Eleinte úgy tűnt, Mugellóval futnak versenyt a Monzát követő második olaszországi nagydíj jogáért. A szeptember 13-ai időpontot azóta már meg is kapta a Ferrari által működtetett pálya, ám Imola még így is célt érhet. Az utóbbi hetekben egyre többet lehetett hallani, hogy már csak formaságnak tűnik a Szocsit követő további európai versenyek bejelentése, és hogy a portugáliai Portimao mellett Imola is a naptárba kerülhet.
A korábbi San Marinó-i Nagydíjak otthona a télen elsők között jelentkezett be az F1-nél futampótlási szándékkal: már a Kínai Nagydíj februári törlése után ajánlották magukat. Aztán a járvány nem várt irányt vett, mostanra viszont Olaszország és Európa is rendezte annyira a sorait, hogy vendégül láthassa a zárt kapus F1-et. Főleg úgy, hogy a sorozat ázsiai és amerikai túrája körül továbbra is nagy a bizonytalanság.
Az olasz sajtó szerint Imola visszatérése már eldöntött tény, csupán a pontos dátuma nincs még meg. Két lehetőséget emlegetnek, október 4-ét 11-ét.
Hogy alakul a visszatérés, annak egy újabb jele, hogy a hírek szerint szerdán az FIA versenyigazgatója, Michael Masi személyesen látogat Imolába, és alaposan felméri a pályát. A nagydíjrendezéshez szükséges 1-es biztonsági besorolás már zsebben, ám az F1 kedvéért vélhetően szükség lesz pár módosításra.
A La Gazzetta dello Sport szerint Masi kedden Mugellóban is látogatást tesz (az ottani Toszkán Nagydíjat szeptember 20-án rendezik), hasonló céllal, és onnan ugrik majd át Imolába.
Az olasz pálya legutóbb 2006-ban fogadta az F1 mezőnyét, akkoriban San Marinó-i Nagydíj néven rendezték a versenyeiket. Az ottani futam most várhatóan egy újabb európai triplahétvége része lehet: Szocsiból (szeptember 27.) állítólag Imolába, Portimaóba és a németországi Hockenheimbe látogathat az F1 (még nem ismert sorrendben).
A Német Nagydíj visszatéréséről az Auto Motor und Sport szerint a Hockenheimring két-három héten belül végső döntést vár. Feltételük továbbra is az, hogy anyagi szempontból megérje nekik a rendezés.
Kína új szerződéssel vigasztalódik?
Miközben Európában tehát több olyan pálya is a programba kerülhet, amely eredetileg rajta sem volt az F1 térképén, a sajtóhírek szerint küszöbön az újabb verseny végleges lemondása: Ausztrália, Monaco, Hollandia, Franciaország, Azerbajdzsán, Szingapúr és Japán után Kína is kikerülhet a 2020-as programból.
A Racefans úgy tudja, hogy a sanghaji szervezők kárpótlásként egy új ötéves szerződést kaphatnak. 2025-ig biztosíthatják be a helyüket a naptárban. E megállapodásnál vélhetően már az idei kiesés költségekre gyakorolt hatását is figyelembe vették.