×

Russell úgy érzi, a Mercedesnél is eljött a fiatalítás ideje…

A Ferrari és a Red Bull már letette voksát az új generáció mellett, George Russell reméli, hogy a Mercedes is beáll a sorba. Sebastian Vettel és Valtteri Bottas már kevésbé lenne boldog…

George Russell (Fotó: XPB)
A Ferrarival és a McLarennel ellentétben a Mercedes nem tervez már a szezonkezdés előtt dönteni a versenyzőfelállásáról. Ezt Toto Wolff tette egyértelművé, aki kiemelte, nem szerencsés úgy teljesíteni egy egész bajnokságot, hogy a versenyző és csapata előre tudja, utána nem lesz közös folytatás.

Szavaiból akár arra is következtethetünk, hogy a Mercedes azért késlekedik a bejelentésekkel, mert van esély a cserére. Lewis Hamilton a hírek szerint nem áll messze a hosszabbítástól, a folyton csak egyéves szerződést kapó Valtteri Bottas helyzete viszont bizonytalan. A brit Sky Sports riportere, Craig Slater szerint nem véletlen, hogy mostanság híre ment, a finn menedzsere a Renault-nál, de még a Red Bullnál is puhatolózni kezdett a lehetőségek felől.

„Nem szabad alábecsülnünk ezeket a sztorikat. Tudomásom szerint Bottasnak nem mondták azt, hogy 2021-től fölöslegessé válik a Mercedes számára. Úgy tudom, zajlanak egyeztetések (ti. más csapatokkal), de ezek a megbeszélések annak következményei csupán, hogy a Mercedes halogatja a 2021-es versenyzőfelállással kapcsolatos döntését, amíg el nem rajtol a 2020-as szezon. Szóval Bottas menedzsmentje felméri a terepet” – fogalmazott.

Bottas tehát továbbra is esélyes lehet az ülésének megtartására, ugyanakkor érzékeli, hogy el is veszítheti azt. És ez a Mercedeshez vágyó Sebastian Vettel mellett most George Russell számára is reményt jelenthet. A brit tehetség Mercedes-nevelés, és bár 2021-re is van szerződése a Williamsszel, a csillagosoknak vélhetően csak egy szavukba kerülne áthívni őt.

Valtteri Bottas és George Russell (Fotó: XPB)



Toto Wolff mostanság gyakran emlegette a juniorprogramjukat, azt állítva, saját versenyzőik elsőbbséget élveznek Vettellel szemben. Az F1-ben tavaly bemutatkozó Russell a Sky Sportsnak nyilatkozva főnöke e kijelentésére ráerősítve jegyezte meg: talán eljött az ideje annak, hogy a Charles Leclerc-re és Carlos Sainzra építő Ferrari, valamint a Max Verstappennel és Alexander Albonnal tervező Red Bull után a Mercedes is beálljon a sorba, és elkezdjen fiatalítani.

„Oka van annak, hogy a Mercedesnek van juniorprogramja. Ahogy a Red Bullnak és a Ferrarinak is okkal van. Az egésznek az a célja, hogy versenyzőket neveljenek, akiket aztán a fő csapatukhoz vihetnek. Persze sok múlik az időzítésen is, hiszen csapatonként csak két ülés elérhető, és a Mercedesnél nyilvánvaló, hogy Lewis elvégzi a feladatát, és Valtteri nagyszerű párost alkotott vele az elmúlt években, megnyerték együtt a bajnokságot is. Szóval át kell gondolniuk, hogy miért változtatnának” – hangzott Russell okfejtése.

„Másfelől elég megnézni Carlost és Charles-t a Ferrarinál. Ők talán négy-hat évig is csapattársak lehetnek, és jó eséllyel Daniel (Ricciardo) és Lando (Norris) is a McLarennél marad, ahogyan Max és Alex is a Red Bullnál. Szerintem egy cég számára rendkívül fontos a stabilitás, és jó látni, hogy ezek a csapatok a jövőbe tekintenek. Meglátjuk, mi lesz a következő lépés.”

George Russell, Alexander Albon és Lando Norris (Fotó: XPB)



Russell nem először próbálja ily módon a váltásra szuggerálni a Mercedest. Amikor a Ferrari bejelentette Sebastian Vettel év végi távozását, poénból közzétett egy fotót arról, hogy nekilátott az új prezentációjának, amivel beajánlhatja magát az élcsapathoz. Talán csak viccnek szánta, ám a mögötte rejlő szándék komolynak tűnik: a 22 éves tehetség készen áll arra, hogy "évfolyamtársaihoz" hasonlóan szintet lépjen és egy győztes autóval bizonyítson. Ezt már tavaly is egyértelművé tette, amikor annak ellenére az esetleges előléptetését emlegette, hogy williamses és mercedeses főnöke is tisztázta, nem fog átülni 2020-ra a Mercedesbe.

Vajon 2021-ben megkapja az esélyt? A jelek szerint a Mercedes ennek eldöntéséhez előbb látni akarja, mit nyújtanak a pályán a potenciális jelöltjei.