×

McLaren: Az F1 nem csinálhat rendszert a triplahétvégékből

A szükség idén törvényt bontott, ám a McLaren főnöke nem szeretné, ha a Forma–1 a csapatok idei engedékenységét kihasználva lenyomná a torkukon a későbbi triplahétvégéket is.

Edb-BNsXYAAl9Wp Fotó: McLaren
Szorult helyzetbe hozta idén a Forma–1-et a koronavírus-világjárvány. Négy hónap semmittevés után a júliustól decemberig terjedő időszakba kell belepréselnie közel annyi nagydíjat, amennyit általában márciustól decemberig rendeznek meg. A futamok számát csak korlátozott mértékben csökkentheti a sportág, mivel a saját és csapatainak bevételét is döntően meghatározza ez a szám. Hivatalosan eddig 13 versenyt jelentettek be, de a terv továbbra is 15-18 nagydíj lebonyolítása.

A sűrű program miatt az F1 máris túl van egy három hétvégés erőltetett meneten, és a későbbiekben további triplázások is várnak még rá. A bajnokság történetében eddig csupán egyszer, 2018-ban fordult elő, hogy az F1 három egymást követő hétvégén is versenyzett, ám akkor a végére teljesen lestrapált csapatok kijelentették: soha többé még egyszer!

A járvány miatti rendkívüli helyzet most úgy hozta, hogy nem is egyszer fogják megismételni ezt, ám a McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl máris jelezte, ha visszatér a normalitás, a régi álláspontjukat tekintik érvényesnek a triplahétvégék témájában. „Most jön a következő triplázás, két versennyel Angliában, ami a brit csapatok számára nyilván nem olyan rossz, mint a többieknek. Így legalább későn érkezhetünk a pályára, nem kell sokat utaznunk, és lesz is szünet a két silverstone-i verseny között. Aztán következni fog egy újabb triplahétvége, és talán még egy lesz a programban később, ami nem lesz egyszerű. A rendhagyó körülmények miatt idén egyszerűen muszáj végigcsinálnunk ezt. De nem lehet ez az új norma a következő szezonokban” – figyelmeztetett.

A német nem véletlenül említette ezt. Köztudott, hogy a Liberty Media további naptárbővítéseken dolgozik. 2020-at rekordhosszúságúra, 22 futamosra tervezték eredetileg, két új helyszínnel (Hollandia és Vietnám), és már dolgoznak azon, hogy újabb pályák csatlakozzanak a bajnoksághoz, ami elkerülhetetlenné teszi a futamszám növelését. Az sem lehet véletlen, hogy az idei imolai hétvégén a kétnapos lebonyolítási móddal is kísérletezni fognak: korábban ezt a megoldást kínálták a sűrű menetrend, akár egy triplázás enyhítésére.

Andreas Seidl (Fotó: XPB)



Miközben az F1 vezetői a koronavírust kihasználva számos olyan reformot véghez tudtak vinni, aminél normál esetben a csapatok ellenállásába ütköztek volna (ld. a költségplafon 175-ről 145 millió dollárra csökkentését), Seidl nem szeretné, hogy a triplahétvégékkel is ez legyen a helyzet.

Noha az F1 már át is vészelte az idei első triplahétvégéjét, a szakember szerint az ilyesmi nem lett kevésbé kimerítő, mint két éve volt, legfeljebb a körülmények tették elviselhetőbbé: például a négy hónapos kényszerszünet, vagy az azonos pályán tartott két futam, amivel megspóroltak utazásokat. „A legnagyobb kihívást nem a pályán végzett munka jelenti. Ez is nehéz, de a legnagyobb gond, hogy ilyen sokat vagyunk távol a családunktól, a gyerekeinktől. Minden egyes csapattag. Az első triplahétvége most egy hosszú kihagyás után jött, ezért nem ez volt a legnehezebb rész. De minél régebb óta tart a szezon, annál nehezebbé válnak a triplák.”

„Mi csapatként igyekszünk enyhíteni ezen az utazás és az elszállásolás terén, mindent biztosítunk a csapatnak a pályán és a hotelekben, hogy a lehető legkényelmesebben érezzék magukat. Mindenki megérti, hogy ez egy rendhagyó szezon, és szükség van erre. Tudjuk, hogy a csapat léte múlik rajta” – összegzett Seidl.