×

Hamilton: Ez volt a legnehezebb fordításom!

Teljes újraindításra volt szüksége Lewis Hamiltonnak fejben a Brit Nagydíj időmérőjén bemutatott megpördülése után. Állítja, nem fordított még ekkorát.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
A Q1-ben még 99 ezredmásodperc volt Valtteri Bottas előnye Lewis Hamiltonnal szemben, a Q2-ben már 0,332. Úgy tűnt, a finn okozhat meglepetést, és legyőzheti a hazai pályáján hatszor pole pozíciót szerző csapattársát. Hamilton küszködött az autójával, a Q2 első felében meg is forgatta azt, kockásra fékezve a közepes gumiját, amin rajtolni tervezett. Akkor már annak is örülnie kellett, hogy a piros zászlós megszakítással volt ideje friss közepes keveréket föltetetni, és nem kellett aggódnia a továbbjutása miatt. (Persze az talán elfékezett gumin sem okozott volna problémát számára, látva a Mercedes fölényét.)

Aztán jött a fordulat a Q3-ban: Hamilton elképesztő középső és utolsó szektorokat autózott, amivel a pálya első harmadában gyorsabb Bottas nem tudott mit kezdeni. A címvédő pályafutása 91. edzéselsőségét szerezte, a hetediket Silverstone-ban.

Noha a hozzájuk legközelebb kerülő Max Verstappen sem tudott másodpercen belülre kerülni hozzájuk képest, Hamilton a leintés után mégis szoros és izzasztó időmérőt emlegetett – saját megingása miatt.  „Viszonylag nagy a különbség köztünk és a többiek között, de ez nem számít, mert Valtteri igazán megszorongatott, és fantasztikus egész hétvégén. Ez a pálya elképesztő, a szél iránya folyton változik. Olyan, mint labdákkal zsonglőrködni egy ingatag deszkán állva, nagy sebességgel mozogva. Változtattam pár dolgon az időmérőre, és rosszabb lett. Igazán szenvedtem. Aztán jött a megforgás. Az időmérő az önbizalom felépítéséről szól, erre jön ez az átkozott forgás” – idézte föl nehézségeit Hamilton.

Lewis Hamilton Q2-es megforgása (Fotó: Formula1/Twitter)

Lewis Hamilton Q2-es megforgása (Fotó: Formula1/Twitter)



„Hogy tényszerű legyek, valójában nem volt ez egy jó időmérő a részemről. Ingatag volt az autó egyensúlya, szenvedtem. A Q2-ben volt egy nagy megugrásom és megforgásom, ami hosszú idő óta az első piruettem volt. Szerencsére a gumik rendben voltak, de aztán kiálltunk, és egy friss szetten tértem vissza, ami jó volt. Utána csak próbáltam újraalkotni önmagam, visszazökkenni, mert ez az egész az építkezésről szól. Amikor az időmérőn mész, kockánként építkezel. Ez volt a legnehezebb fordításom, mert tudtam, hogy Valtteri egyik gyors kört futja a másik után. Szóval a Q3-ba lépve, a friss gumin újraindultam mentálisan, és a két köröm összerakása nagyszerű érzés. Valtteri egész hétvégén szorongatott, hihetetlenül gyors volt itt.”

„Az első szakaszon hátrányban voltam minden körben, és fogalmam sincs hogyan, de mély levegőt vettem, és sikerült összeraknom magam. A Q3 jól indult, de még nem volt tökéletes az első köröm. A második jobban sikerült. Azt hiszem, az első kör után másfél tized volt az előnyöm vele szemben, és tudtam, hogy gyorsulni fog a második körén. Szóval megvolt a nyomás, hogy még tovább nyomjam, és még jobb legyek.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)



Hamiltonék ezzel őrzik a Mercedes hibridérás veretlenségét Silverstone-ban: 2014 óta mindig a csillagosok autója állt az első rajtkockában. „Egészen hihetetlen ez a teljesítmény a részünkről” – dicsérte meg csapatát is a hatszoros világbajnok. „Ez a pálya a világ egyik legjobbja, főleg amikor a szél iránya is rendben van, mint ma, és a hőmérséklet is jó. Ez a csapat különleges. Hihetetlenül hálás vagyok nekik, mert folyamatosan nagyszerű munkát végeznek a gyárban, és itt, a hétvégén is. Lépésről lépésre megyünk előre. Nem lazítunk a teljesítményünk láttán, próbáljuk feszegetni a határokat és korlátokat. Ez a leginkább lenyűgöző ebben a csapatban.”

 

Fordíthat-e Bottas, mint tavaly Hamilton?

Valtteri Bottas egykedvűen fogadta újabb házon belüli vereségét. „Egészen jó időmérő volt, a Q3-ig. Jól éreztem magam az autóban, mindkét keveréken jól ment, szóval csak vártam a Q3-at, hogy minden rendben legyen. De mire a Q3-ba értünk, többet kezdett csúszni az autó hátulja, mint reméltem. Lewis többet talált nálam, és jó munkát végzett, megérdemli a pole-t. Csalódott vagyok, de kielemezzük ezt” – értékelt a finn.

Most abból meríthet erőt, hogy egy éve ő állt a pole-ban, de csapattársának sikerült fordítania. Akkor ebben az eltérő, egy kiállásos taktikája is segített neki. Kérdés, a különböző stratégiákra általában nemet mondó Mercedes ezúttal ad-e számára lehetőséget. „Lewis tavaly nyerni tudott a második helyről az eltérő taktikával. A hosszú etapos tempóm ezen a hétvégén igazán jó volt, szóval hiszem, hogy lesz esélyem. Minden nyitott még, és semmi kétség, a mögöttünk állók is próbálnak majd beleszólni.”