Silverstone még nem adta fel!

Bár a Forma–1 egyelőre nem kapott mentességet a szigorú beutazási szabályok alól, a silverstone-i pálya ügyvezetője, Stuart Pringle továbbra is bízik abban, hogy a Brit Nagydíjat le tudják bonyolítani 2020 nyarán.

Fotó: XPB
Hiába egyezett meg Silverstone az F1 vezetőivel a rendezési díjakról, és arról, hogy a pálya két versenynek is otthont ad júliusban, a brit kormány döntése keresztülhúzhatja a felek elképzeléseit, a királykategória ugyanis nem kapott mentességet a karanténszabály alól, vagyis a száguldó cirkusz dolgozóinak is elszigetelve kellene tölteniük 14 napot, miután beutaztak az Egyesült Királyságba.

Ezzel a futamok megrendezése meglehetősen körülményessé válna, sőt, az F1 már jelezte, amennyiben dolgozóira is vonatkoznak az előírások, nem fognak Silverstone-ban versenyezni. Bár jelenleg úgy tűnik, ez a forgatókönyv valósulhat meg, a Sky Sports úgy tudja, még változhat a helyzet.

A brit kormány ugyanis tovább folytatja a tárgyalásokat az „elit sportágak” vezetőivel, hogy speciális megoldást találjanak a kialakult helyzetre. A remény a Silverstone-i pálya ügyvezetője szerint is él még; Stuart Pringle biztosra veszi, az F1 meg tudja oldani, hogy dolgozói – akik Ausztriából érkeznének a teljes elszigeteltségből, és akiket folyamatosan tesztelnek – biztonságosan belépjenek az országba, és ne legyen szükség a karanténra esetükben.



„A kormány tudja, mennyire fontos ez az iparág” – utalt arra, hogy az F1 nagyja az Egyesült Királyságban dolgozik, hiszen a legtöbb főhadiszállás az országban található. „Optimista vagyok, hogy találunk valamilyen megoldást. Egy ésszerű megoldást. Azt egyelőre nem tudom megmondani, mi ennek a határideje. Ez főleg attól függ, elindulhat-e a bajnokság. Mi rugalmasak vagyunk.”

„Szükség esetén augusztus végére, de szeptemberre is tolhatjuk a futamot. Ami a biztonságot illeti, az F1-nek már van egy jól kidolgozott eljárásrendszere. A kérdés az, össze tud-e állni a bajnokság. Lehetséges-e a jelenlegi helyzetben országról országra utazni? Be tudják tartani az adott ország egészségügyi előírásait? És bízhatunk-e abban, hogy elkötelezik magukat egy olyan menetrend mellett, ami lehetővé teszi a megfelelő logisztikát, ez ugyanis elengedhetetlen az induláshoz” – mutatott rá, majd ismét kiemelte, többről van szó, mint egy egyszerű versenyről.

„Ez nemcsak egy 90 perces sportesemény. Itt egy iparág visszatéréséről van szó. Nagyjából 40 ezer ember megélhetéséről. A verseny a jéghegy csúcsa. Az F1 a motorsportok csúcskategóriája, ez a legszembetűnőbb, ezt látjuk leggyakrabban, de egy egész iparágat képvisel. Csodás, hogy más ágazatok újraindulhatnak. Mi teljesen leálltunk, és újra kellene kezdenünk. Sok ember megélhetése múlik ezen. Nem is annyira a versenyről, hanem a gazdasági oldalról van most szó” – hangsúlyozta.