×

Brawn: Fordított rajtrács nélkül is izgalmasak lesznek a futamok

A Forma–1 sportigazgatója, Ross Brawn úgy érzi, Ausztria két izgalmas versenynek ad majd otthont a hetekben úgy is, hogy a csapatok egyhangú egyetértésének hiányában végül nem próbálják ki a fordított rajtrácsos kvalifikációs futamot.

Fotó: XPB
A hétvégi Osztrák Nagydíjjal kezdetét veszi a 2020-as világbajnokság, ami aztán egy második ausztriai viadallal folytatódik majd (ennek a hivatalos neve Stájer Nagydíj lesz). Mindkét futamot a Red Bull Ringen rendezik majd, az pedig, hogy egy évben egy pálya több viadalnak is otthont adjon, eddig egyszer sem fordult elő a sportág történelmében.

Idén ráadásul több helyszín is duplázni fog (Silverstone már biztos, a hírek szerint pedig Kína, Szocsi és Bahrein esetében is fölmerült ez a lehetőség), ezért a sportág vezetői alkalmasnak látták az időpontot, hogy a fordított rajtrácsos futamokkal kísérletezzenek.

A Mercedes azonban tiltakozott az ötlet ellen, ami így (teljes egyetértés hiányában) lekerült a napirendről. Noha örült volna, ha kipróbálják a fordított rajtrácsos versenyeket, az F1 sportigazgatója nem tart attól, hogy a két egymást követő klasszikus formátumú hétvége unalmas lenne Ausztriában, ahol általában mozgalmas versenyeket láthatunk.



„Prezentáltuk a fordított rajtrácsos kvalifikációs futamok ötletét, ami a bajnoki pontverseny állásával ellentétes rajtsorrend szerint indult volna, és ami a főverseny rajtrácsát adja” – kezdte Brawn. „Tavaly beszéltünk már róla. Egész jó volt a támogatottsága, de nem teljes. Idén ugyanez volt a helyzet. Voltak csapatok, akik nem érezték, hogy valamit tennünk kellene. Mi csak amiatt aggódtunk, hogy két futam lesz ugyanazon a pályán a mostani helyzet miatt” – tette hozzá.

„Két futam lesz Ausztriában, kettő Silverstone-ban, és esetleg egy-két helyszínen az év későbbi szakaszában is. Szerettük volna látni, van-e lehetőség arra, hogy a második futamon kipróbáljunk egy új formátumot. Van pár apró lépés, amit azért megtehetünk. Ott vannak az eltérő gumikiosztások, és még egy-két ötlet, de szerintem ezek elég jelentéktelenek. A fordított rajtrács nagyobb lépés lett volna. Az év későbbi szakaszában talán arra is lesz lehetőség, hogy más vonalvezetésen fussuk a második versenyt, ezáltal létrehozva valami eltérést a két futam között” – magyarázta.

„De gyanítom, hogy Ausztria is nagyon izgalmas lesz. Ott kezdődik majd a szezon, ráadásul a pályának megvan a maga izgalmas jellege, és mindenki most ül majd vissza az autóba, szóval két izgalmas versenyünk lehet itt, anélkül, hogy bármit is tettünk volna. De az év későbbi szakaszában talán majd megvizsgáljuk a változtatásokat” – zárta gondolatát.