×

Leclerc: Egy s***fej voltam, nincs rá jobb szó!

Nem győzte szidni önmagát Charles Leclerc, miután lenullázta a Ferrarit a Stájer Nagydíjon. Csapata egyszerűen lefújta a nap végére tervezett sajtótájékoztatóját.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)
Nullázással ért véget a Ferrari Stájer Nagydíja. Tavaly Brazília óta ez volt az első kettős kiesésük, és az ok ugyanaz volt, mint akkor: a két versenyzőjük ütközése. Miközben Interlagosban talán még lehetett vitatkozni azon, kit milyen mértékben terhelt felelősség, a mostani helyzet egyértelmű volt: Charles Leclerc belecsúszott, ráugratott Sebastian Vettel autójára, aki éppen arra ügyelt, hogy George Russell és az egyik Racing Point ne zárja őt szendvicsbe.

Az őszinteségéről és önkritikájáról híres Leclerc nem kímélte magát a hibája után: kiállt a kamerák elé, és mindegyik interjújában elmondta, mekkora baklövést követett el. A legnyersebben anyanyelvén, a francia Canal+ televíziónak nyilatkozott. „Az én hibám volt, ez nem is lehet vita tárgya. Ma egy s***fej voltam, nincs erre jobb szó. Az ilyen helyzetekben ki kell használnunk a lehetőségeinket, én viszont ma elszúrtam. Láttam egy lehetőséget ott, ahol valójában nem volt. És ennek ellenére próbálkoztam” – mondta.

Ami a nem létező lehetőséget illeti: Leclerc a hajtűkanyar felé haladva jó szélárnyékot fogott, bement Kevin Magnussen mellé, majd egy pillanatra megnyílt előtte egy kis tér Vettel jobbján. Csakhogy mivel a németet az előtte haladók satuba akarták fogni, az a rés hamar eltűnt Leclerc elől. Még ekkor is lett volna módja kihátrálni, ám ő a támadást erőltette, aminek a vége az lett, hogy a belső kerékvetőre kellett menekülnie, amely nekidobta gépét a testvérautónak.

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)

Charles Leclerc (Fotó: Ferrari)



„Nagyon egyszerű elmagyarázni ezt: az én hibám volt” – egyszerűsítette le a történteket a német RTL-nek. „Seb egyáltalán nem csinált semmi rosszat. Az ilyen helyzetekben őszintének kell lenni. Ma nem végeztem el a feladatomat. Csalódtam magamban. Sajnálom, mert a csapat nagyon sokat dolgozott, Seb jó időmérőt teljesített tegnap, és én most nemcsak a saját esélyeimet játszottam el, hanem Sebét és a csapatét is. Nagyon sajnálom, de ilyenkor ez nem elég.”

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto ugyan egyértelműnek nevezte az incidenst, mégsem beszélt Leclerc hibájáról, csak arról, hogy az ilyesmi benne van, ha egy csapat a középmezőny sűrűjéből kénytelen rajtolni. Leclerc elismerte, a 14. rajthelyének meghatározó szerepe volt abban, hogy ennyire rámenős volt. „Jót akartam. Tudtam, hogy muszáj lesz kockázatot vállalnom ahhoz, hogy jó eredményt érhessünk el. De nem sikerült. Kockáztattam, mert tudtam, hogy az első körben történnie kell valaminek ahhoz, hogy egyáltalán esélyem legyen. a versenyen. De később még bőven lett volna lehetőségem, így viszont már az első körben kiestem. Az én hibám volt.”

A Ferrarinak a baleset és a hétvégi gyenge forma kapcsán talán lenne mit magyaráznia, ám a csapat a rövidre záruló futamát követően úgy döntött, nincs értelme megejteni a futamot követő sajtótájékoztatóját, lefújta azt. A jövő heti Magyar Nagydíjon viszont aligha kerülhetik el a kellemetlen kérdéseket…