vettel (GER), Scuderia Ferrari 12.03.2020. Formula 1 World Championship, Rd 1, Australian Grand Prix, Albert Park, Melbourne, Australia, Preparation Day. - www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com © Copyright: Charniaux / XPB Images
Vettel 2020 végén távozik a Ferraritól, ahol eddig öt évet töltött, és bár voltak remek futamgyőzelmei, a világbajnoki címet egyszer sem tudta elhódítani, és a vörösök teszteredményeit látva, utolsó ottani szezonja előtt sem ő számít favoritnak. Könnyen előfordulhat tehát, hogy a nagy álom, vagyis az, hogy „kedvenc csapatával” érjen föl a csúcsra, már nem fog megvalósulni.

A német előtt hasonló helyzetben volt Fernando Alonso is, aki nagy reményekkel érkezett, voltak szép versenyei, de a bajnoki címet ő sem tudta megszerezni, majd – a némethez hasonlóan – csalódottan, az istállóval való „harmóniát elveszítve” távozott.

Alexander Wurz (Fotó: XPB)



Alexander Wurz szerint nem véletlen, hogy több nagy bajnok is hasonló utat járt be a vörösöknél, az istállón belüli hatalmas nyomás ugyanis felőrli a versenyzőket. „Sebastian a barátom, de erre nem számítottam” – kezdte az osztrák. „Ő mindig nagyon jól rejtegeti a lapjait. Ha megnézzük a Ferrari történelmét, látjuk, hogy az első hónapok és évek nagy szerelemben telnek, ott van az a rengeteg érzelmem, a sok-sok érzelmes rádiós üzenet. Ez igazán vonzóvá teszi a csapatot.”

De egy ponton úgy tűnik – és ez megtörtént Fernandóval is – a rendszer egyszerűen kiégeti a versenyzőket. Úgy tűnik, ezen a ponton a szerelem már elmúlik. Talán most is ez történt, Sebastian viszont erről nem beszélt nekem” – folytatta.

„A Ferrarinál a nyomás nemcsak a versenyzéssel kapcsolatos, hiszen valójában egy egész nemzet elvárásai nyugszanak a válladon, és pilótáknak meg kell barátkozniuk ezzel. A Ferrari komoly igényeket támaszt a versenyzőivel szemben. Ha sikeres vagy, nagy a szerelem, de ha nem, akkor ez hirtelen kikezdenek, ugyanakkor az örökséged továbbra is ápolni fogják. Sok a súrlódás, és ez nemcsak a versenyzők esetében igaz. Láthattuk, többször cseréltek csapatvezetőt is az évek alatt. Ez a külső hatásokkal jár, és az életmóddal is. Nagyon trükkös egyveleg ez” – magyarázta.