Musorujsag
Élő Eredmények

Nem érti a Honda, honnan a Mercedes-motor nagy fejlődése

Nem érti a Honda, honnan a Mercedes-motor nagy fejlődése

Auto Motor und Sport, F1, Autosport
Meglepte a Hondát, hogy a gyárleállás ellenére a Mercedes-motorok sokat javultak. Ez jelenti a legnagyobb hátrányát az autóját időközben rendbe rakó Red Bullnak?

Lényegesen jobb benyomást tett a Red Bull a saját pályáján rendezett második nagydíjhétvége kezdetén, mint egy héttel korábban. Ezt nemcsak Max Verstappen délutáni legjobb ideje mondatja, hanem az RB16-os vezethetősége és formája is. „Sokkal elégedettebb vagyok az autóval. Mintha más lenne, sokkal kiszámíthatóbb” – vetette össze mostani tapasztalatait a holland a múlt hetivel. „A múlt héten nem tudtam igazán, mit fog csinálni. Nagyon ideges volt, kiszámíthatatlanul tört ki. Teljesen új irányt vettünk, és nagyon elégedett vagyok. Szerintem sikerült előrelépnünk. Még akkor is, ha talán ez sem lesz elég a Mercedes legyőzéséhez az időmérőn.”

Hogy mi történt a Red Bull-lal egy hét alatt? A csapat az elemzések során megállapította, hogy a 7-estől és 9-es kanyarig azért veszítettek 0,3 másodpercet a Mercedesszel szemben, mert a tempós kanyarokban túlságosan sérülékenyek voltak a különböző aerodinamikai elemek, például a padlólemez, és emiatt az autó aerodinamikája sem működött megfelelően. Egyes elemek erőteljesebb elhajlása miatt az áramlatok sem voltak megfelelőek a gép körül. „Ez vezetett Max megpördüléséhez is az edzésen” – magyarázta az Auto Motor und Sportnak Helmut Marko. „Ez ellensúlyozandó növeltük a leszorítóerőt, de ez az egyenesekben lassított minket. Az aerodinamikai problémánk a versenyen nem jött annyira elő, mivel megtankolva lassabb vagy a kanyarokban. Egyszerűen merevebbé kell tennünk az elemeket.”

Alexander Albon (Fotó: XPB)

A jelek szerint a Red Bull most fordított az irányon. A megerősített elemek révén autójuk jobb lett a gyors kanyarokban, mint volt. Még hátrányban vannak ugyan, de már nem akkorában, mint a múlt héten. Emellett visszavehettek kicsit a leszorítóerőből, és így erősödtek az egyenesekben, valamint továbbra is jobbak a Mercedesnél a lassabb kanyarokban.

A javulás szemmel látható a Red Bullnál, igaz, Verstappen szerint még mindig hátrányban vannak. „Még mindig a Mercedes a legyőzendő csapat, ezt tudjuk. Keményen kell dolgoznunk továbbra is” – állapította meg.

 

Nem érti a Honda, hogy csinálta a Mercedes

A hátrányuk egyik okát a motorjuk jelenti. Noha a csapat nagyon elégedett volt a Honda téli fejlődésével, és annak is örült, hogy a japánok az első futamig elkészültek az idei második verziójukkal, a jelek azt mutatják, hogy a Mercedes még jobb munkát végzett.

Különösen az időmérős partimódban nyílik szét az olló a két gyártó között. „Rendben van, de még nem elég jó. A Mercedes a télen nagyobb előrelépést tett, mint mi. Muszáj tovább dolgoznunk. Ez nem elég. Az erőből sosem elég” – mondta Verstappen.

Max Verstappen (Fotó: XPB)

Marko szerint az is szerepet játszik, hogy a Honda visszafogottan kezdte az idényt. „A Mercedes kétségkívül nagy előrelépést tett. Az időmérős motormódjukkal igazán nagy teljesítmény áll a rendelkezésükre. A Honda még konzervatív. Mi másképpen állunk hozzá. Mi inkább használnánk eggyel több motort idén, csak hogy jobban támadhassunk. Ha a megfelelő pályán vállalod a büntetést, nem olyan nagy a veszteség” – mondta még az Osztrák Nagydíj után.

A Honda sportigazgatója, Jamamoto Maszasi elismerte, váratlanul érte őket, hogy a Mercedes el tudott lépni tőlük. Főleg, hogy előzetesen úgy érezték, ők is igazán jól felkészültek. „A kényszerszünet idején az FIA megállapodást kötött a motorgyártókkal a gyárleállásról. Mi is bezártuk a gyárunkat, leálltunk a fejlesztéssel. Emiatt változtatnunk kellett az eredeti fejlesztési tervünkön. De átalakítottuk, és felkészültünk a júliusi rajtra. Az FIA betiltotta a motorok fejlesztését a szezonra, szóval az ausztriai első specifikációt használjuk egész évben. Eredetileg több újítással is készültünk a szezonra, de ezen változtatnunk kellett, és mindent össze kellett hoznunk még az Osztrák Nagydíj előtt. Mi a pályán visszakaptuk azt, amit a tesztpadon láttunk, szóval minden a terv szerint alakult. De meglepett minket a Mercedes előrelépése, különösen az időmérőn. Egy kissé meglepett minket a különbség” – ismerte el a japán.

Kiemelte azonban, hogy e nagy különbség inkább csak az időmérőn figyelhető meg. „Elmaradunk a Mercedestől az időmérőn, de a versenyteljesítményünkkel felvesszük a versenyt velük, legalább vasárnap. Ez jó, de biztosítanunk kell, hogy ne legyen több problémánk azok után, hogy legutóbb mindkét autónknál elektronikai hiba lépett föl” – utalt a múlt heti két Red Bull-kiesésrre, amit eltérő okok váltottak ki. Jamamoto megerősítette, Alexander Albon az elemzéseik alapján múlt vasárnap a Lewis Hamiltonnal történt ütközése következtében volt kénytelen föladni a versenyt.

Stájer Nagydíj – minden esemény élőben az M4 Sporton!
Borítókép: Red Bull (Fotó: XPB)

További tartalmak