Musorujsag
Élő Eredmények

Nem hitte a Mercedes, hogy bármelyik autója eljut a célig

Nem hitte a Mercedes, hogy bármelyik autója eljut a célig

F1, ORF, Racefans
A győztes Valtteri Bottas és a Mercedes is attól tartott, nem fogják tudni végigcsinálni az Osztrák Nagydíjat. De milyen probléma fogta vissza a domináló címvédőt?

Egyetlen komoly ellenfele volt a Mercedesnek ezen a hétvégén Ausztriában: önmaga. Miközben végig domináltak minden edzésen, és a verseny eleje is egyértelmű képet festett arról, hogy mindenkinél gyorsabbak, a biztos kettős vezetésük ellenére a futam közepén már szinte meg voltak győződve arról, hogy az ellenfeleik nyernek Spielbergben.

Aggodalomra volt is okuk. A futamon két Mercedes-motoros autó, Lance Strollé és George Russellé adta meg magát nem tisztázott okokból, és a boxfaluk látta, hogy Valtteri Bottas és Lewis Hamilton is hasonló sorsra juthat. Éppen csatába bonyolódtak volna, amikor rájuk szóltak, vegyenek vissza és kerüljék a kerékvetőket, mert szenzorproblémáik adódtak az autók rázkódásától.

A végül nyerő Bottasszal azt is közölték a futam közepén, hogy az ő autójának helyzete súlyosabb, mint a csapattársáé. Ezek után a finnben ott motoszkált a gondolat, hogy föl kell adnia a győzelmét. „Elég sokat kellett spórolnunk az autóval. Nem igazán használtam a kerékvetőket, és egy ponton már igazán aggódtam, hogy minden rendben lesz-e. De örülök, hogy sikerült mindkét autót célba hoznunk, és úgy tudom, a csapatversenyt is mi vezetjük, szóval jó volt a rajt” – összegzett.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Ami a kerékvetők kerülését illeti, elöl haladva nem volt egyszerű megtalálnia az egyensúlyt az óvatosság és az agresszivitás között, miközben Lewis Hamilton a nyakán loholt. Ezen a ponton a két versenyző kicsit paranoiásnak is mutatkozott. „Nehéz volt, mivel figyeltem őt a visszapillantóban, és láttam, hogy ő még mindig egészen nyomja, használja az egész pályát. De az embernek a megbízhatóság az első. Több körig eltartott, amíg alkalmazkodtam a stílusomban a kerékvetők kerüléséhez. Itt minél többet használod a kerékvetőket, annál nagyobb lesz a vibráció. Az ember érzi, mi az, ami még rendben van, és mi túl sok. Csak pár helyen kellett igazán figyelni. Pár kör után egészen hozzászoktam. A végén még próbálkoztam a leggyorsabb körrel, de akkor sem használtam a kerékvetőket. Nem volt valami jó érzés, de muszáj volt ezt csinálni” – mesélte Bottas.

A Mercedes főnöke, Toto Wolff elárulta, mindkét autójuk elvesztésétől tartottak. „Már az elejétől küszködtünk a megbízhatósággal. Mindkét autónk esetében úgy nézett ki az elején, hogy nem fogjuk tudni végigcsinálni a versenyt a felfüggesztés és a váltó miatt. Aztán mondtuk a fiúknak, hogy kerüljék a kerékvetőket. A motort is letekertük, mert nem volt egyértelmű, hogy mi történt Russellnél és Strollnál. Innen nézve nagy kár ezért a versenyért, mert az autónk tempója alapján kettős győzelmet arathattunk volna. De ez nem sikerült.”

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

„A probléma Valtteri autójánál jött elő először, és akár azonnal legyilkolhatta volna. Aztán kezdődött Lewis autóján is. Nem igazán tudjuk, mi volt, de a vibrációhoz volt köze, az autók rázkódásához. Ezért kértük a kerékvetők kerülésére a versenyzőket. Egy ponton úgy tűnt, mindkét autónk ki fog esni, ezért próbáltunk egyszerűen csak célba döcögni” – mondta.

A döcögés a Mercedes nyelvén annyit tesz, hogy a megszokottnál kisebb előnnyel értek célba az első két helyen. A kettős győzelem végül mégis elmaradt Hamilton 5 másodperces büntetése miatt, ám a csapat így is elmondhatja, gyengélkedés után is vezeti a bajnokságot.

Borítókép: Valtteri Bottas és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak