×

Sajtó: Nőhet még az európai futamok száma

Noha az újratervezett versenynaptár első, európai szakaszának menetrendjébe nem fért bele, német sajtóhírek szerint még nem biztos, hogy Hockenheim kimarad a 2020-as bajnokságból, tartalékos helyszínként ugyanis továbbra is az F1 rendelkezésére áll.

Fotó: XPB
Kedd délelőtt hivatalosan is ismertették az új versenynaptár első nyolc időpontját a július elején startoló osztrák futamtól a szeptember elején rendezendő olasz versenyig. A későbbi menetrendről a hivatalos közlés szerint a következő hetekben döntenek, a terv pedig továbbra is az, hogy az F1 2020-ban is „tisztességes szezont” fusson 15-18 versennyel.

A tengerentúli menetrend azonban még mindig roppant bizonytalan: Baku és Szocsi esetében a városi helyszín és a hosszú előkészületek jelenthetnek gondot, Szingapúr nem szeretne zárt kapus viadalt rendezni, az amerikai kontinensen pedig továbbra sem enyhül a járvány.

Hockenheim (Fotó: EPA/Valdrin Xhemaj)



A napokban ráadásul a Japán Nagydíj kapcsán is fölmerült a törlés lehetősége, miután a MotoGP ottani versenyét lefújták. A szervező, Tanaka Kaoru a japán futam sorsa kapcsán kijelentette, egyelőre készülnek az eseményre, a koronavírus világjárvány alakulása viszont Európában és az ő országukban is kiszámíthatatlan, ahogyan az utazási szigorításokkal is nehéz számolni.

A bizonytalanságot látva a Speedweek információi szerint az F1 vezetői nem tartják kizártnak, hogy meghosszabbítják az európai programot: az eredetileg a silverstone-i viadal „alternatívájaként” kezelt Hockenheim más kieső helyszínek helyett is beugorhat, de hasonló lehet a helyzet az olaszországi Mugellóval is, miközben az is fölmerült, hogy Monzában is két versenyt rendezhetnek – ahogyan Ausztriában és az Egyesült Királyságban is.

Ami a szezonzárást illeti, az F1 a Perzsa-öbölnél fejezné be 2020-at: az eredetileg is évadzárónak tervezett Abu-dzabi Nagydíj előtt rendeznék meg a korábban elnapolt bahreini viadalt, mellyel kapcsolatban szintén fölmerült már a duplázás lehetősége.

Kép: Boxutca