A koronavírus világjárvány miatt már számos ponton változtattak az F1-es szabálykönyvön, a folytatásban pedig további módosítások várhatók – ezekkel a fő cél a csapatok és a sportág kiadásainak csökkentése. A RaceFans megtudta, hamarosan az erőforrásokkal kapcsolatban is bevezetnek néhány költségcsökkentő intézkedést.
A szaklap úgy tudja, az első fázisban, vagyis 2021 és 2023 között „csak” szigorítanak a fejlesztési lehetőségeken: a terv szerint három évig szezononként csak egyszer lehet újfajta motort, turbófeltöltőt és MGU-H-t bevetni.
Ezt követően a fejlesztéseket teljes mértékben befagyasztják a felsorolt erőforrásegységek fejlesztését. Az MGU-K, az energiatároló és a központi elektronika esetében még szigorúbbak lesznek az előírások. Egységesíteni ezeket is 2023 végén tervezik, újítani viszont csak egyszer lehet majd 2021-ben, majd még egyszer a 2022-2023-as szezonokra.
A csapatoknak ezen felül biztosítaniuk kell, hogy az erőforrásegységek végrehajtott változtatások miatt ne kellejen jelentősen átszabni a karosszériát, vagyis ne változzon jelentős mértékben a beépítés módja – a cél természetesen ezzel a takarékoskodás.
A motorfejlesztések befagyasztása 2025-ig lenne érvényben, vagyis addig, amíg az F1 ismét új motorformulára vált (legalábbis a tervek szerint ekkor jöhetne egy újabb éra, erről azonban feltehetően sokat egyeztetnek még). A szabályváltozatással kapcsolatos részleteket a csapatok már megkapták, várhatóan a héten hagyják jóvá azokat.