Egyetlen komoly ellenfele volt a Mercedesnek ezen a hétvégén Ausztriában: önmaga. Miközben végig domináltak minden edzésen, és a verseny eleje is egyértelmű képet festett arról, hogy mindenkinél gyorsabbak, a biztos kettős vezetésük ellenére a futam közepén már szinte meg voltak győződve arról, hogy az ellenfeleik nyernek Spielbergben.
Aggodalomra volt is okuk. A futamon két Mercedes-motoros autó, Lance Strollé és George Russellé adta meg magát nem tisztázott okokból, és a boxfaluk látta, hogy Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is hasonló sorsra juthat. Éppen csatába bonyolódtak volna, amikor rájuk szóltak, vegyenek vissza és kerüljék a kerékvetőket, mert szenzorproblémáik adódtak az autók rázkódásától.
A végül nyerő Bottasszal azt is közölték a futam közepén, hogy az ő autójának helyzete súlyosabb, mint a csapattársáé. Ezek után a finnben ott motoszkált a gondolat, hogy föl kell adnia a győzelmét. „Elég sokat kellett spórolnunk az autóval. Nem igazán használtam a kerékvetőket, és egy ponton már igazán aggódtam, hogy minden rendben lesz-e. De örülök, hogy sikerült mindkét autót célba hoznunk, és úgy tudom, a csapatversenyt is mi vezetjük, szóval jó volt a rajt” – összegzett.
Ami a kerékvetők kerülését illeti, elöl haladva nem volt egyszerű megtalálnia az egyensúlyt az óvatosság és az agresszivitás között, miközben Lewis Hamilton a nyakán loholt. Ezen a ponton a két versenyző kicsit paranoiásnak is mutatkozott. „Nehéz volt, mivel figyeltem őt a visszapillantóban, és láttam, hogy ő még mindig egészen nyomja, használja az egész pályát. De az embernek a megbízhatóság az első. Több körig eltartott, amíg alkalmazkodtam a stílusomban a kerékvetők kerüléséhez. Itt minél többet használod a kerékvetőket, annál nagyobb lesz a vibráció. Az ember érzi, mi az, ami még rendben van, és mi túl sok. Csak pár helyen kellett igazán figyelni. Pár kör után egészen hozzászoktam. A végén még próbálkoztam a leggyorsabb körrel, de akkor sem használtam a kerékvetőket. Nem volt valami jó érzés, de muszáj volt ezt csinálni” – mesélte Bottas.
A Mercedes főnöke, Toto Wolff elárulta, mindkét autójuk elvesztésétől tartottak. „Már az elejétől küszködtünk a megbízhatósággal. Mindkét autónk esetében úgy nézett ki az elején, hogy nem fogjuk tudni végigcsinálni a versenyt a felfüggesztés és a váltó miatt. Aztán mondtuk a fiúknak, hogy kerüljék a kerékvetőket. A motort is letekertük, mert nem volt egyértelmű, hogy mi történt Russellnél és Strollnál. Innen nézve nagy kár ezért a versenyért, mert az autónk tempója alapján kettős győzelmet arathattunk volna. De ez nem sikerült.”
„A probléma Valtteri autójánál jött elő először, és akár azonnal legyilkolhatta volna. Aztán kezdődött Lewis autóján is. Nem igazán tudjuk, mi volt, de a vibrációhoz volt köze, az autók rázkódásához. Ezért kértük a kerékvetők kerülésére a versenyzőket. Egy ponton úgy tűnt, mindkét autónk ki fog esni, ezért próbáltunk egyszerűen csak célba döcögni” – mondta.
A döcögés a Mercedes nyelvén annyit tesz, hogy a megszokottnál kisebb előnnyel értek célba az első két helyen. A kettős győzelem végül mégis elmaradt Hamilton 5 másodperces büntetése miatt, ám a csapat így is elmondhatja, gyengélkedés után is vezeti a bajnokságot.