A múlt héten ismertették az újratervezett versenynaptár első nyolc állomását, a háttérben pedig minden illetékes gőzerővel dolgozik azon, hogy júliusig a teljes menetrend összeálljon, és az ausztriai szezonkezdés előtt ezt ismertethessék is a nyilvánossággal. Az, egyelőre kérdéses, mely helyszínek szerepelnek majd ebben, hárommal viszont már biztosan nőtt a hiányzók száma.
Az F1 vezetői ugyanis megerősítették, az azeri, a szingapúri és a japán futam törlését is – természetesen a koronavírus világjárvány és annak hatásai miatt. Közleményükben kiemelték, az egyes helyszínek esetében eltérő kihívásokba ütköztek.
Baku és Szingapúr – ahogyan az várható volt a városi viadalok eddigi sorsát ismerve – esetében az utcai pálya előkészítése okozott problémát, a jelenlegi helyzetben ugyanis a munkálatok túlságosan körülményesek lennének. Ami a Japán Nagydíjat illeti, azt az országban érvényes szigorú utazási korlátozások miatt kellett törölni.
Az F1 közleménye végül arról is szót ejt, hogy miközben három viadalt sajnos törölni kellett, a naptár második felének kialakításában is sikerült előrelépést tenni; külön kitérnek arra, hogy ösztönzően hatott rájuk az érdeklődés, amit az új helyszínek mutattak (itt feltehetően azokra a pályára céloztak, melyek eredetileg nem szerepeltek a naptárban, de a hetekben felmerült, a jelenlegi helyzetben bekerülhetnek a menetrendbe).
A „beugrós helyszínek” Mugello, Imola, Portimao, és Hockenheim lehetnek (hogy pontosan melyik kap lehetőséget, vagy szükség lesz-e valamelyikre, arról egyelőre nincsenek konkrét információk), Ross Brawn, az F1 sportigazgatója azonban kiemelte, a fő terv továbbra is az, hogy szeptember után tengerentúli helyszíneken folytatódjon a bajnokság.
Ezek közül a legfrissebb hírek szerint Oroszországnak, Kínának, Bahreinnek és Abu-Dzabinak a legjobbak az esélyei, míg Vietnám, Mexikói és az Egyesült Államok sorsa kérdéses. Bár hivatalosan még nem törölték, a kanadai futam az utcai környezet miatt nehéz helyzetben van, Brazíliában pedig továbbra is súlyos a vírushelyzet és állítólag a szükséges pénzösszeg sem áll még rendelkezésre a futamrendezéshez.