×

A Racing Point módszerét magasztalja a Mercedes főnöke

A Mercedes csapatfőnöke szerint a Racing Point az élő bizonyíték arra, hogy a középmezőnyből is föl lehet zárkózni az élre.

A fekete és a rózsaszín Mercedes a hungaroringi boxutcában... (Fotó: XPB)
Nem jelentett fenyegetést a Mercedesre időmérő edzésen aratott kettős sikerére, de mindenki más számára túl nagy falatnak bizonyult a Racing Point csapata szombaton a Hingaroringen. Lance Stroll és Sergio Pérez a Ferrarikat és a Red Bullokat is legyőzve bérelte ki a második rajtsort, és ezzel első számú esélyessé vált arra, hogy a címvédő mellett dobogóra álljon a vasárnapi versenyen.

Miközben az ellenfelek támadják a Mercedes múlt évi bajnokautóját lemásoló silverstone-i gárdát, partnerük csapatfőnöke, Toto Wolff példaként állítja a többiek elé. „Örülök a Racing Pointnak, mivel az elmúlt években mindig a kisebb költségvetésű csapatok panaszát hallgattuk, hogy nem képesek versenyre kelni az élmezőnnyel. Erre tessék, valaki, akinek van víziója és elképzelése arról, mit érdemes elsőbbségben részesíteni, megcsinálja ezt az ugrást a középmezőnyből az élmezőnybe!”

„A Racing Point dobogóesélyes, hacsak nem győzelemre esélyes. Ez azt bizonyítja, hogy jól vezetik, jól hoznak döntéseket, és megfelelő a pénzügyi hátterük, amivel fel lehet gyorsítani a fejlődést. Szóval lehet tőlük tanulni, és én örömmel látom a sikerüket.”

Ismerve Toto Wolf és a Racing Point tulajdonosának, Lawrece Strollnak a baráti kapcsolatát, talán nem túlzás hazabeszélésnek nevezni az osztrák kijelentését. A csak panaszkodni tudó többiek pedig bizonyára azzal is tudnának vitatkozni, hogy a Racing Pointé-e a helyes módszer a felzárkózásra…

Toto Wolff (Fotó: XPB)



Ami a másolási ügyet és a Renault által indított óvást illeti, Wolff nem aggódik az RP20-as modell szabályossága miatt. „Nem az én tisztem ítélkezni, mivel nem látok a kocsitest alá. Mi a magunk részéről mindent szabályosan csináltunk. A Racing Point szoros kapcsolatban állt az FIA-val, amennyire én tudom, az egész folyamat alatt. Újraalkották a mi autónkat, megvásárolták tőlünk a tavalyi nem listázott alkatrészeket, és most egyszerűen jó munkát végeznek.”

Hízelgésével Wolff tulajdonképpen az autómásolás és a partnercsapatok, a kliensautók vitájában is állást foglalt: nem meglepő módon támogatja a modellt. „Hogy a kisebb csapatoknak lehetőséget kéne-e biztosítani arra, hogy a nagyoktól kapjanak alkatrészeket, és kevesebbet költsenek kutatás-fejlesztésre, miközben a nagyok üzletet csinálnak ebből? Vagy mindenkinek a saját alvázát kéne fejlesztenie, a saját kutatás-fejlesztésén? Utóbbinak a következménye még költségplafonnal is a kétszintes társadalom lehet” – vélekedett, egyértelművé téve, hogy szerinte a Racing Pointé a követendő példa.

„A Racing Point máris elöl van, és bizonyos kanyarokban gyorsabbak nálunk is. Ez jó kihívást jelent. Kétségünk sincs afelől, hogy kemény dió lesz a csapat bizonyos pályákon, még számunkra is. Szóval jó döntéseket hoztak, jól osztják be a forrásaikat, és szerintem jól elosztott forrásokkal gyors autód lehet. Innen nézve én még örülök is annak, hogy folyamatban van egy eljárás, amely tisztázni fogja a szabályokat, és egyértelművé teszi, mit vár a jövőtől az FIA és az FOM.”