Vettel: Már a verseny előtt tudtuk, hogy a Mercedes leköröz minket

Körhátrányban értek célba a Ferrarik a Hungaroringen, ám Sebastian Vettelt ez nem lepte meg. Most annak örül, hogy egy kicsit rendezték soraikat Ausztria után.

Motor Racing - Formula One World Championship - Hungarian Grand Prix - Race Day - Budapest, Hungary Sebastian Vettel (Fotó: XPB)
„Gratulálni egy dobogós helyért lehet, a hatodik helyért nem” – felelte Sebastian Vettel az M4 Sport kérdésére, ér-e gratulációt a Magyar Nagydíjon elért eredménye. Válasza nagyjából le is írta a Ferrari helyzetét: a csapat egyfelől kicsit sem lehet elégedett azzal, hogy ennyire távol van a dobogós helyezésektől, másfelől a két ausztriai verseny után már ezt a mostanit is előrelépésnek érezheti.

Vettelnek például ez a hatodik hely a legjobbja idén, hiszen megforgása után Spielbergben egy 10. pozícióval indította az évet, majd jött a baleset Charles Leclerc-rel a második versenyen. A négyszeres bajnok futama jól indult a Hungaroringen, hiszen Valtteri Bottas beragadása után egy pillanatig harmadik, aztán Max Verstappen előzésével negyedik volt. A száraz gumikra csapattársa után egy körrel, a 3. kör végén váltott át, amivel visszacsúszott a 9. helyre. Ez annak is volt köszönhető, hogy a nagy forgalom miatt nem tudott azonnal kifordulni a garázsa elől.

„Az elején volt csak cseles. Több pozíciót is nyerhettünk volna, de azért elégedett vagyok” – mondta az első körökről. „A kiállásomnál sajnos meg kellett várnom, míg a többiek elvonulnak, és ezzel sokat veszítettünk. Szerencsére vissza tudtam kapaszkodni.”

A német RTL-nek nyilatkozva hozzátette, talán jobban járt volna, ha Leclerc-rel azonos körben szervizel. „A kiállásom körében nagyon sokan álltak ki, és egyszerűen nagy volt a forgalom. Biztos lehetett volna jobban is csinálni, talán találhattunk volna egy nagyobb rést, vagy talán egy körrel korábban is kiállhattam volna. Az elején lehetett a legtöbb pozíciót nyerni” – elmélkedett.

Sebastian Vettel és Charles Leclerc (Fotó: XPB)



Vettel elől később többen kiálltak, így hiába engedte el Alexander Albont a 12-es kanyarban bemutatott kicsúszásakor, később a Red Bull-os elé került, valamint a lágy gumin küszködő Leclerc-t is megelőzte, és a hajráig őrizte az 5. pozíciót. Aztán Albon a frissebb gumiján újra lehagyta, miután a harmadik kanyarban kicsit lecsúszott az ívről.

„Amit tudtunk, azt megtettük. Most erre a tempóra vagyunk képesek. Sajnos a többiek gyorsabbak nálunk” – vont mérleget Vettel. „Természetesen reménykedtem abban, hogy az ötödik-hatodik helynél több lesz benne, de relatíve korán álltunk ki új gumikért, ezért azok a végén elfogytak. Jó lett volna a végén nagyobb ellenállást tanúsítani, de szerintem pillanatnyilag ez a maximum számunkra.”

Vettel az utolsó volt azon versenyzők sorában, akinek a győztes Lewis Hamilton kört adott. A Ferrari szempontjából talán megalázónak tűnhet, ám a versenyzőt nem érte sokként, amikor bajnoktársa lehagyta. „Nem lepett meg. Téged meglepett?” – kérdezett vissza a riporternél. „Már a verseny előtt világos volt, hogy le fognak körözni minket. Szóval nem volt ez meglepetés.”

A körhátrány ferraris szempontból talán siralmasnak tűnik, Vettel azért így is talált pozitívumot: az autója végre jól viselkedett. „Visszatért a normalitás. Az első ausztriai verseny volt a szokatlan, a második ottani verseny nem is volt, és most itt vagyunk. Ma az ötödik-hatodik hely volt a maximum számunkra, ennél előrébb nem végezhettünk volna” – összegzett.

 

Leclerc nem érti, mi történt az autójával

Csapattársa, Charles Leclerc eközben küzdelmes versenyt vívott. Voltak látványos csatái, Alexander Albonnal, majd Lando Norrisszal keményen feszegették a határokat, ám miközben a korai kerékcseréjekor még úgy tűnt, jó helyzetbe hozta őt a Scuderia, a lágy gumi végül rossz választásnak bizonyult, és a hajrában a keményebb abroncsai is elfogytak, így a később kiállók kiszorították a pontzónából.

Charles Leclerc és Alexander Albon csatája Sebastian Vettel előtt (Fotó: XPB)



A monacóit 11.-ként intették le. „Csalódás volt, de végső soron most dolgoznunk kell. Szerintem valami nem stimmelt a versenyen, nem olyan volt az autó, mint az időmérőn és az azt megelőző napon. Pedig nem sokat változtattunk rajta, szóval meg kell vizsgálnunk az adatokat, hogy mi mehetett tönkre. Nagyon nehezen vezethető volt az autóm ma” – árulta el Leclerc.

Hasonló furcsa változással egyébként Vettel is szembesült már idén, az első versenyén, amikor vezethetetlennek nevezte autóját.

Leclerc szerint a Ferrari helyzete nem reménytelen, előre tudnak lépni a fejlesztésekkel. „Próbálok mindenkit motiválni magam körül. Nem hiszem, hogy messze lennénk a Racing Pointtól. Dolgozunk tovább, és mindent megteszünk.”