×

A Ferrari egyeztetett az Indycarral a szerepvállalásáról

Az Indycar vezetője megerősítette, már egyeztetett a Ferrarival a márka esetleges 2022-es szerepvállalásáról. Az amerikaiak jó előjelnek tartják, hogy Maranello feléjük fordult.

Ferrari flag. 19.07.2018. Formula 1 World Championship, Rd 11, German Grand Prix, Hockenheim, Germany, Preparation Day. - www.xpbimages.com, EMail: requests@xpbimages.com - copy of publication required for printed pictures. Every used picture is fee-liable. © Copyright: Schaber / XPB Images
Mattia Binotto, a Ferrari F1-es csapatának vezetője pár hete egy interjúban előrebocsátotta, a Forma–1-es költségvetési plafon 2021-es életbe lépése miatt márkájuk fontolgatja annak lehetőségét, hogy a királykategórián kívüli autósportos projektekbe kezdjenek. Ennek hátterében az áll, hogy az évi 145 millióra, majd két éven belül 135 millió dollárra faragott F1-es büdzsé jó pár jelenlegi alkalmazottjukat létszámon fölülivé teszi, akiket elbocsátás helyett megpróbálnának cégen belül átvezényelni.

A Ferrarinál konkrétan az Indycarban való részvétel vetődött föl lehetőségként, de nem csapatként, hanem gyártóként. Erre az amerikai sorozatban küszöbön álló szabályváltozások kínálhatnak lehetőséget: 2022-től a sorozat új motorformulát tervez bevezetni, az F1-ből is ismert hibridrendszerekkel, és van rá esély, hogy karosszéria terén is módosítások várhatóak.

Roger Penske, az Indycar-sorozat és az indianapolisi versenypálya tulajdonosa a Sirius XM rádiónak nyilatkozva megerősítette, az olasz márka szándékai olyannyira komolynak tűnnek, hogy már egyeztettek is a sorozattal. Ő most elsősorban potenciális motorbeszállítóként említette a Ferrarit. „Gondolkodunk azon, hogy további gyártóknak adjunk lehetőséget. Talán már hallottak róla, hogy egyeztettünk a Ferrarival, mert talán érdekelné őket a sorozathoz való csatlakozás 2022-től, amikor jönnek az új motorszabályok. Nagyszerű értéket jelentene a sorozat számára, ha lenne egy harmadik motorgyártója is” – utalt arra, hogy 2013 óta csak a Chevrolet és a Honda kínál erőforrásokat a csapatoknak.

Az Indycar terve az, hogy 2022-től hibridrendszerrel egészíti ki a jelenleg használt V6-os turbómotorokat, és 900 lóerőre növeli az erőforrás teljesítményét. A Ferrari a technológia terén szerzett F1-es tapasztalataival illene a képbe gyártóként.

Fotó: XPB



Hogy a karosszéria gyártásában is szerepet vállaljon, arra már kisebb az esély. Az Indycar egyenautós sorozat, gépüket a Dallara tervezte és gyártja, ezen a fronton nincs meg az a konstruktőrök közötti versengés, amit a Ferrari az F1-ben mindig a maradása zálogaként emleget. Ráadásul itt olyan gyökeres változások sem várhatóak, mivel a bajnokság az autók megújítását fokozatosan vezetné be, minden évben egy-egy újítás hozzáadásával, miközben teljesen új autókra csak 2027-től váltana.

A Ferrari amerikai szerepvállalása nemcsak Penske, hanem az általa működtetett istálló elnöke, Tim Cindric szerint is hízelgő lenne az Indycarra nézve. „Nagyon biztató, hogy egy olyan gyártó érdeklődik a sorozatunk iránt, mint a Ferrari. Ez sokat elmond a szériáról, arról, meddig jutott ilyen rövid időn belül. Ha majd visszatérünk a versenypályára, sok izgalmas dolog történhet” – fogalmazott, hozzátéve, a koronavírus miatt azonban egyelőre még a rövid távú jövőt is nehéz átlátniuk.

A Ferrari eddigi legszorosabb indycaros kapcsolatát az jelentette, hogy az 1980-as években Enzo Ferrari utasítására a márka épített egy Indycar-autót. A 637-es típusjelű masina ugyan elkészült, ám sosem versenyzett.