×

„Szinte biztos”, hogy Mugello F1-es futamot rendezhet

A helyi polgármester szerint nagyon valószínű, hogy saját pályáján futhatja története 1000. Forma–1-es nagydíját a Ferrari.

A "Finali Mondiali" 2019-ben Mugellóban (Fotó: Ferrari)
Egyelőre nyolc versenyből áll a Forma–1 átalakított 2020-as versenynaptára, ám Ross Brawn sportigazgató szerint ideális esetben akár már a július eleji szezonrajt előtt ismertethetik az ezt követő menetrendet is. Annyi biztos, hogy a szeptember 6-ai monzai Olasz Nagydíjig a királykategória nem hagyja el Európát, és miután nemrég eldőlt, hogy újabb három helyszín (Azerbajdzsán, Szingapúr és Japán) esik ki végleg a bajnokságból, jó esély van rá, hogy a mezőny meghosszabbítsa az öreg kontinensen való tartózkodását.

Miközben egyes pályák esetében fölmerült, hogy két nagydíjat rendeznek (Szocsi, Sanghaj), Ross Brawn elismerte, több olyan pályával is tárgyalnak, amelyek az eredeti, 22 futamos versenynaptárban nem szerepeltek, de most beugróként segíthetnek a sorozatnak. Közülük két helyszín olaszországi: Imola és Mugello a Monzát követő szeptember 13-ai dátumra pályázik.

Favoritnak a két ring közül a Ferrari tulajdonában lévő, Firenze közelében fekvő Mugellót tartják, és ha hinni lehet utóbbi város polgármesterének, már szinte biztosra vehető, hogy ők lesznek a befutók. „Úgy hiszem, nagyon közel kerültünk ahhoz, hogy a Forma–1-et vendégül lássuk Mugellóban. Szinte már biztos, hogy összejön, és ez egy történelmi pillanat lenne” – jelentette ki Dario Nardella az olasz Sky televíziónak egy csütörtöki nyilvános rendezvényen.

Mugello (Fotó: Ferrari)

Mugello (Fotó: Ferrari)



Ha valóban létrejön a mugellói nagydíj, az vélhetően a pályát fenntartó Ferrari erős lobbijának is lesz köszönhető. A Scuderia idén az 1000. F1-es versenyére készül, autóját is e mérföldkőre utalva nevezte el SF1000-esnek. A szeptember eleji Olasz Nagydíj pechjükre csak a 999. futamuk lesz, ám kapóra jött, hogy az F1 nyitott az Olaszországon belül maradásra ezt követően: Mugellóval az 1000. futamuk szó szerint a hazai nagydíjuk lenne, hiszen ők maguk szerveznék a saját pályájukon.

Csapathoz kötődő pálya nem először látná vendégül az F1-et. A Red Bull 2014 óta rendezője az Osztrák Nagydíjnak Spielbergben, korábban Szuzuka és Fudzsi révén a Honda és a Toyota is volt vendéglátója a bajnokságnak, két éve pedig a Mercedes szállt be a hockenheimi Német Nagydíjba, igaz, ők csak támogatóként.

Mugello (Fotó: Ferrari)

Michael Schumacher tesztel Mugellóban (Fotó: Ferrari)



Mugello 5,2 kilométeres, 1974-ben átadott pályája még sosem adott otthont F1-es versenynek, az főleg motorversenyeiről híres, valamint arról, hogy a tesztkorlátozások előtti időkben állandó teszthelyszíne volt a Ferrarinak. A csapat 2019 végén ott tartotta évzáró eseményét, a „Finali Mondialit” is.

A vörösök ünnepségét némiképp elrontja, hogy ha lesz is verseny a pályájukon, arra csak zárt kapuk mögött kerülhet sor. Mugello szempontjából viszont ez éppen érv a rendezés mellett, hiszen így nincs szükség extra erőfeszítésekre az infrastruktúra és a befogadóképesség terén. A létesítmény egyébként nemrég kiesett a MotoGP naptárából, hosszú évtizedek óta először.

Hogy milyen versenyre számíthatunk a régi vágású Mugellóban, arról csak találgatni lehet, ám az ott F1-es géppel ott 2003-ban és 2012-ben is tesztelő Mark Webber abban biztos, hogy vezetés szempontjából kihívást fog jelenteni. „Egy versenyző feje sem fogja sokáig bírni. Ha Mugellóban fognak versenyezni, a nyakuk ketté fog törni ezekkel az autókkal, annyira gyors a pálya! Szerintem briliáns lesz. Én teszteltem ott a múltban, és nagy-nagyon-nagyon gyors. Szóval jöhet!” – mondta lelkesen az ausztrál.

F1 Legendák szombaton az M4 Sporton! 12:15 Alain Prost - 13:05 Ayrton Senna