Musorujsag
Élő Eredmények

F1: Egy versenyző megfertőződése esetén sem töröljük a nagydíjat

F1: Egy versenyző megfertőződése esetén sem töröljük a nagydíjat

Formula1.com
Még abban az esetben is versenyezhet a Forma–1, ha egy versenyző vagy egy csapat dől ki a koronavírus miatt. Chase Carey elnök szerint felkészültek, és Ausztráliából is tanultak.

Kedden ismertette a 2020-as szezon európai menetrendjét a Forma–1. Július 5-én Ausztriában rajtol az idei bajnokság, mely ezt követően 10 hét alatt 8 versenyt tart 6 európai pályán. A sorozat részletes biztonsági tervet dolgozott ki arra, hogy elkerüljék az F1-es közösség megfertőződését és gátolják a koronavírus-járvány terjedését a zárt kapus nagydíjakon.

Március közepén azért maradt el az idénynyitó Ausztrál Nagydíj, mert annak csütörtöki sajtónapján kiderült, hogy a McLaren egyik alkalmazottja megfertőződött, további 14 csapattársát pedig el kellett különíteni, s így a csapatnak vissza kellett lépnie a versenytől. Egyes istállók már akkor hajlottak arra, hogy a történtek ellenére is folytassák, ám miután a gyári gárdák nemet mondtak és jelezték, motort sem biztosítanak partnereiknek, az eseményt még az első szabadedzés kezdete előtt lefújták.

Az F1 hiszi, hogy a júliusi ausztriai szezonkezdés alkalmával hasonló események nem lesznek. Chase Carey elnök ugyanakkor azt is jelezte, ha lesznek is pozitív esetek, az még nem fogja a nagydíj újbóli lefújását eredményezni, abban az esetben sem, ha egy egész csapat lép vissza, vagy az egyik versenyző kapja el a koronavírust. „Amennyiben egy személy pozitív tesztet produkál, az még nem fogja a verseny törlését jelenteni. Arra kérjük a csapatokat, készüljenek megfelelő eljárással. Ha valakit karanténba kell helyezni, lesz mód elkülöníteni őt a hotelben, és fogjuk tudni helyettesíteni is azt az illetőt” – jelentette ki az F1 hivatalos oldalának.

Chase Carey (Fotó: XPB)

A helyettesítés a versenyzőkre is vonatkozik. „Sok mindent átbeszéltünk. Túl sok lehetséges forgatókönyv van ahhoz, hogy valamennyit felsoroljuk, de ha egy csapat nem lesz képes rajthoz állni, attól még nem töröljük a versenyt. Megvan az eljárásunk arra az esetre, ha fertőzöttet azonosítunk, hogy az ne vezessen a verseny törléséhez. És ha egy versenyző fertőződik meg, a csapatoknak vannak tartalékversenyzői. Nem vágnánk bele ebbe, ha nem lennénk meggyőződve arról, hogy rendelkezünk minden szükséges procedúrával, szakértőkkel és képességekkel a biztonságos környezet megteremtéséhez és mindenféle probléma orvoslásához.”

Carey ennek kapcsán kiemelte, a futamok biztonsági koncepciója egy 80-90 oldalas dokumentum lett, benne mindent a legapróbb részletekig megterveztek. „Az FIA-nak hatalmas elismerés jár ezért a munkáért, amit az egészségügyi és biztonsági kérdésekben végeztek. Egy sor külsős szakértőtől is segítséget kértünk, és nagyon szigorú irányelveket fektettünk le, amelyek nagyjából nyolcvan-kilencven oldalt tesznek ki. Minden benne van ebben attól kezdve, hogyan utazunk, mik az eljárások a hoteleken belül, a pályán, az étkezésnél, a pihenőnél, a tesztelési eljárásoknál.”

Fotó: XPB

„Még az elindulás előtt tesztelni fogjuk az embereket, majd minden második napon ismét. Megvan a forgatókönyv arra, ha találunk egy fertőzöttet, képesek leszünk kezelni a pozitív eseteket, és két különböző követési eljárásunk is lesz. Sok tekintetben úgy fogunk élni, mintha buborékban lennénk, már az utazás kezdetétől, a charterjáratokon. A hotelek és a pálya közötti utaztatást is felügyeljük, és az egyes funkciókat ellátó csoportok külön buborékokat fognak alkotni a nagy buborékon belül. Meglesznek a szükséges védőfelszerelések, tartani fogjuk a távolságot. De persze tudjuk, hogy ebben a sportban nem mindig lehet tartani a két métert, hiszen amikor egy autó kerékcserére érkezik, ez lehetetlen. De mindenféle kockázat kezelésére fel leszünk készülve, és reagálunk, amilyen gyorsan csak lehetséges” – bocsátotta előre az F1 vezetője.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak