×

Közel a bejelentés: két új pálya debütálhat idén az F1-ben

Ezen a héten két olyan pálya versenynaptárba kerülését erősítheti meg a Forma–1, amelyek még sosem rendeztek nagydíjat.

Sebastian Vettel Mugellóban (Fotó: Ferrari)
Hetek óta zajlik a találgatás arról, hogy az eddig bejelentett nyolcon túl további európai helyszínekkel bővülhet a királykategória 2020-as programja. Várhatóan két olyan versenypálya válik a bajnokság részévé, amely még sosem rendezett korábban F1-es versenyt: az olaszországi Mugello és a portugáliai Algarve (Portimao). Mindkét esetben zárt kapus futam jöhet szóba.

Beszámolók szerint e két nagydíj felvételét már ezen a héten bejelenti a Forma–1, sőt, az olasz Corriere dello Sport azt írta, Mugello rendezése akár már hétfőn hivatalossá válhat. A lap egyébként úgy tudja, a Ferrari által fenntartott, 1974-ben átadott pálya hivatalosan Toszkán Nagydíjként fog bekerülni a menetrendbe. Miután Monza lesz az otthona az Olasz Nagydíjnak, e névadásnál hasonló elvet követhetnek, mint a spielbergi második osztrák futam, a Stájer Nagydíj esetében: névlegesen a tartományé lesz a nagydíj.

Mugello közvetlenül Monza után, szeptember 13-án rendezheti versenyét, mely egyben a tulajdonos Ferrari történetének 1000. F1-es futama is lesz. Ezzel ez a pálya teheti teljessé a szezon harmadik triplahétvégéjét.

Egy 2009-es F1-res teszt Algarvéban (Fotó: XPB)



A Portimao közelében lévő Algarve-pálya eközben várhatóan október 4-én fogadná története során először az F1-es mezőnyt, egy héttel a szocsi Orosz Nagydíj után, vagy ha úgy alakulna, az orosz helyszín helyett beugró Hockenheim Német Nagydíja után. Portugáliát aztán egy héttel később Montreal, a Kanadai Nagydíj követheti a Racefans szerint, ami újabb triplahétvégét jelentene, és egy lehetőséget arra, hogy az F1 ezt követően egy hét szünetet tartson, mielőtt Austin és Mexikó felé veszi az irányt – ha egyáltalán…

A portugál verseny hivatalos elnevezéséről egyelőre nincs hír, lehet, hogy 1996 után újra lesz Portugál Nagydíj, ám korábban az is fölvetődött, hogy szintén a régió, azaz Algarve kerüljön bele a verseny nevébe.

A versenynaptár említett bővülését az F1 hamarosan talán megerősíti, a teljes programra viszont lehet, hogy még várni kell, hiszen az Európán kívüli helyszínek körül nagy a bizonytalanság. Kanada mellett egyedül Kína helyzetét emlegetik biztos(abb)nak.

 

„A mostani autók őrületesek lennének Mugellóban”

Úgy fest tehát, hogy az F1-es naptár új pályákkal gazdagodhat a világjárvány miatti kényszerhelyzetben, ám egyes versenyzők ezt aligha bánják. A Ferrarival a múlt héten Mugellóban tesztelő Sebastian Vettel azt nyilatkozta, a tempós olasz ring egyértelműen megérdemel egy nagydíjat. Gyors kanyarjaival igazi kihívást jelenthet a mai versenyautókkal – így látja ezt a Renault versenyzője, Daniel Ricciardo is.



„Én 2007-ben versenyeztem először Mugellóban, és a kedvenc pályám volt abban a szezonban. Szeretem a folyását, a tempós kanyarjait, és szerintem elképesztő lenne ott versenyezni az F1-ben. Teszteltünk ott 2012-ben az F1-gyel, de a mostani autók őrületesek lennének ott. Szóval izgatott leszek, ha odalátogatunk” – mondta az ausztrál.

Hasonlóan lelkesítené őt Algarve is, mely főleg a nagy emelkedőiről és lejtőiről híres. „Vezettem Portimaóban is. Szép emlékeim vannak róla, ott lettem bajnok az F3-ban, és élveztem a pályát. Nagy a szintkülönbsége, és jó a ritmusa, gyors kanyarokkal. Szóval nem lennék csalódott, ha sor kerülne ezekre a versenyekre.”

Így vélekedik csapattársa, Esteban Ocon is, aki 2014-ben versenyzett az Algarvén. Mint elárulta, ő szimulátoron már gyakorol is a portugál pályán. „Még tanulnom kell Portimaót. Sok kört teljesítettem rajta az otthoni szimulátoromon. Jó lenne minél több versenyt futni, és ha ez a módja, akkor az fantasztikus lenne” – mondta a francia.

Az F1 eddig megerősített 2020-as programja: