A gumifalból a dobogóra: pedig Verstappen már föl akarta adni…

A tévéadás és a szerelők emberfeletti munkája mentette meg Max Vestappen versenyét a Magyar Nagydíj rajtja előtti baleset után. Főnöke szerint tartozott is kollégáinak a második hellyel!

Motor Racing - Formula One World Championship - Hungarian Grand Prix - Race Day - Budapest, Hungary Max Verstappen sérült autója (Fotó: XPB)
Rémálomszerűen indult Max Verstappen számára a Magyar Nagydíj. A rajtrácsra menet addig méregette a tapadást a vizes pályán, amíg a rajta a hétvégén már többször is kifogó 12-es kanyarban autója irányíthatatlanná vált. A holland tehetetlen volt, autója bal elejével a gumifalnak koccant. Az első szárnyát hátrahagyta, a baloldali felfüggesztése megsérült, és miután nagyjából 20 perc volt hátra a rajtig, az is kérdésessé vált, fog-e egyáltalán versenyezni a Hungaroringen.

Szerelői végül csodát tettek. 20 perc alatt kicserélték a sérült elemet, és még a kerekeket is fel tudták rakni az autóra a kötelező pályaelhagyás előtt, így Verstappen büntetés nélkül, működőképes masinával vághatott neki a versenynek.

Azon aztán már nem hibázott. A rajtnál kihasználta Valtteri Bottas beragadását (vagy bemozdulását…), szoros csatában megelőzte Sebastian Vettelt, majd az eggyel későbbi körben (4.) megejtett kerékcseréje ellenére átugrotta Lance Strollt is, így hamar Lewis Hamilton mögött találta magát, a második helyen. A száradó pályán esélye már nem volt a brit ellen, ám Valtteri Bottas hajrában történt fölzárkózását ügyesen kivédekezte, így második hellyel zárta azt a hétvégét, ami alapvetően a Red Bull meglepő szenvedéséről szólt.

„Nem így akartam kezdeni!” – mondta Verstappen a célba érkezés után. „A gumifalban kötöttem ki, mert nem volt tapadás. De a szerelők elképesztő munkát végeztek az autó megjavításával. Nem tudom, hogy csinálták, hihetetlen volt! Utána minden úgy működött, ahogyan szokott.”

Max Verstappen (Fotó: XPB)



Christian Horner csapatfőnök elárulta, Verstappen a kivezető körön végig a tűzzel játszott, majd miután megtörtént a baj, a boxba akart hajtani, mert azt gondolta, vége a napjának. „Max jóvá tette a hibáját” – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „A rajtrácsra menet mindent elkövetett azért, hogy kicsússzon… Vagy háromszor is majdnem kicsúszott. És majdnem végzetes volt. Csak nagyon későn szóltunk neki, miután hátramenetbe kapcsolt, hogy a rajtrácsra jöjjön. Sikerült tovább járatnia a motort, visszatolatott, és a boxutcába akart jönni, mert azt gondolta, hogy vége. Viszont a tévében láttuk, hogy főleg a nyomórúd sérült, nem a lengőkarok, és ezért hívtuk a rajtrácsra.”

A nap hőseivé a javítást végző szerelők váltak. „A fiúk helyre tudták hozni. Mindannyian elképesztő munkát végeztek! Húsz perc alatt elvégezték, ami általában másfél óráig szokott tartani. Szóval tartozott nekik ezzel a mai eredménnyel” – dicsérte embereit Horner.

Hogy a nyomórúd sérült, kulcsfontosságúnak bizonyult. „Ha a lengőkar, a kormány is sérült volna, és annyi lett volna. Azt hiszem, huszonöt perc alatt fölkerültek a kerekek. A srácokról folyt az izzadág, Elképesztő volt!”

Horner kiemelte, szerelői nemcsak a leggyorsabbak voltak a kerékcseréknél, de péntekről szombatra túlóráztak is az autó teljes átépítésével. „A két Mercedes között értünk célba. Tegnap este a fél karomat odaadtam volna ezért!” – jegyezte meg.

Max Verstappen (Fotó: Red Bull)