Musorujsag
Élő Eredmények

Ezért szavazta le a Mercedes a fordított rajtrácsos futamokat

Ezért szavazta le a Mercedes a fordított rajtrácsos futamokat

Autosport
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff elmagyarázta, miért szavazott csapata a fordított rajtrácsos sprintfutamok ellen, megakadályozva ezzel az új formátummal való kísérletezést. A szakember hangsúlyozza, az F1-nek nincs szüksége az ehhez hasonló trükkökre.

Mivel a 2020-as szezon elején Ausztriában és az Egyesült Királyságban is két-két versenyt rendeznek, a napokban fölmerült, a második viadalon lehetne kísérletezni a fordított rajtrácsos kvalifikációs futamokkal, egyrészt azért, hogy feldobják az azonos pályán futott versenyeket, másrészt pedig azért, hogy adatokat gyűjtsenek a lehetséges jövőbeli szabályváltoztatáshoz.

Noha a csapatok többsége támogatta a fölvetést, kvalifikációs futamokat idén nem fogunk látni, a Mercedes ugyanis erősen ellenezte azt, a szezonközi szabályváltoztatáshoz pedig mind a tíz alakulat egyetértésére szükség van.

Egy szerdai videós konferencián a csapatot irányító Toto Wolff elárulta, három egyértelmű oka volt annak, miért nem támogatta a Mercedes ezt a javaslatot. „Úgy tűnik, most előásnak olyan régi ötleteket, amiket már megvitattunk, és elvetettünk. Valaki azt gondolja, csodás lenne újra napirendre tűzni ezeket” – szúrt oda az F1-nek az osztrák szakember.

Fotó: XPB

„Meg kell vizsgálni az okokat, melyek miatt elleneztük, ebből pedig három alapvető is volt. Először is, az F1 rendszere teljesítményalapú. A legjobb autóban ülő legjobb versenyző nyer. Nincs szükség olyan trükkökre, minthogy megfordítjuk a rajtrácsot, és akkor több lesz az igazlom” – hangsúlyozta.

„A második az, hogy a túraautózásból már jól tudom, a taktikázás előtérbe kerül, amikor az egyik futam rajtsorrendje a másik eredményén alapul. Képzeljék csak el, valaki nem fut jó versenyt az első spielbergi viadalon, és kiáll. Nos, akkor ő indul majd a pole-ból a kvalifikációs futamon. Ha itt visszaesik a középmezőnybe, akkor a vasárnapi versenyen fog az élről indulni, és nagyon jó eséllyel nyerni is. A hátulról érkező gyorsabb autók számára nagyobb lesz a rizikó a kieséssel, és ez az egész a bajnokságra is hatást gyakorolhat” – magyarázta Wolff.

„És akkor a harmadik, a leggyorsabb – bárki is legyen az, és nem biztos, hogy mi vagyunk azok – egyszerűen büntetve lenne, mert a második leggyorsabb autó előle indulna. Tudjuk, hogy sokszor nem túl nagy a mozgástér, szóval ez eléggé megalkuvó megoldás lenne, az, ha így juttatnánk előnyhöz néhány alakulatot” – folytatta.

Miközben a Red Bull csapatvezetője, Christian Horner arról beszélt, a jelenlegi helyzet jó lehetőséget teremt arra, hogy az F1 a kvalifikációs futamhoz hasonló megoldásokkal kísérletezzen, Wolff szerint egyértelmű, hogy ilyen húzásokat a szurkolók sem akarnak látni. „Szerintünk nem most kell olyan dolgokkal kísérletezni, amiket a Forma–1 rajongóinak a többsége nem is támogat. Egy felmérésben csak a 15 százalékuk mondta azt, hogy a fordított rajtrácsos futam érdekelné” – mutatott rá.

Toto Wolff (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak