Musorujsag
Élő Eredmények

Hogy fogja ezt Räikkönen élvezni?

Hogy fogja ezt Räikkönen élvezni?

Formula1
Mosoly a Williamsnél, fanyar arcok az Alfa Romeónál – helyet cserélt a két csapat a mezőny végén. Hogy hosszabbítják így meg Kimi Räikkönen pályafutását…?

Már nem „tökutolsó” a Williams! Azazhogy utolsó, hiszen az Osztrák Nagydíj 20. rajtkockája Nicholas Latifié lett, ám egyfelől a kanadai F1-es újonctól nem lehetett azonnali szárnyalást várni az első időmérőjén, másfelől csapattársa, George Russell bizonyította, hogy idei autójukkal utolérték a középmezőny végét. A brit versenyző mindkét Alfa Romeót maga mögé utasította szombaton, a 16. helyen záró Kevin Magnussentől mindössze 3 ezreddel, az utolsó Q2-be jutótól, Romain Grosjeantól pedig 73 ezreddel maradt csak el.

Bravúros eredménynek talán túlzás lenne nevezni, ám az előző két reménytelen szezon után ez igenis nagy előrelépés a Williamstől. Helyzetükről sokat elmond Russell amiatti bosszankodása, hogy éppen csak lemaradt a továbbjutásról. „Kevesebb mint egy tizedre voltam a Q2-től, és ez a nyers tempónk! Az autó tempója, ami jó hír. Kicsit bosszús vagyok, hogy nem tudtam besurranni, mert a potenciál meglett volna rá, ha sikerül szélárnyékot fogni. Mindenesetre elégedett vagyok az eredménnyel” – összegzett a fiatal tehetség, aki számításai szerint a szélárnyék hiányával 0,2 másodpercet veszített az egyenesekben.

George Russell (Fotó: XPB)

„Ez az eredmény túlszárnyalta a várakozásainkat. Tudtam, hogy előreléptünk, de őszintén szólva nem gondoltam, hogy ilyen helyzetben leszünk. Azt hittem, még mindig a rajtrács legvégén fogunk állni. Szerintem jó munkát végzett a csapat, mindent kihoztunk az autóból. Meglátjuk, hogy alakul a holnap.”

 

Nagy a baj Räikkönenéknél?

Miközben a Williams még a Q1-es búcsú ellenére is mosolyogni tudott, ugyanez az Alfa Romeónál nem volt elmondható. A csapat tavaly a középmezőny egyik legjobbjaként kezdte az idényt, Kimi Räikkönen az első versenyeken az egyik legstabilabb teljesítményt nyújtotta, sorra szerezte a pontokat. A szezonhajrára aztán visszaestek, és a jelek szerint 2020-ra sikerült a mezőny végére zuhanniuk.

Egy világbajnok az utolsó előtti rajtkockában? Nem csoda, hogy a veterán Räikkönen még a megszokottnál is egykedvűbben nyilatkozott. „A péntek és a harmadik szabadedzés után nem vártuk, hogy könnyű napunk lesz. De most itt tartunk. Muszáj gyorsabbá és versenyképesebbé tennünk az autót” – állapította meg a „Jégember”. „A többiekhez viszonyítva nem vagyunk olyan jók, mint tavaly. De ez az első versenyhétvége. Messze vagyunk a célunktól, de most ez a realitás. Meg kell néznünk, mit tehetünk.”

George Russell itt üldözi az Alfa Romeót, de a rajtrácson előttük áll (Fotó: XPB)

A csapattársát legyőző Antonio Giovinazzit az autó lassúsága még hibába is hajszolta a Q1-ben: a kavicságyban kötött ki utolsó gyorskörén. „Remélhetőleg a versenyen tudunk majd javítani. A versenytempónk valamivel erősebb volt, ebben bízhatunk. Talán sikerül nyernünk pár helyet, ha jól taktikázunk és kimaradunk a bajból az első körben” – mondta az olasz.

Räikkönen fejlesztéseket kért, az Alfa Romeo ezen téren nem áll jól. Frédéric Vasseur csapatfőnök elárulta, nincsenek jó anyagi helyzetben, de azért próbálkoznak. „Nehéz mit mondani a fejlesztésekről. Még látnunk kell, hogy alakul a teljes naptár, hány versenyünk lesz. Természetesen muszáj fejlesztenünk, és lesz is pár aerodinamikai újításunk a következő versenyeken. Akkor előreléphetünk. De ez a költségvetésünktől is függ, és nem egyszerű” – mondta őszintén a francia.

A hinwiliek dolgát emellett vélhetően az is nehezíti, hogy a Ferrari-motor 2019-hez képest nagyot vesztett a versenyképességéből. Egyes hírek szerint a télen kényszerből átalakított erőforrással körönként akár fél másodperc is hiányozhat.

Ha az Alfa Romeo stabilan megreked a mezőny végén, az nem biztos, hogy javítja a csapat kilátásait Räikkönen 2021-es megtartására (feltéve, hogy vannak ilyen terveik). A finn elmondta, ő akkor fog hosszabbítani, ha még élvezi a versenyzést. Márpedig az élvezeti értéket a mezőny legvégén való erőlködés általában nem szokta növelni…

Borítókép: Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

További tartalmak