×

Megsajnálta a Ferrarit a Mercedes főnöke

Együtt tud érezni a mély gödörbe került Ferrarival a kettőből két versenyt megnyerő Mercedes, és a vörös ellenfél talpra állásában bízik.

Valtteri Bottas és Charles Leclerc (Fotó: XPB)
Viharos hónapok vannak a Mercedes és a Ferrari mögött, hiszen a két csapat korábban meglepően jó viszonya a Scuderia tavalyi motorügye, valamint a sportpolitikai nézeteltérések miatt igencsak megromlott. Toto Wolff, a csillagosok csapatfőnöke Ausztriában például kijelentette, már torkig van kollégája, Mattia Binotto állandó magyarázkodásaival és az egész Ferrari-üggyel.

A pályán a két csapat mostanság nemigen ellenfele egymásnak. A Mercedes továbbra is sorra aratja a győzelmeket, a Ferrari számára viszont már az is nagy eredmény, ha éppen a top 10-ben vannak a versenyzőik. Vagy ha még egyáltalán versenyben vannak, hiszen a vasárnapi Stájer Nagydíjon Charles Leclerc és Sebastian Vettel ütközése miatt már a rajt után 20 másodperccel kivették magukat a küzdelemből.

A katasztrofális délutánjuk láttán még Wolff szíve is megesett a csapaton. „Ez most természetesen nagy pofon számukra. Egy hihetetlen márkáról van szó, nagyon keményen dolgozó emberekről” – érzett együtt az ellenféllel.

Az első két verseny alapján valós esély van rá, hogy a valódi bajnoki küzdelem 2020-ban is elmarad a Mercedes dominanciája miatt, ám Wolff azt reméli, a Ferrari fel fog zárkózni rájuk. „Egy erős Ferrarit akarunk. Szükség van a Ferrarira az élen zajló küzdelemben, és minden nagyszerű csapatra. A maihoz vagy a múlt hétvégéhez hasonlók nem tesznek jót nekünk és a Forma–1-nek sem” – állapította meg. Hozzátette még, meglepte őket, hogy a Red Bull sem volt igazi kihívójuk. „Ez váratlanul jött, mivel a Red Bull pénteken még igazán jó volt a hosszú etapokon.”

Toto Wolff (Fotó: XPB)



Hogy egy más jellegű, az újra nagyon erősnek tűnő Mercedes-motort kevésbé a középpontba állító pálya hozhat-e szorosabb csatát, az a hétvégi Magyar Nagydíjon ki fog derülni. Hogy fogunk-e látni Ferrarit idén a győzelmekért harcolni, az viszont egyelőre erősen kérdéses. Wolff mindenesetre még nem temetné őket. „Én nem írnám le idő előtt a Ferrarit. Ma egy versenyző hibája vezetett a kettős kiesésükhöz” – emlékeztetett arra, hogy még csak képet sem kaphattunk, mire képes a száraz pályán az újításokkal fölszerelt SF1000-es.

Olyan sokra azért aligha, mint a Mercedes vagy a Red Bull. Sebastian Vettel a kiesése után elmondta, nem tartotta reálisnak a legjobb 5 közé kerülést, a kiesés nélkül szerinte a 6. hely lett volna a maximum számukra.