Silverstone-ban mindkét autón fenn lesznek a Williams „erőteljes fejlesztései”

A jövő heti Brit Nagydíjon a Williams mindkét versenyzője megkapja azokat az „erőteljes fejlesztéseket”, amik eddig csak az egyik autón voltak fenn, és amik nagyban hozzájárultak a vártnál jobb időmérős teljesítményhez.

XPB_1043920_HiRes George Russell (Fotó: XPB)
Versenytempóban továbbra is elmarad a középmezőnytől az előző évben egyértelmű sereghajtó szerepbe kényszerülő Williams, az időmérőkön azonban reménykeltően szerepel: Magyarországon például George Russell révén egy 12. rajthelyet is szereztek, de az újonc csapattárs, Nicholas Latifi is bejutott a Q2-be (ő 15. volt).

A csapat főmérnöke, Dave Robson ennek kapcsán kijelentette, a Russell által használt új alkatrészek kulcsszerepet játszottak ebben a javulásban. Ami pedig a folytatást illeti, ígéretet tett arra, hogy a Brit Nagydíjon ez a csomag már mindkét autón fenn lesz.

George Russell (Fotó: XPB)



„Eléggé erőteljes volt a csomag (Magyarországon), szóval Nicholasnak végig nehezebb dolga volt George-hoz képest” – kezdte a szakember, aki azt egyelőre nem tudja megmondani, pontosan mennyit hoznak a fejlesztések, de azt igen, hogy elég jók ahhoz, hogy mindkét autóra felkerüljenek. „Nehéz megmondani (mennyit hoznak), mert Ausztriában esős volt az időmérő. De miután a srácok kipróbálták, meggyőződhettek arról, hogy egyértelmű előnyt jelent” – magyarázta.

„Szóval a következő futamon, Silverstone-ban már mindkét autón ott lesz ez a csomag. Pontos számot viszont tényleg nem tudok mondani” – hangsúlyozta, hogy az egyelőre valóban kérdéses, tized/századmásodpercekben mérve mekkora előrelépést hozhat a szóban forgó csomag.

Pontos részleteket a csapat nem osztott meg a fejlesztésekről, a beszámolók és a fényképek tanúsága szerint azonban felfüggesztésüket biztosan átalakították (ezt mindkét versenyző kipróbálta már) és annak geometriáján is változtattak. Ezzel nemcsak a teljesítményük javulhat, hanem a gumikat is hosszabb ideig életben tudják tartani. Ezen felül a különböző edzéseken és futamokon több új aerodinamikai elemet (többnyire terelőszárnyakat) is kipróbáltak autóikon.

George Russell (Fotó: XPB)