×

A Mercedes-főnököt már fárasztja a Ferrari magyarázkodása

Toto Wolff már torkig van a Ferrari magyarázkodásával. A Mercedes főnöke eleget látott ahhoz, hogy megállapítsa, vaj volt az ellenfél füle mögött.

Toto Wolff (Fotó: XPB)
Ausztriában a Mercedes megkapta a bizonyosságot. Nem a saját teljesítménye, hanem a Ferrari kapcsán. Tavaly óta gyanították, hogy az a rejtélyes egyenesbeli fölény, amely több futamgyőzelemhez is hozzásegítette a maranellóiakat, nem a szabályoknak megfelelő módszereknek köszönhető. Tavaly év végén a Red Bull-lal összefogva a tettek mezejére is léptek, és egy „besúgó” információira alapozva ráirányították az FIA figyelmét arra, hogy a háttérben az üzemanyag-átfolyást mérő szenzorral való trükközés állhat.

A fejlemények ismertek: az FIA vizsgált, elégedetlen volt, és tulajdonképpen büntetett, még ha csak burkoltan is, egy bizalmas megállapodás részeként. Az ellenfelek meg elégedetlenkedtek tovább. Az ügy nem zárult le, csak patthelyzet alakult ki benne. Amíg a Ferrari nem engedélyezi a részletek nyilvánossá tételét, senki sem tudhatja, mi történt a csapat és az FIA között. Toto Wolff viszont úgy véli, a Ferrari és a motorját használó csapatok halvány ausztriai teljesítménye már így is mindent elmondott.

Mattia Binotto csapatfőnök tavaly óta hajtogatta, hogy a Ferrari aerodinamikai okok miatt volt olyan gyors az egyenesekben, és hogy az FIA Austintól érkező direktívái után csak azért lassultak le hirtelen, mert véletlenül éppen akkoriban kezdtek rámenni a nagyobb leszorítóerőre, föláldozva a végsebességüket.

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)

Sebastian Vettel (Fotó: Ferrari)



Binotto ezen a héten aztán ismét az autójuk aerodinamikájára terelte a figyelmet, amikor kijelentette, korrelációs problémáik miatt nem elég versenyképesek. Mercedeses kollégáját viszont már fárasztja ez a magyarázkodás. És az egész ügy. Toto Wolff a Ferrari és partnereinek időmérős blamája után elmondta: „Nem akarom ezt kommentálni, eleget mondtam már erről. Nem akarok többé a Ferrariról beszélni. Minden elhangzott már, és itt arról van szó, ahogyan a helyzetet kezelték. Ne menjünk már vissza, mindent elmondtunk már oda-vissza. Nem mutattak valami nagy formát. Szeretnénk, hogy versenyképesek legyenek, de szeretnénk azonos szabályok mellett versenyezni velük” – tette félreérthetetlenné, hogy a motortrükk elvesztésének tudja be a Ferrari látványos gyengülését.

„Semmi sem tenne boldogabbá, mint ha három-négy csapat küzdene az élen, és megdolgoztatnának minket a pénzünkért.”

A kérdésre, az adatok alapján hol veszít a Ferrari, utalt rá, ő csak mellébeszélésnek tartja, amiket Binotto nyilatkozik. „Mattia volt az, aki leírta aerodinamikájukat, de én ezt már nem bírom hallgatni többet” – jelentette ki.

Két versenyzője eközben csak szűkszavúan nyilatkozott Leclerc és Vettel gyengélkedéséről. Valtteri Bottas nem kívánt beszélni az ellenfelükről, Lewis Hamilton azt mondta, még csak nem is tudja, hol végeztek, de mindketten elismerték, meglepte őket a Ferrari formája.