Musorujsag
Élő Eredmények

Már a héten újra formaautóval tesztel a McLaren tehetsége

Már a héten újra formaautóval tesztel a McLaren tehetsége

The Race
Még a júliusi F1-es szezonnyitó előtt visszatér a versenypályára Lando Norris. Egy Forma–3-as autóval fog tesztelni.

Soha nem volt még akkora szünet két F1-es verseny között, mint amekkora a 2019-es szezonzáró és a 2020-as idénynyitó között. A bajnokság július 5-én rajtol a Red Bull Ringen, és mire odajut a mezőny, már a téli tesztek óta is eltelik négy hónap – a versenyzők akkor ültek legutóbb az új masinájukban. Többen tartanak is a hosszú kihagyás hatásaitól. Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton például úgy véli, annyira berozsdásodnak, hogy akár kaotikus helyzet is kialakulhat az év első versenyein, míg Carlos Sainz nem ettől fél, hanem attól, hogy bármennyire erősítik, a nyakizmaikat csak a folyamatos száguldás tarthatja igazán formában, és a hosszú szünet után nem lesz könnyű a visszaállás.

George Russell nemrég azt nyilatkozta, ezen bizonytalanságok miatt ő még az ausztriai szezonkezdés előtt szívesen tesztelne egy régebbi F1-es autóval vagy más formaautóval, és mint kiderült, ezzel a törekvésével nincs egyedül. Barátja, a mclarenes Lando Norris már a tettek mezejére is lépett: ezen a héten egy Forma–3-as autót fog vezetni. Egy privát tesztről lesz szó, melyre az angliai korlátozó intézkedések lazítása kínál lehetőséget. Hogy pontosan hol kerül rá sor, azt a hírről beszámoló The Race szándékosan nem közölte, nehogy a szurkolók kíváncsiskodni indulhassanak a helyszínre. Annyi sejthető, hogy egy angliai pályáról van szó.

Norris számára nem is annyira távoli emlék még az F3-as autók vezetése, a mezőny legfiatalabb tagja 2017-ben a Carlin-istállóval lett a Forma–3-as Európa-bajnokság győztese.

Lando Norris a Carlos F3-as autójával (Fotó: XPB)

„Nagyon fontos mindent megtenni a normalitáshoz való visszatérésért, fel kell készülni a versenyekre. A legnagyobb lépést az fogja jelenteni, hogy még Ausztria előtt vezetek. Természetesen nem F1-es autót, az mindenhez képest más szintet képvisel, hanem egy F3-as autóval fogok tesztelni” – erősítette meg a lapnak Norris. „Gokartozni is fogok a következő pár hétben, szóval újra egészen sűrű lesz a programom. És sok napot töltök majd a szimulátorban is. Ez a három dolog, amit most tehetek, szimulátorozás, gokartozás és F3-as teszt, mivel ezek a legegyszerűbben megoldhatók. Szerencsénk van, hogy újranyitottak a pályák, és ismét mehetünk rajtuk.”

Nem Norris azonban az egyetlen F1-es, aki visszatér a versenypályákra valamilyen formában. Az elmúlt két hónapját Dubajban töltő Pierre Gaslynak többször is nyílt lehetősége gokartozni, Kevin Magnussen már a múlt hónapban száguldozott az újranyitó dániai gokartpályákon, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója pedig nemrég elárulta, hogy Max Verstappen is fölállt már az otthoni szimulátora elől. „Közben valódi versenypályán is körözött privát autókkal. Max jó fizikai állapotban van, éhes a sikerre, várja, hogy végre kezdjünk. Az e-sport világában élt a leállás időszaka alatt, de az nem valódi, még úgy sem, hogy nagy örömét leli benne” – mondta az Österreichnek adott interjúban.

Lando Norris (Fotó: XPB)

Az első F1-es versenynek otthont adó Red Bull Ring már hetek óta nyitva van, több privát tesztnek is otthont adott, miként a németországi Nürburgring is. Utóbbin a múlt héten egy korábbi F1-es, Nico Hülkenberg is feltűnt, aki egy fogadás folyományaként tesztelt egy Lamborghini Huracan GT3-ast a korábbi F1-es pályán, majd átült az autót versenyeztető tulaj egy másik gépébe, egy Porshce GT2 MR-be, amellyel a híres Nordschleifén is száguldozhatott.

Az élet szép lassan tehát visszacsordogál a versenypályákra, és ez az F1 rajtja előtt kapóra jöhet a versenyzőknek. Norris kiemelte, a fizikális felkészülés már csak azért is meghatározó lehet, mert a zsúfolt programban már most két triplahétvége van, így pihenni nemigen lesz idejük. „Próbálok fitt maradni, és minden más területen felkészülni, amelyen lehet. Nehéz mentálisan ráhangolódni, hogyan kell egy F1-es autót vezetni. Nem normális, amikor csak úgy beugrasz egy autóba, amely adott G-erőt produkál és adott tempót ér el az egyenesben – ez megterhelő. Nem könnyű a semmiből egyből ebbe ugrani, de biztosra veszem, hogy azért viszonylag gyorsan újra belelendülünk” – tekintett előre Norris.

Borítókép: Lando Norris (Fotó: XPB)

További tartalmak