Musorujsag
Élő Eredmények

Verstappen megnézte Hamiltonék Mercedesét, és nem hisz a mesékben…

Verstappen megnézte Hamiltonék Mercedesét, és nem hisz a mesékben…

F1
Lewis Hamilton szerint minden idők legjobb Mercedese van idén alatta, ennek ellenére attól tart, a Red Bull borsot fog törni az orruk alá a Hungaroringen. Max Verstappen eközben szinte verhetetlennek tartja az ellenfelet.

Kettőből két pole pozíciót és győzelmet zsebelt be a Mercedes Ausztriában, és máris tetemes előnyre tett szert mindkét bajnokságban a legfőbb riválisnak kikiáltott Red Bull-lal és Max Verstappennel szemben. Miközben azonban a formájuk a domináns tavalyi évet idézi, versenyzőik a Hungaroringre érkezve figyelmeztettek: az erőviszonyokról torz képet festhet, hogy az első két versenyt ugyanazon pályán rendezték, amely vélhetően nekik kedvezett.

„Ez egy nagyon más fajta pálya” – állapította meg Valtteri Bottas a Hungaroringről. „Eddig csak egy pályán versenyeztünk, és az eltérő autók eltérő pályákon erősek. Csak találgatni tudunk. Tény, hogy itt kevesebb az egyenes, több a kanyar, nagyobb leszorítóerőt használunk. A Red Bull általában erős az ilyen pályákon, mindenesetre jó látni a tempónkat, és arra számítunk, hogy erősek leszünk.”

Lewis Hamilton eközben arra is fölhívta a figyelmet, hogy a magyar pálya az lehet a Red Bull számára, ami számukra volt Ausztria. „Ez teljesen más lesz, mint az előző két verseny. Nem számít annyira a teljesítmény, inkább a leszorítóerő. Ha megnézzük a korábbi éveket, a Red Bull jobb szokott lenni az ilyen pályákon, mint ez vagy Monaco, ahol csak a leszorítóerő számít. Fel fognak ránk zárkózni, és nagy kihívás lesz. Ausztriában közel voltak a szabadedzésen, és a versenyen is – itt még jobbak lesznek. Muszáj lesz a csúcsformánkat hoznunk ezen a hétvégén” – intette óvatosságra szokásos módon az övéit.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

És hogy mit mond erről Max Verstappen? Ő egyszerű mesének tartja a Hamilton által elmondottakat, és arra készül, hogy a Mercedes továbbra is lépéselőnyben lesz velük szemben. „Most mondhatnék itt egy szép mesét. Tényleg széppé lehetne tenni. Azt lehetne mondani, hogy a Red Bull Ring egy erőpálya, itt kevés egyenes van, tavaly itt pole-ban álltam és második lettem a versenyen, és már nagyon várom az egészet, mert jó esélyünk lehet a győzelemre. Lehetne agyonreklámozni az egészet, de én nem ilyen vagyok. Várunk, próbálunk javítani az autó egyensúlyán a szabadedzéseken, és meglátjuk, mi lesz” – igyekezett realista maradni a holland.

 

A Mercedes W11 a mese elrontója…

Verstappenen érezhető némi frusztráció Spielberg után. Lendületes évkezdésben reménykedtek a Red Bull-lal, ám két szempontból sem jött össze nekik: az első versenyen még a pontgyűjtésről is le kellett mondaniuk a műszaki hibák miatt, a másodikon pedig azzal szembesültek, hogy a Mercedesnek túl nagy a tempóelőnye. Főleg a motorteljesítményben maradtak le (ismét), és tekintettel arra, hogy ezen a területen nem sok minden változhat év közben a fejlesztések befagyasztásával, érthető, hogy Verstappen máris elkezdett kételkedni az idei bajnoki esélyeiben.

„Egyértelmű, hogy az egyenesekben nagyon sokat nyertek velünk szemben” – mondta a Red Bull Ringen tapasztaltakról. „Ott nincs olyan sok kanyar ennek a lemaradásnak a ledolgozására, és ez természetesen egyfajta hendikepet jelentett. Viszont volt pár gyors kanyar is, ahol egyszerűen jobbak voltak. A lassúakban nagyon erősek voltunk, viszont ha megnézzük a fedélzeti kamerás felvételeiket, az autójuk nagyon stabil és kiszámítható. Az én autóm a második héten már sokkal kiszámíthatóbb volt, de úgy fest, ők még egy lépéssel előrébb járnak ehhez képest, és igazán belökhetik az autót a kanyarba, tudva, hogy az be fog tapadni. Próbálunk ilyen szintre jutni, mert ennek a gumik élettartamára is hatása van. Nemcsak egy kör számít, a versenyen életben is kell tartani a gumikat, és nekik nagyon jó a tempójuk.”

Miközben a Red Bulltól való félelmükről szóló nyilatkozataiknak némiképp talán ellentmond, Lewis Hamilton elismerte, az idei Mercedes W11-es valóban remekül sikerült konstrukció, kiszámíthatóbb, mint a „díva” elődjei, és talán a legjobb masina, amit a csapatnál eddig vezetett.

„A múltban volt pár autónk, amiket – Toto (Wolff) dívaként emlegette őket, bár én nem feltétlenül ezt a szót használnám – elég nehéz volt vezetni. Ez sokkal kifinomultabb. Keményen dolgoztunk tavaly, megoldást kerestünk a tavalyi autó hibáira, és szerettünk volna előrelépni vele. Ez a versenyzők és a csapat remek kommunikációjának az eredménye is, valamint hogy a mérnökök átlátják a technológiánkat. Még csak egy pályán versenyeztünk vele, és még így sem könnyű hozni a jó köridőt az autóval, de szerintem az F1 már csak ilyen. Ez az eddigi legjobb autónk” – jelentette ki a címvédő.

Borítókép: Max Verstappen és Valtteri Bottas küzdelme a Stájer Nagydíjon (Fotó: XPB)

További tartalmak